Laatikon öljyistä
Laatikon öljyistä
Mulla on tällä hetkellä shovelin 4-vaihteisessa askissa w50 öljyt, ihan ne harrikan omat. Nyt on ruennu laatikko vuotamaan paristakin paikkaa, mutta ei viitsisi kesken ajokauden rueta kuitenkaan remonttia tekemään. Oon nyt kerran joutunut lisäämään sinne pari desiä.. Voiskohan tuonne laittaa jotain jaykempaa tavaraa sekaan, esim 80w-90 litkua? Vois ehkä pysyä paremmin sisässä jäykemmät öölit?
Nothing beats cubic inches. Except turbo!

Re: Laatikon öljyistä
Ilmeisesti kyseessä on 4-lovinen Big Twin? Eikä 4-lovinen Sportster.
Mistä vuotaa?
Red Line Heavy ShockProof® Gear Oil vaihteistoöljy/liisteri pysyy aika hyvin sisällä ja vaihteetkin kuulemma toimii paremmin.
Mistä vuotaa?
Red Line Heavy ShockProof® Gear Oil vaihteistoöljy/liisteri pysyy aika hyvin sisällä ja vaihteetkin kuulemma toimii paremmin.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Ettei tartte ihan vaihtaa, ni lisää tarwittaessa W70. Ylijääneethän voit lisätä syssyllä/ens keväänä myös koneeseen, jos sopii.
Mannen mukaan tosi Arizonan miähet käyttää sitä.
Tosin sen menekki noin kaupallisesti ei liene kovin kannattavaa...
Jumpe
Mannen mukaan tosi Arizonan miähet käyttää sitä.
Tosin sen menekki noin kaupallisesti ei liene kovin kannattavaa...
Jumpe
Joop toi Red Linen Heavy lootaööli pysynee siellä aika pitkään, kun ei meinaa tulla ees ulos ropun reijästä. Jos käy ajelemassa ja kattoo seuraavana päivänä tonne lootaan niin seinämät on ihan punaisessa liisterissä, on kuin marjapuuroo. Ei näy valuvan mitenkään sukkelasti alas. Vaihteet menee päälle niksnaks ja eipä lootasta muuta ääntä kuulukkaan.
Motonetissä näkyy olevan litran moukari 16e joku sanoi et saa jostain 14e.
Motonetissä näkyy olevan litran moukari 16e joku sanoi et saa jostain 14e.
Joo, bigtwini siis kyseessä..
Kuulostaa hyvältä tuo red line. Voisko tuota vaan lisätä vanhan joukkoon, vai tarviiko kokonaan vaihtaa uudet tilalle?
Mahtava homma kun täältä saa asiantuntevaa apua ja opastusta näin nopeasti

Kuulostaa hyvältä tuo red line. Voisko tuota vaan lisätä vanhan joukkoon, vai tarviiko kokonaan vaihtaa uudet tilalle?
Mahtava homma kun täältä saa asiantuntevaa apua ja opastusta näin nopeasti
Nothing beats cubic inches. Except turbo!

Voi lisätä ja purkissa lukeekin se.
Pointtinani olikin jättää toistaiseksi redit hyllyyn, kun etiä tod.näk. pääsee koneöljyllä. Säästöä sekin, kun kaikkea ei voi koneeseen änkeä...
Vaihtaisin redit (jos halajaa) lodjun läpikäynnin jälkeen, big twinin laatikkoa mitenkään väheksymättä
Jumpe
Vaihtaisin redit (jos halajaa) lodjun läpikäynnin jälkeen, big twinin laatikkoa mitenkään väheksymättä
Jumpe
Tässä aiheessa sitten kuvien kanssa ohjetta öljyvuotojen hillitsemiseksi.gold kirjoitti:Mulla on tällä hetkellä shovelin 4-vaihteisessa askissa w50 öljyt, ihan ne harrikan omat. Nyt on ruennu laatikko vuotamaan paristakin paikkaa, mutta ei viitsisi kesken ajokauden rueta kuitenkaan remonttia tekemään.
http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic.php?p=124336" onclick="window.open(this.href);return false;
Hmm, minulla ovat ihan normaalit HD-kaupasta kiireesti mukaan napatut 80/90 vaihteistoöljyt pysyneet hyvin v. 1975 shovelin 4-vaihteisen laatikon sisällä jo toista vuotta ja yli 7000 km ratasakselin tiivistekorjauksen jälkeen. Mutta nyt tuo äänettömyys sattui silmään. Minulla kuuluu erityisesti 3->2 alas vaihdettaessa turhaa rusahtelua, ellei nopeutta pudota hyvin alas, n 30 km/h. Ylös vaihdettaessa sama väli on yhtä "äänetön" (tai äänekäs), kuin kaikki muutkin välit kumpaankin suuntaan.Röpöttäjä kirjoitti:Red Linen Heavy lootaööli .... Vaihteet menee päälle niksnaks ja eipä lootasta muuta ääntä kuulukkaan.
Tämä sama vaiva oli jo ostettaessa eikä ole mihinkään parantunut tai pahentunut 11-12000 km aikana, jonka ko. pyörä on minulla ollut. Mutta mitä raati arvelee, olisiko tuosta "redbullista" mitä piristystä tai parannusta minun laatikkoni vaivaan?
Mikä muuten saa juuri tuon välin rusahtamaan? Onkohan se yleinenkin oire noissa 4v-laatikoissa?
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
mie kyllä vaihtaisin uudet öljyt sisään. Eihän tota mee paljoa. Tekohengitykset tahtoo poikia lisää.
Toi äänettömyys johtunee tosta mielettömästä tarttuvuudesta ja ratasvälin pintapaineen kestosta.
Toi äänettömyys johtunee tosta mielettömästä tarttuvuudesta ja ratasvälin pintapaineen kestosta.
Nelivaihteinen,tukilaakeriton loota. Vaihdoin talvella 80-140 vaihteistoöljylle 80-90 jälkeen. Nyt öljyn seassa reilusti pronssihilua. Käykö paksummalla öljyl niin et liukulaakerit ei saakkaan riittävästi voiteluu?
Jos tuon purkin saa suuruusluokkaa 15 euroon, niin sillä hinnalla ei todellakaan ole mitään vaikutusta vuoden pyöräkuluihinRöpöttäjä kirjoitti:mie kyllä vaihtaisin uudet öljyt sisään. Eihän tota mee paljoa. .. Toi äänettömyys johtunee tosta mielettömästä tarttuvuudesta ja ratasvälin pintapaineen kestosta.
PS. huomasin jonkun nettikaupan myyvän tätä 30e/purkki, kyllä netistä ostaminen on erityisen edullista ja vaivatonta
Red Line Synthetic OIL, Heavy Shockproof Gear Oil näkyy mun purkissa lukevan myös, väri purkissa on keltainen, ja rallilippuraita. Toi öljy voipi olla kyllä samaa tossa sun kuvassa. Kopterilehdessä uusimmassa sivulla 42 mainoksessa kuva mitä mulla on. Motonetissä ainakin on ja tavara on mielestäni halpaa laatuun nähden.
Pitäneehommata vielä tota enskan MTL ja moottorin öljyä 20w50 motorcykleä.
http://www.roadmachine.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Mainosessa lukee et meiltä ja Motonetistä saat redline öljyt
Pitäneehommata vielä tota enskan MTL ja moottorin öljyä 20w50 motorcykleä.
http://www.roadmachine.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Mainosessa lukee et meiltä ja Motonetistä saat redline öljyt
Voi olla, että purkkien väri vaihtuu aika-ajoin. Tässä linkissä näkyy myös punainen väri Heavyssä ja tekstissä suositus Harrikoihin:Röpöttäjä kirjoitti: Red Line Synthetic OIL, Heavy Shockproof Gear Oil näkyy mun purkissa lukevan myös, väri purkissa on keltainen
http://www.roadmachine.fi/gearoil.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Niin näkyy purkit vaihtuvan. Mutta jos teksti täsmää niin tavara on ok.