sisäkaasukahva
sisäkaasukahva
Miten ootte saanu sen luistissa olevan tapin pysymään paikallaan niin että toimisi vielä herkästi?
Eli itellä ilmeisesti hd:n alkuperäinen paketti, kaasua väännetään eteenpäin. Sisä ja pääli putken läpi menevä tappi, joka liikkuu siinä hahlossa on irto-osa ja muuten toimii ihan ok mutta kaasua käännettäessä nousee tappi ylös ja siinä olevat holkit irtoaa paikoiltaan. Koitin hepata pellin siihen ulomman putken kiertävän hahlon päälle, niin että se estäisi tapin nousun mutta sen jälkeen kaasu tökki pahasti. Pitääkö sen tapin tai niiden holkkien jotka on sen ympärillä päästä pyörimään jotta toimisi jouheasti?
Ideoita? Varmaan joku muukin pyöritellyt samanlaisia osia käsissään.
Eli itellä ilmeisesti hd:n alkuperäinen paketti, kaasua väännetään eteenpäin. Sisä ja pääli putken läpi menevä tappi, joka liikkuu siinä hahlossa on irto-osa ja muuten toimii ihan ok mutta kaasua käännettäessä nousee tappi ylös ja siinä olevat holkit irtoaa paikoiltaan. Koitin hepata pellin siihen ulomman putken kiertävän hahlon päälle, niin että se estäisi tapin nousun mutta sen jälkeen kaasu tökki pahasti. Pitääkö sen tapin tai niiden holkkien jotka on sen ympärillä päästä pyörimään jotta toimisi jouheasti?
Ideoita? Varmaan joku muukin pyöritellyt samanlaisia osia käsissään.
Re: sisäkaasukahva
Kulutusosia. Ymmärsin niin, että kyseessä pianolankaa työntävä. Saatavilla on myös vetäviä, vaikka "väärinpäin" pyöräytetäänkin. Kaffa kuluu myös, ja sitähän voi hieman entrailla rautaliimalla, mutta kulutusosa sekin. Saa myös erikseen.
Toki joku saattaa nyt ajatella kulutusosan iän alle 50v...
Jumpe
Toki joku saattaa nyt ajatella kulutusosan iän alle 50v...
Jumpe
Ostin sen yksityiseltä mutta kaikki osat oli vielä paketissa, eli käyttämätön setti kyseessä. Pianolanka tuli mukana ja tämä on vetävä malli. Mutta luistin tappi nousee ylös enkä ole keksinyt miten sen sielä kuuluisi pysyä.
Vetävät on käsittääkseni tehty vaijeritsydeemeille. Kaasarin jousi hoitaa sit osansa. Paa apujousi. Mene ja tiedä. Varsinkaan käpältämättä.
Jumpe
Ed. Ai ju. Työntävässä se langan pää taitetaan sinne skruuviin. En nyt just muista miten se meni, onhan tuosta joku aika. Olisko vetävässä sit sama/eri? Sitä tappiahan ei pitäis mikään haitata, paitti kuluneet osat tai paskat osat.
Jumpe
Ed. Ai ju. Työntävässä se langan pää taitetaan sinne skruuviin. En nyt just muista miten se meni, onhan tuosta joku aika. Olisko vetävässä sit sama/eri? Sitä tappiahan ei pitäis mikään haitata, paitti kuluneet osat tai paskat osat.
Itse tuossa keväällä juuri virittelin tällaisen toimimaan ja hyvin pelaa. Katso tästä kuvasta mitä siinä pitäisi olla: http://www.bikebandit.com/showschematic/m1718sch164337" onclick="window.open(this.href);return false;hurZi kirjoitti: luistissa olevan tapin pysymään paikallaan niin että toimisi vielä herkästi?
kaasua väännetään eteenpäin. Sisä ja pääli putken läpi menevä tappi, joka liikkuu siinä hahlossa on irto-osa ja muuten toimii ihan ok mutta kaasua käännettäessä nousee tappi ylös ja siinä olevat holkit irtoaa paikoiltaan. Pitääkö sen tapin tai niiden holkkien jotka on sen ympärillä päästä pyörimään jotta toimisi jouheasti?
Yritän kuvata miten se toimii:
- Se tappi on vapaasti tuon osan 280 reiässä.
- Tapin päissä ylä- ja alapuolella ovat irralliset laakerirullat (=ne holkit) Osa 255
- Tappi painetaan osan 280 läpi silloin, kun se näkyy ohjaustangossa olevasta hahlosta ja samalla panaan yksi rulla ylä ja toinen alapuolelle
- Osa 235 työnnetään päälle ja rullat menevät 235:n sisäkierteisiin
- Asennuksessa käytetään runsaasti vaseliinia ja koko paketti liikkuu silloin herkästi rasvattuna.
- Tappi ei pääse nousemaan yhtään mihinkään, jos kaikki osat ovat oikeita, kunnossa ja tietysti oikein kasattuna. Se pysyy visusti 235:n sisällä rasvan peitossa
- Loput kiinnitys- ja kiristysosat pitää tietysti olla kohdallaan ja tangon tälle sopivaa mallia.
Jos ei näillä toimi, jotain on perustavasti pielessä...
Sitä kaasukahvaa ei muuten työnnetä eteenpäin, vaan valitaan tuo osa 235 sen mukaan, halutaanko normaalissa kaasun kierrossa vetävä vai työntävä liike pianolankaan. Tämä taas riippuu ihan kaasarista ja sen vivustosta. Itse tilasin vetävän holkin, koska Bendixiä ei saa järkevästi toimimaan työntämällä. Jätin vaijerin sinne paikoilleen.
Pari huomiota vielä. Tuolla kierrettävällä sisäkaasuholkilla ei saa läheskään niin suurta voimaa aikaan, kun ulkoisella, joten voi joutua jopa keventämään palautusjousta, jotta kaasun saa täysin auki. Silloin jousi ei palauta, vaan palautus tehdään kiertämällä kahvaa eteenpäin. Etuna on myös se, että kone käy juuri niillä kierroksilla, mihin kahvan laskee irti.
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Itse puhun vakionopeuden säätimestä.Joe Cool kirjoitti:Etuna on myös se, että kone käy juuri niillä kierroksilla, mihin kahvan laskee irti.
Jumpe
Näin on, toiminta normaalisti "vetämällä" kiertäen eli normaali kaasukahvan suuntaan kääntämällä.Joe Cool kirjoitti: Sitä kaasukahvaa ei muuten työnnetä eteenpäin, vaan valitaan tuo osa 235 sen mukaan, halutaanko normaalissa kaasun kierrossa vetävä vai työntävä liike pianolankaan. Tämä taas riippuu ihan kaasarista ja sen vivustosta.
Itse tilasin vetävän holkin, koska Bendixiä ei saa järkevästi toimimaan työntämällä. Jätin vaijerin sinne paikoilleen.
Itsellä aikoinaan Bendix kaasari myös pianolangalla ja toimi mainiosti. Kun laitoin läppäkaasarin tilalle luistikaasarin niin liike ei enää riittänyt suoraan alkuperäisissä osissa joten joutui laittamaan tavallisen kaasukahvan.
On noita sisäkaasukahvoja tai vasemman puolen ennakonsäätökahvoja viritetty myös etujarrun ohjaukseen.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Mitkät näistä uudemmista hitsattavista sisäkaasukahvoista ja kytkinkahvoista olis toimivia paketteja? Hintahaitari kun tuntuu olevan 50-200euron välillä. Tietysti äkkiä luulis et kallis toimii mut tekeekö noilla halvoilla mitään? Kokemuksia?
Halvalla menty montakymmentä tuhatta ja toimii...perus huoltokohde joka talvi auki ja rasvaa täyteen
-paskoolla vehkeillä ja vähillä rahoolla-
-paskoolla vehkeillä ja vähillä rahoolla-
-Panheads MC-
Joe Cool kirjoitti:Itse tuossa keväällä juuri virittelin tällaisen toimimaan ja hyvin pelaa. Katso tästä kuvasta mitä siinä pitäisi olla: http://www.bikebandit.com/showschematic/m1718sch164337" onclick="window.open(this.href);return false;hurZi kirjoitti: luistissa olevan tapin pysymään paikallaan niin että toimisi vielä herkästi?
kaasua väännetään eteenpäin. Sisä ja pääli putken läpi menevä tappi, joka liikkuu siinä hahlossa on irto-osa ja muuten toimii ihan ok mutta kaasua käännettäessä nousee tappi ylös ja siinä olevat holkit irtoaa paikoiltaan. Pitääkö sen tapin tai niiden holkkien jotka on sen ympärillä päästä pyörimään jotta toimisi jouheasti?
- Tapin päissä ylä- ja alapuolella ovat irralliset laakerirullat (=ne holkit) Osa 255
- Tappi painetaan osan 280 läpi silloin, kun se näkyy ohjaustangossa olevasta hahlosta ja samalla panaan yksi rulla ylä ja toinen alapuolelle
- Osa 235 työnnetään päälle ja rullat menevät 235:n sisäkierteisiin
- Asennuksessa käytetään runsaasti vaseliinia ja koko paketti liikkuu silloin herkästi rasvattuna.
- Tappi ei pääse nousemaan yhtään mihinkään, jos kaikki osat ovat oikeita, kunnossa ja tietysti oikein kasattuna. Se pysyy visusti 235:n sisällä rasvan peitossa
- Loput kiinnitys- ja kiristysosat pitää tietysti olla kohdallaan ja tangon tälle sopivaa mallia.
Jos ei näillä toimi, jotain on perustavasti pielessä...![]()
Sitä kaasukahvaa ei muuten työnnetä eteenpäin, vaan valitaan tuo osa 235 sen mukaan, halutaanko normaalissa kaasun kierrossa vetävä vai työntävä liike pianolankaan. Tämä taas riippuu ihan kaasarista ja sen vivustosta. Itse tilasin vetävän holkin, koska Bendixiä ei saa järkevästi toimimaan työntämällä. Jätin vaijerin sinne paikoilleen.
Pari huomiota vielä. Tuolla kierrettävällä sisäkaasuholkilla ei saa läheskään niin suurta voimaa aikaan, kun ulkoisella, joten voi joutua jopa keventämään palautusjousta, jotta kaasun saa täysin auki. Silloin jousi ei palauta, vaan palautus tehdään kiertämällä kahvaa eteenpäin. Etuna on myös se, että kone käy juuri niillä kierroksilla, mihin kahvan laskee irti.
KIITOS perusteellisesta vastauksesta.
Saman näkösiä osia on. Mulla se tappi ei mee luistin läpi vaan jää törröttämään vaan toiselta puolelta, ei siis läpi reikää luistissa, joten laakereitakaan ei voi laittaa ylä ja alapuolelle, Siinä mun ulkoputkessa joka tossa on numerolla 235 on avonainen hahlo joka kiertää. Käsittääkseni sen tapin ja "laakereiden" kuuluu siinä liikkua, mutta kun se on avonainen pääsee ne irtonaiset "laakerit" nousemaan urasta pois. Muuten toimii ihan mukavasti. eli siinä ulkoputkessa ei ole mitään sisäkierteitä.
Ulkonäöltä se muistuttaa tota joka on tän linkin takana, tossa ylimmässä kuvassa on kullan värisenä se osa joka mulla ei pysy paikallaan:
http://www.angelfire.com/oz/chopper/throt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli Joe Coolilla on alkuperäinen jossa ilmeisesti on kaksi kierreuraa, ylä- ja alapuolella.hurZi kirjoitti:Joe Cool kirjoitti:Itse tuossa keväällä juuri virittelin tällaisen toimimaan ja hyvin pelaa. Katso tästä kuvasta mitä siinä pitäisi olla: http://www.bikebandit.com/showschematic/m1718sch164337" onclick="window.open(this.href);return false;
- Osa 235 työnnetään päälle ja rullat menevät 235:n sisäkierteisiin- Asennuksessa käytetään runsaasti vaseliinia ja koko paketti liikkuu silloin herkästi rasvattuna.
Jos ei näillä toimi, jotain on perustavasti pielessä...![]()
Sitä kaasukahvaa ei muuten työnnetä eteenpäin, vaan valitaan tuo osa 235 sen mukaan, halutaanko normaalissa kaasun kierrossa vetävä vai työntävä liike pianolankaan.
KIITOS perusteellisesta vastauksesta.
Saman näkösiä osia on. Mulla se tappi ei mee luistin läpi vaan jää törröttämään vaan toiselta puolelta, ei siis läpi reikää luistissa, joten laakereitakaan ei voi laittaa ylä ja alapuolelle, Siinä mun ulkoputkessa joka tossa on numerolla 235 on avonainen hahlo joka kiertää. Käsittääkseni sen tapin ja "laakereiden" kuuluu siinä liikkua, mutta kun se on avonainen pääsee ne irtonaiset "laakerit" nousemaan urasta pois. Muuten toimii ihan mukavasti. eli siinä ulkoputkessa ei ole mitään sisäkierteitä.
Ulkonäöltä se muistuttaa tota joka on tän linkin takana, tossa ylimmässä kuvassa on kullan värisenä se osa joka mulla ei pysy paikallaan:
http://www.angelfire.com/oz/chopper/throt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sulla vain yksi toisella puolella. Johon tulee se laakeri.
Se "sisäkierre" tarkoittaa sulla sitä "avonaista hahloa" joka kiertää. Ja tämän kierreuran suunta määrää sen onko oikea vai vasenkätinen, vetävä vai työntävä malli.
Ton sun paketin päällehän pitäisi tulla tuppi joka estää osien (laakerin) nousemisen pois.
Onko kovinkin väljä? Jotain irti/vinossa?
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Jep, kiitos kiitoksisita - piti kirjoittaa niin kauan kuin vielä muisti miten se toimi. Piti nimittäin keksiä koko patentin toimintaperiaate, kun sai 1970 rautiksesta puretut osin puutteelliset osat kouraan. Onneksi keksinnässä oli suurta apua SepiXLH:sta, joka lähetti skannatun kopion alkuperäsiestä kuvasta ja antoi vinkin mahdollisuudesta tilata vetävä sisäkierreholkki orggiskahvaan. V-Twinin valikoimasta niitä löytyy ja Hotbike sellaisen minulle ystävällisesti ja ripeästikin tilaili. Maksoihan se pelkkä holkki kai jotain 70 e, mutta on se sen väärtikin, kun nyt kaikki toimii kunnolla ja sisäkaasu on todella siistin näköinen kapine.hurZi kirjoitti: KIITOS perusteellisesta vastauksesta.
avonainen hahlo joka kiertää. ... irtonaiset "laakerit" nousemaan urasta pois.
Jäsen S:n huomio sisäkierteestä on oikea. Alkuperäisessä on tosiaan tuo kierrehahlo kaksipuolisena valmiiksi toisen metalliputken sisällä ilmeisesti kuumentamalla tai liimaamalla asennettuna, jolloin siitä muodostuu mainitsemani sisäkierre.
Mutta sinun kahvasi ei valitettavasti ole sitten alkuperäinen. Tuollainen avoin on tietysti helpompi ja halvempi tehdä, mutta tuskin koskaan toimii niin hyvin, kuin orggis. Kuvailemasi ongelmat yhtenä esimerkkinä. Mutta rasvaa vaan kahvaan ja joku ohut ulkoputki päälle tupin alle - ehkä se jaksaa siinä aikansa toimia noinkin, vaikken sille ihan tuollaista orggiskahvan mukaista 40-100 vuoden toiminta-aikaa menisi ennustamaankaan
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
No niin nyt alko valaistumaan tää homma. Pitää siis vaan viritellä jotenkin umpinaiseksi toi ulkoputken kierre niin ei o mahdollisuutta että pääsee nousemaan. Jotenkin ei tunnu luotettavalta että se kumituppi jaksais pitää sen sielä paikallaan. Samalla siinä on se ongelma että kun se pyrkii koko ajan nousemaan tuppia vasten niin ei varmaankaan kovin herkästi rullaa. Ilmeisesti tossa mun, tee se itse sarjassa on sekasin hd:n alkuperäisosia ja tarvikkeita, varmaankin putket valmistettu niin että voi käyttää hyväksi hd:n alkuperäisiä tappi ja "laakeri" sarjaa. Osa osista oli hd:n avaamattomissa pakkauksissa kun ne sain.
Kiitti vinkeistä ja tänään tallille päässä uusia ideoita.
Kiitti vinkeistä ja tänään tallille päässä uusia ideoita.
Sorvaa tupit rosterista niinko mulla ni ei nouse...pakkasella vähä kylymät mut ei haittaa,,, mä ajan talvel vähemmän
-Panheads MC-