Sigman Säätäminen
-
savolainen
Sigman Säätäminen
Tossa Sigman 800:n ohjeita lueskelin. Sen verran kaipaan suomennusta, että kerrotaanko renkaan halkaisia sillä 3,14 riippumatta siitä mihin kohtaan vannetta mittari tulee ( noin niinkuin korkeussuunnassa). 
Kyllä, koska muistaakseni kehäpituus syötetään masiinaan. Ja aina kun magneetti tai vastaava ohittaa anturin niin laite tietää kuljetun matkan. Ja mitä nopeammin "matkoja" kertyy -> konee summaa nopeuden.......
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Näinhän siinä neuvotaan ja hyvin pelaa niinkin, mutta jos haluat siitä kerralla tarkan niin laita renkaaseen kynällä merkki, työnnä kierros eteenpäin satulassa istuen ja mittaa renkaan kulkema matka jonka syötät mittariin.
Hommaa helpottaa jos laittaa pyörän viereen laudan johon voi merkata lähtö ja loppukohdat, kaveri auttaa myös
ja rengaspaineet myös kohdalleen.
Tuli kerran vähän nu....a pilkkua tän mittarin kanssa kun en uskonut miten tarkka se on.
Mulla anturi on muuten svingissä ja magneetti takarattaassa ruuvilla kiinni.
Hommaa helpottaa jos laittaa pyörän viereen laudan johon voi merkata lähtö ja loppukohdat, kaveri auttaa myös
Tuli kerran vähän nu....a pilkkua tän mittarin kanssa kun en uskonut miten tarkka se on.
Mulla anturi on muuten svingissä ja magneetti takarattaassa ruuvilla kiinni.
Tuo edellinen konsti on ok, tulee todella tarkka näyttö 
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
savolainen
- Mopopoika -65
- Viesti:
Mä jatkoin johtoa reilusti ja laitoin anturin etuputkeen aivan jarrulevyn viereen.
Magneetin korvasin elektroniikkaliikkeestä ostetulla pienellä nappimagneetilla, kuten isot pojat neuvoivat, ja kiinnitin sen jarrulevyn ulkokehälle pienellä pikaliimanokareella.
Sekin ihme on tullut testattua että tuo magnettiin pysyy omalla voimallaan 160 km/hn nopeudessa...
Magneetin korvasin elektroniikkaliikkeestä ostetulla pienellä nappimagneetilla, kuten isot pojat neuvoivat, ja kiinnitin sen jarrulevyn ulkokehälle pienellä pikaliimanokareella.
Sekin ihme on tullut testattua että tuo magnettiin pysyy omalla voimallaan 160 km/hn nopeudessa...
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Kumpikos noista oli se suurempi ihme, kiinni pysyminen vai 160km/h?Mopopoika -65 kirjoitti:Sekin ihme on tullut testattua että tuo magnettiin pysyy omalla voimallaan 160 km/hn nopeudessa...
Ei vais, nuo on tosiaan perkeleellisiä voimanpesiä
Affe
- Sporttiboy
- Viesti:
Mulla alkoi kolmas kesä Sigman kanssa, 34k se nyt näyttää ja en oo edes pattereita vaihtanut...
Se magneetti on ihan jöötiä mutta mä pirautin sen epoxyllä kiinni oikeankokoiseen reikään etunavassa (ok, on levitetty ja matskun paksuus riittää hyvin)
Anturin piuhoja joutuu jatkamaan aika vähän jos ollenkaan jos näyttölaitteen sijoittaa vaikka ohjausakselin pultin päälle, on aika kivasti siinä näkyvissä muttei pistä liikaa silmään.
Kiinnitykseen oon käyttänyt (sekä anturin, että näytön) Sikaflexiä, 221 kamaa. Pari kolme tippaa sitä puhtaille pinnoille ja yön yli kevyessä paineessa. On joustavaa, saa syksyllä irti kun alkaa taas rakennella mutta pysyy kiinni kun tauti. Tein siitä kerran takajarun nestesäiliön seinän kun mällissä hajos palikka ja piti päästä baanalle taas aamulla. Ajoin sit sillä vahingossa pari kolme viikkoa ja hyvin kesti.
Se magneetti on ihan jöötiä mutta mä pirautin sen epoxyllä kiinni oikeankokoiseen reikään etunavassa (ok, on levitetty ja matskun paksuus riittää hyvin)
Anturin piuhoja joutuu jatkamaan aika vähän jos ollenkaan jos näyttölaitteen sijoittaa vaikka ohjausakselin pultin päälle, on aika kivasti siinä näkyvissä muttei pistä liikaa silmään.
Kiinnitykseen oon käyttänyt (sekä anturin, että näytön) Sikaflexiä, 221 kamaa. Pari kolme tippaa sitä puhtaille pinnoille ja yön yli kevyessä paineessa. On joustavaa, saa syksyllä irti kun alkaa taas rakennella mutta pysyy kiinni kun tauti. Tein siitä kerran takajarun nestesäiliön seinän kun mällissä hajos palikka ja piti päästä baanalle taas aamulla. Ajoin sit sillä vahingossa pari kolme viikkoa ja hyvin kesti.
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
Helppo konsti mittaukseen on myös vetäistä kierros maalarinteippiä eturenkaan ympäri. saksilla poikki ja teippi pöydälle, niin jopas on näppärä mitata tarkasti.
Se alkuperäinen magneetti on senverran huono, että kannattaa ehdottomasti vaihtaa suosiolla tehokkaampaan.
Se alkuperäinen magneetti on senverran huono, että kannattaa ehdottomasti vaihtaa suosiolla tehokkaampaan.
...kele, tämmöisiin pikkuhommiin ole ennenkään mitään ns. ammattimiestä tarvinut pyytää.
FLHTK -11
FLHTK -11