Mä luulen et jos kyseessä on sama takki niin kyllä se koko on sama lähiliiterissä ja jenkkilässä... Toki kannattaa tarkastaa jenkkilänpään kokotaulukosta, se rinnanympärys on ainakin mulla pitänyt aika hyvin kutinsa.gold kirjoitti:Vielä noista koko-taulukko hommista sen verran, että jos suomessa virallisella jälleenmyyjällä hyvän kokoinen vastaava takki on L-kokoa, niin oliko näin että jenkkilässä sama koko on kuitenkin M? Vai voiko samasta takista olla eri koot eri mantereilla?
H-D nahkatakki netin kautta
Re: H-D nahkatakki netin kautta
Viva Knievel!
Onko kukaan koskaan udellut maahantuojalta miksi ne pitää suolata niin älyttömän kalliiksi meillä Suomessa. Kun jengi näyttää takkeja ostavan ulkomailta, niin luulisi että maltillisemmalla hinnoittelulla oma maahantuojamme saisi enemmän kauppaa ja sitä kautta mahdollisesti enemmän euroja kuin nykysysteemillä. Mutta noinhan Suomessa ei osata ajatella....kaikki hinnat tappiin vaan ja imetellään kun väki tilailee pitkin maailmaa. Tai no....ihan sama mulle 
Joo osat Chicago Harleystä ja rotsit Fox Creekiltä.
Ei oo näillä tuloilla varaa maksaa Suomen hintoja... enkä maksaisi vaikka olisikin varaa, joku raja se on huumorillakin jos varaosat maksaa Suomessa kolme kertaa sen mitä jenkkilässä.
Ei oo näillä tuloilla varaa maksaa Suomen hintoja... enkä maksaisi vaikka olisikin varaa, joku raja se on huumorillakin jos varaosat maksaa Suomessa kolme kertaa sen mitä jenkkilässä.
Tilasin myös HD nahkatakin ST. Paul ebaystä ja toimitus tuli mukavasti HKI/Vantaan tulli pisteeseen takista veroja 77? , vähän hämmästytti kun tulli pisteessä ei toiminut tämä uusi debit credit visa/pankkikortti eli kätäeistä piti käydä hakemassa. Ja se takki kannattaa kokeilla heti siinä tullissa että ei ole väärä koko niin mahdollinen palautus käy paljon helpommin eli tulli voi suoraan palauttaa paketin. 
-
Das Fette Sau
- Viesti:
s&s kirjoitti:Mä luulen et jos kyseessä on sama takki niin kyllä se koko on sama lähiliiterissä ja jenkkilässä... Toki kannattaa tarkastaa jenkkilänpään kokotaulukosta, se rinnanympärys on ainakin mulla pitänyt aika hyvin kutinsa.gold kirjoitti:Vielä noista koko-taulukko hommista sen verran, että jos suomessa virallisella jälleenmyyjällä hyvän kokoinen vastaava takki on L-kokoa, niin oliko näin että jenkkilässä sama koko on kuitenkin M? Vai voiko samasta takista olla eri koot eri mantereilla?
Henkilökohtaisena kokemuksea todettakoon, että kun muutama kuukausi takoperoin kävin Amerikan neuvostoliitoissa ja ostin joitakin H-D -paitoja sieltä, ja vaikka Suomesta ostamani H-D -vaatteet ovat yleensä kokoa XL (sekä muutama L), niin tuolta tarttui mukaan jopa yksi M -kokoa oleva sopiva paita, muut olivat L:iä, mutta ei yhtään XL:ää, se oli aivan liian iso. Eli kyllä se Amerikan L on miunkin mielestä isompi kuin Suomessa myytävät L:t.
Traumojen välttämiseksi: Haista ennen kuin maistat!
Yöjuna 2008
Sohveli 1975
Yöjuna 2008
Sohveli 1975
En kyllä vetäisi ihan noin suoria johtopäätöksiä t-paitojen koon perusteella, yleensä toi kokovastaavuus riippuu ihan valmistajasta... Olen ostanut amerikasta XL-kokoisen takin joka oli liian pieni ja toisaalta M-kokoisen paidan, joka oli liian iso. Euroopan koko mulla on L.Das Fette Sau kirjoitti:s&s kirjoitti:Mä luulen et jos kyseessä on sama takki niin kyllä se koko on sama lähiliiterissä ja jenkkilässä... Toki kannattaa tarkastaa jenkkilänpään kokotaulukosta, se rinnanympärys on ainakin mulla pitänyt aika hyvin kutinsa.gold kirjoitti:Vielä noista koko-taulukko hommista sen verran, että jos suomessa virallisella jälleenmyyjällä hyvän kokoinen vastaava takki on L-kokoa, niin oliko näin että jenkkilässä sama koko on kuitenkin M? Vai voiko samasta takista olla eri koot eri mantereilla?
Henkilökohtaisena kokemuksea todettakoon, että kun muutama kuukausi takoperoin kävin Amerikan neuvostoliitoissa ja ostin joitakin H-D -paitoja sieltä, ja vaikka Suomesta ostamani H-D -vaatteet ovat yleensä kokoa XL (sekä muutama L), niin tuolta tarttui mukaan jopa yksi M -kokoa oleva sopiva paita, muut olivat L:iä, mutta ei yhtään XL:ää, se oli aivan liian iso. Eli kyllä se Amerikan L on miunkin mielestä isompi kuin Suomessa myytävät L:t.
Mutta kuten sanottua, lukekaa niitä kokotaulukoita, rinnanympärys on yleensä aika hyvä mittari normaalipituiselle tyypille.
Viva Knievel!
On kyllä uskomatonta tämä rättien hinnoittelu Suomessa. Tuli tilattua 2 takkia (nahka- ja vapaa-ajantakki) St.Paul HD:stä, olivat yhteensä tullin & verojen jälkeen noin 400 ekee. Aivan samat rotsit Suomesta ostettuna yhteensä noin 1200 ekee
, ei voi kun ihmetellä...
PowerCommander V
Vance & Hines Competition series exhaust
K&N filter
Vance & Hines Competition series exhaust
K&N filter
Olen itsekkin ihmetellyt suuresti hintaeroa mantereiden välillä, ymmärrän kyllä yrittäjien tarpeen saada ketetta mutta kuitenkin.... tänään tuli samaisesta St.Paulista paketissa kaksi HD-takkia, tulli+rahti mukaanlukien
kaksi yhden hinnalla. Toimitus tasan viikko.
Teblu
Tehdas>Euroopan HD>Suomen maahantuoja>diileri>Sinä
Siinäpä selitys, kun joka portaalle pitää jotain jäädä.
Tehdas >St. Pauli>SinäOlen itsekkin ihmetellyt suuresti hintaeroa mantereiden välillä, ymmärrän kyllä yrittäjien tarpeen saada ketetta mutta kuitenkin.... tänään tuli samaisesta St.Paulista paketissa kaksi HD-takkia, tulli+rahti mukaanlukien
Tehdas>Euroopan HD>Suomen maahantuoja>diileri>Sinä
LIFEMEMBERRe: H-D nahkatakki netin kautta
Asiallinen kommentti Vallulta. Vähän prosenttilaskua vielä selvittämään lukuja, esimerkki on kuvitteellinen:Vallu kirjoitti:Tehdas>Euroopan HD>Suomen maahantuoja>diileri>Sinä
Lähtee tehtaalta 250
HD Eurooppa 30% kate -> 357
Maahtuoja 30% kate -> 510
Diileri 30% kate -> 728,50
Tässä nyt on oikaistu taalat euroiksi ja jätetty tullit ja verot laskematta, mutta suuntaa tämä antaa. Siksi suoran hankintakanavan jenkkikauppias voi myydä saman rotsin vaikkapa 40% katteella hintaan 415 USD
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Ei ne nyt Kiinassa 250 euppaa maksa. Kinkkihän ompelee 3 eupan päiväpalkalla ja asuu markkinatalouskommuunissa. Raaka-ainehan on halpaa kiinalaista sikaa, vai olisko sittenkin halpaa kiinalaista nautaa. Sitäpaitsi H-D Euroopan kate on 100%. Kuulin tai luin joskus jostain, ehkä täältä.
Mutta Joe Cool:in kulurakenteesta huomataan, että ei meidän diileriparkamme paljon voi omasta katteestaan tinkiä. Jotain alennusta on aina kuitenkin tullut, kun olen täältä jotain pientä relettä ostanut. Muut portaathan ei tingi pätkääkään. Kiinalainen ompelija ei yksinkertaisesti voi tinkiä omasta kolmesta eurostaan, kun rahaa pitää lähettää kotiin maaseudulle perheen elättämiseen.
Mutta Joe Cool:in kulurakenteesta huomataan, että ei meidän diileriparkamme paljon voi omasta katteestaan tinkiä. Jotain alennusta on aina kuitenkin tullut, kun olen täältä jotain pientä relettä ostanut. Muut portaathan ei tingi pätkääkään. Kiinalainen ompelija ei yksinkertaisesti voi tinkiä omasta kolmesta eurostaan, kun rahaa pitää lähettää kotiin maaseudulle perheen elättämiseen.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Anna hyvän kiertää
Juu, ei se tekijäportaassa tosiaan maksa sitä 250 valuuttaa, oli sitten euroja tai taaloja. Kirjoitin nopeasti ja epätarkasti. Tarkoitin tässä H-D:n tehtaan lähtöhintaa tukkurille tai suorajakelijalle. Myöskään prosenttiosuudet eivät varmasti ole kohdallaan, mutta halusin vaan konkreettisesti näyttää, miten yksinkertainen prosenttilasku kasvattaa hinnan kolminkertaiseksi ilman sikaryöstökatettakaan missään portaassa.hdjokke kirjoitti:Ei ne nyt Kiinassa 250 euppaa maksa. ... Sitäpaitsi H-D Euroopan kate on 100%. Kuulin tai luin joskus jostain ... ei meidän diileriparkamme paljon voi omasta katteestaan tinkiä. Jotain alennusta on aina kuitenkin tullut, kun olen täältä jotain pientä relettä ostanut. Muut portaathan ei tingi pätkääkään.
Ja sitten ku täkäläinen diileri antaa tuosta omasta siivustaan vaikkapa 20% alennusta pyörän ostajalle, joka ostaa rotsin mukaansa, jää siitä tuon kuvitteellisen esimerkin tapauksessa kokonaiset 72 euroa katetta. Sillä ei paljon kallista tavaraa kärsi varastoida sovituskappaleiksi, jotta ostaja voisi turvallisemmin tilata sitten sopivan kokoisen tuotteen maailmalta
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Niinhän se on, että jokainen välittäjäporras haluaa omansa. Motor Co:n kannalta Suomi on suurinpiirtein kärpäsen paskan kokoinen markkina-alue ja maahantuoja ei pääse missään vaiheessa kunnollisiiin tukkualennuksiin ja sitä kautta väliportaan prosenttipohjaiset maksut purevat entistä syvempään.
Jos nyt näitä releitä haluaa saada mahdollisimman halvalla niin voihan niitä ostaa suoraan kinukeilta.
Tässä esimerkkejä :
http://www.made-in-china.com/showroom/s ... fer-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tilata voi suoraan Motor Co:n tuotenumeroilla ja saa samaa tavaraa kuin diilerillä hyllyssä.
Tuntuuhan se vähän suolaiselta kun paikallinen diileri pyytää samasta rotsista 3-4 kertaa enemmän vaikka mukaan lasketaan tullit ja rahdit.
Mutta Elämä On
Jos nyt näitä releitä haluaa saada mahdollisimman halvalla niin voihan niitä ostaa suoraan kinukeilta.
Tässä esimerkkejä :
http://www.made-in-china.com/showroom/s ... fer-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tilata voi suoraan Motor Co:n tuotenumeroilla ja saa samaa tavaraa kuin diilerillä hyllyssä.
Tuntuuhan se vähän suolaiselta kun paikallinen diileri pyytää samasta rotsista 3-4 kertaa enemmän vaikka mukaan lasketaan tullit ja rahdit.
Mutta Elämä On
Mr. Biker vm 2005
- apartaapee
- Viesti:
Morjensta pöytään,
Toimitus sylttytehtaalta Kiinasta onnistui nopeasti ja luotettavasti. HD:n Classic Cruiser Leather Jacket tuli matkakuluineen tulleineen maksamaan rapiat 190?. Samat valmistajat toimittavat ne myös HD:n virallisille diilereille. Tokihan tuo vähän asevelihenkeä söi kun tuli ohitettua diileriporras omatoimisuudellaan mutta mopo huoltoon kuitenkin tehtaan gotkan siipien suojaan
Toimitus sylttytehtaalta Kiinasta onnistui nopeasti ja luotettavasti. HD:n Classic Cruiser Leather Jacket tuli matkakuluineen tulleineen maksamaan rapiat 190?. Samat valmistajat toimittavat ne myös HD:n virallisille diilereille. Tokihan tuo vähän asevelihenkeä söi kun tuli ohitettua diileriporras omatoimisuudellaan mutta mopo huoltoon kuitenkin tehtaan gotkan siipien suojaan
-aapee-
CVO Fat Bob 2009, Black Diamond with Fire Quartz
CVO Fat Bob 2009, Black Diamond with Fire Quartz
Ma luulin, että me ollaan EU:ssa, joka on Amerikan Yhdysvaltoja suurempi markkina-alue, lähes puoli miljardia ihmistä. Eiks' meidän pitäisi saada kama samaan hintaan kuin Jenkkilässä. Kusetetaanko meitä?IJHa kirjoitti:Motor Co:n kannalta Suomi on suurinpiirtein kärpäsen paskan kokoinen markkina-alue
Mut hei! Jos huoltaisit itse, niin siinähän säästäisi vielä H-D:n nahkahousutkin takin lisäksi + muuta H-D sälää. Eikä tarttis Kiinasta tilailla.apartaapee kirjoitti:mopo huoltoon kuitenkin tehtaan gotkan siipien suojaan
Jokke
Anna hyvän kiertää
Anna hyvän kiertää