YRITIN käydä superissa (lensin ulos)

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

akrapu

Re: YRITIN käydä superissa (lensin ulos)

Viesti Kirjoittaja akrapu »

HarleyDad kirjoitti:Ite kyllä käsitin että Buell, Indian ja Harley Davidsoneilla sisään muitta mutkitta ja kävellen esittämällä H-DCF:n jäsenkortin.
Noillakin ehdoilla riitti kaikenkarvaista könyäjää mutta hyvässä hengessä mentiin ja oltiin.
Pääpiirteissään asia on hyvin selvä. Kun tulet alueelle pyörällä, niin merkin pitää olla HD, Buell tai Indian.
Epäselvyys sen sijaan näyttää olevan siinä, että jos jostakin 8O syystä joku oli tulossa paikalle _ilman pyörää_, ns. jalkaisin. Pääsikö sisään

a) vain maksamalla 60 e ( yli 10 vuotiaat)
b) maksamalla 60 e + HDCF:n jäsenkortilla
c) maksamalla 60 e + jonkun muun maan HD-merkkikerhon jäsenkortilla
d) maksamalla 60 e + näyttämällä HD:n rekisteriote (omalla nimellä tai kaverin nimellä)
e) maksamalla 60 e + jotain muuta ?

Juttelin alueella yhden kaverin kanssa, joka oli tullut Seinäjoelle laina HD:lla oman ollessa rikki. Oli mennyt hotellille ja sattuneesta syystä :D sieltä rallipaikalle taksilla. Portilla oli vaadittu HD:n rekisteriotetta, joka tietenkin oli humussa jäänyt hotelliin takin taskuun. Ei muuta kun taksilla takaisin hotelliin ja rekisteriote mukaan. Nyt portilla oli 'yskitty' siitä, että rekisteriotteessa on jonkun muun nimi. Pienen keskustelun ja selittelyn jälkeen kaveri kuitenkin pääsi sisälle. Että tälleen.... (ottamatta kantaa siihen, millä eväin sisälle pitäisi päästä).

SuperRallin nettisivujen faq-osiokin jättää jalkaisin tulijoiden osalta sisäänpääsyn tulkinnan varaiseksi. Joku sanoo nyt, että ralleihin tullaan pyörällä, piste. Kun kyseesssä on tapahtuma, jossa on yli 10 000 kävijää, niin on 100%:n varmaa, että jalkaisin (olipa syy mikä tahansa) tulevia on. Itseäni hämmästyttää, miten näinkin yksinkertainen asia voi olla vuosi toisensa jälkeen näin epäselvä.
JH

Viesti Kirjoittaja JH »

Tuolla jäsenosiossa ainakin oli jo ennen rallia puhetta sisäänpääsystä. Siellä kerrottiin ettei kävelemällä pääse sisään kuin HDCF:n jäsenet. Eli jos ei-jäsenellä olisi vaikka pyörä hajonnut matkalle ja tullut liftillä paikalle, ei olisi päässyt sisään. Huoltoautojen kuskit yms. neuvottiin menemään jonkun kyytiin. Tämä jäsenkirjurilta tullutta tietoa. Mutta minulla on ainakin ollut jo kauan tiedossa ettei sinne muiden merkkien kuskit pääse sisälle.

Onhan esim. superin kotivulla ollut tälläisiä, melko selkokielisiä tekstejä:

Harley-Davidson Club Finland toivottaa kaikki Harley-Davidsonia ajavat tervetulleeksi Seinäjoella 28.5. - 1.6.2009 järjestettävään 2009 Super Rallyyn. Tule viettämään viisi unohtumatonta päivää hyvän musiikin, jännittävien kilpailujen, kylmän oluen ja ympäri maailmaa saapuneiden bikerien seurassa!

Tervetuloa 2009 Super Rallyyn!
Kuva
Kaasi

Viesti Kirjoittaja Kaasi »

Itse portilla seisseenä sain seuraavat ohjeet: HD, Buell tai Indian merkkisellä pyörällä tai kyydissä. Esittämällä jäsenkortin tai rekisteriotteen. Ja se oli siinä. Näin myös toimittiin ja ulos jäi kiitettävä määrä essonbaarin porukkaa ja muita kuikuilijoita. Jos näin ei olisi toimittu, sisään olisi tosiaan tullut todella paljon asiatonta sakkia ja jotka olisivat varmasti saaneet aikaa ongelmia ja järjestyshäiriöitä. Homma meni hyvin ja kivaa oli. Kiitokset vielä C vuoron porukalle ja varsinkin 0 portille.
Suunnitelma on vain lista asioita jotka eivät toteudu.
rexa

Viesti Kirjoittaja rexa »

akrapu kirjoitti:
HarleyDad kirjoitti:.
Itseäni hämmästyttää, miten näinkin yksinkertainen asia voi olla vuosi toisensa jälkeen näin epäselvä.
Niin tekee minuakin ! Olen käynyt aiemmin HDCF,n järjestämissä ralleissa lukuisia kertoja, sekä omistamillani harrikoilla että muunmerkkisillä pyörillä, aiemmin ei tällaisía ongelmia ole ollut, ne muunmerkkiset olen vain jättänyt järjestäjien osoittamalla parkkialueelle, kuten tein nytkin, ja lopultahan minun tapauksessani kävi ilmi että koko sisäänpääsyni kieltäminen johtui toimitsijalle annetuista vääristä ohjeista !
If it doesn´t work, chrome it !
paukkuri

Viesti Kirjoittaja paukkuri »

kyllä meinas meitakin vähän v...tuttaa kun missään ei kerrottu että huoltoauton kuski pitää viedä pyörällä sisään.siellä s-marketin portilla sanovat että ei mitään ongelmia tulla sisään kun vaan käy ostaan lipun pääportilta,no se melkein onnistui mutta kun ei päästetty tästä ensimmäisestä portista sisään ,no minä sitten menin vastaan jotta kaverit olis päässyt ostaan lippua, mutta mulle sanottiin just samalla tavalla että olisit tullut pyörälläs hakeen, mää vastasin että kun sillä ei saa ajaa kännissä vaikka onkin hd, sillä missään ei lukenut ettei jalankulkijat pääsisi sisään lunastamaan lippua ,kaksi tuntia to illasta meni siellä portilla mutta onneksi päästiin kaikki sisään muutaman mukavan ihmisen avulla,ja itse ralli oli tosi onnistunut ja mukava ei kuitenkaan mennyt meidän häämatka pieleen,näitä sattuu en ole katkera kenellekkään ollaan ensi kerralla tarkempia puolin ja toisin. :D :D :D
artzy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja artzy »

paukkuri kirjoitti:kyllä meinas meitakin vähän v...tuttaa kun missään ei kerrottu että huoltoauton kuski pitää viedä pyörällä sisään.siellä s-marketin portilla sanovat että ei mitään ongelmia tulla sisään kun vaan käy ostaan lipun pääportilta,no se melkein onnistui mutta kun ei päästetty tästä ensimmäisestä portista sisään ,no minä sitten menin vastaan jotta kaverit olis päässyt ostaan lippua, mutta mulle sanottiin just samalla tavalla että olisit tullut pyörälläs hakeen, mää vastasin että kun sillä ei saa ajaa kännissä vaikka onkin hd, sillä missään ei lukenut ettei jalankulkijat pääsisi sisään lunastamaan lippua ,kaksi tuntia to illasta meni siellä portilla mutta onneksi päästiin kaikki sisään muutaman mukavan ihmisen avulla,ja itse ralli oli tosi onnistunut ja mukava ei kuitenkaan mennyt meidän häämatka pieleen,näitä sattuu en ole katkera kenellekkään ollaan ensi kerralla tarkempia puolin ja toisin. :D :D :D
Kyllä siitä sisäänpääsystä oli täällä foorumilla juttua jo ennen rallia, harmi että kaikki eivät sitä huomanneet.

Niinkuin "kaasi" tuossa mainitsi, ralli oli tarkoitettu H-D, Buell, Indian kuljettajille ( +kyytiläinen)
Ko. kuljettajat voivat myös tulla jalkaisin, ja moni tulikin. Tarvitsi ainoastaan todistaa omistavansa / olevansa ao. pyörän haltija. Se taas kävi päinsä joko rekisteri-otteella, tai H-DCF:n jäsenkortilla.

Jos kaikki olisivat päässeet kävelemällä sisään, vain maksamalla lipun, olisiko se sitten ollut merkkikerhon miitti ???

Itse myös portilla töissä olleena, en törmännyt sellaiseen tapaukseen jota ei voitu selvittää.

Hatun-noston arvoinen suoritus "herra porttivahdille" joka organisoi koko jutun, ja jaksoi
pikistä päivistä huolimatta aina hymyissä suin olla paikalla,ja vastailla meidän "duunareitten" kysymyksiin!
rexa

artzy kirjoitti:
paukkuri kirjoitti:

Se taas kävi päinsä joko rekisteri-otteella.......
Toivottavasti tuo on vitsi .......Jos ei, niin tulevaisuuden hd-tapaamiset alkavat muistuttaa neuvostomeininkiä.......Proopuskat esiin toverit !! :D

Minä kun olen aina kuvitellut että rekisteriotteiden/ajokorttien tai henkkareiden kysely kuuluu poliisin tai muitten viranomaisten hommiin......Enkä tosiaan halua edes mennä mp-kokoontumiseen missä joudun esittelemään papereitani porttivahdeille .... :twisted:
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Kaasi kirjoitti:Itse portilla seisseenä sain seuraavat ohjeet: HD, Buell tai Indian merkkisellä pyörällä tai kyydissä. Esittämällä jäsenkortin tai rekisteriotteen. Ja se oli siinä. Näin myös toimittiin ja ulos jäi kiitettävä määrä essonbaarin porukkaa ja muita kuikuilijoita. Jos näin ei olisi toimittu, sisään olisi tosiaan tullut todella paljon asiatonta sakkia ja jotka olisivat varmasti saaneet aikaa ongelmia ja järjestyshäiriöitä. Homma meni hyvin ja kivaa oli. Kiitokset vielä C vuoron porukalle ja varsinkin 0 portille.
Nyt ollaan asian ytimessä. Itse pidän HD-rallien parhaimpana puolena sitä että siellä ei ole juurikaan turhia ämpyilijöitä ja voi olla lähes kuin pellossa - jos haluat jättää kamasi vaikka teltan ulkopuolelle läjään niin voit olla varma että ne on siinä vielä kotiin lähtiessäkin.

Jos sisään pääsisi kuka vaan joka haluaa tulla bilettämään/katsomaan pyöriä/haastamaan riitaa/pöllimään kamaa niin sitten tapahtuma olisi ihan kuin mikä tahansa juhannusfestari. Ja niihin ei meikäläistä saa vaikka maksettaisiin. Tämän harrastuksen piirissä suurin osa sakista on kuitenkin sen verran fiksua että häiriöitä ei tule - ja lähes jokainen tietää että nää on todella pienet piirit.

Toisaalta kyllä muistaisin että Himoksen superissa pääsin huoltoauton kuskina ilman ongelmia sisään, ei tarvinnut hypätä kenekään takaritsille - sisään mentiin muistaakseni Ford-merkkisen pickupin lavalla oman porukan leirivermeiden päällä keikkuen.
artzy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja artzy »

rexa kirjoitti:
artzy kirjoitti:
paukkuri kirjoitti:

Se taas kävi päinsä joko rekisteri-otteella.......
Toivottavasti tuo on vitsi .......Jos ei, niin tulevaisuuden hd-tapaamiset alkavat muistuttaa neuvostomeininkiä.......Proopuskat esiin toverit !! :D

Minä kun olen aina kuvitellut että rekisteriotteiden/ajokorttien tai henkkareiden kysely kuuluu poliisin tai muitten viranomaisten hommiin......Enkä tosiaan halua edes mennä mp-kokoontumiseen missä joudun esittelemään papereitani porttivahdeille .... :twisted:
Eihän niitä papereita ole tarvinnut superissakaan näytellä......
Riittää että saapuu paikalle H-D merkkisellä pyörällä. vaihtoehtoisesti Indian tai Buell.

Jos jollain jalankulkijalla on ongelmia omistus-/ haltijasuhteen todistamisessa, niin ehkäpä hän on väärässä paikassa :?:
Lippajärven kreivi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lippajärven kreivi »

Kaasi kirjoitti:Itse portilla seisseenä sain seuraavat ohjeet: HD, Buell tai Indian merkkisellä pyörällä tai kyydissä. Esittämällä jäsenkortin tai rekisteriotteen. Ja se oli siinä. Näin myös toimittiin ja ulos jäi kiitettävä määrä essonbaarin porukkaa ja muita kuikuilijoita. Jos näin ei olisi toimittu, sisään olisi tosiaan tullut todella paljon asiatonta sakkia ja jotka olisivat varmasti saaneet aikaa ongelmia ja järjestyshäiriöitä. Homma meni hyvin ja kivaa oli. Kiitokset vielä C vuoron porukalle ja varsinkin 0 portille.
Juuri näin käsitin asian, sekä näin sen pitäisi olla kaikessa lyhykäisyydessään.
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
rexa

"artzylle"
Omistus/haltijasuhteesta Jalankulkijalla......? Voi kiesus.....Kengistä ja niiden omistamisestako tässä onkin kyse... :?:
ahonlaita086
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonlaita086 »

Essonbaarin ns.motoristit minäkin jättäisin ulkopuolelle,näin kun toimitaan niin homma pelaa myös YÖLLÄ kun pimeässä pitää tarkistaa sisääntulijat,yrittäjiä nimittäin riittää.Kaikennäköset jalkaisinkulkijat vaatis VÄHINTÄÄN tuplamäärän jv-ukkoja,että niitä vois kontrolloida.Nytkin oli vajausta koko ajan aluevalvonnassa,äijat valvo ja tuuras melkein jo omaa itseään.Jos ilmottautuu järkkäriks,niin pitää myös hoitaa edes muutama vuoro vaikka päivällä että muut saa levätä.Pelkkä töihin ilmottautuminen ei oikeuta majoitukseen,rukailuun ja aamupalaan!!!! PITÄÄ MYÖS OLLA TÖISSÄ.
Die hard the hunter! 99 tc fxd
ahonlaita086
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonlaita086 »

Pil Kollins kirjoitti:
Miguel kirjoitti:Menee myös ohi topicin mutta siellä ihan perällä olevalla hiekkakentällä (oli parkkipaikkana osalle telttailijoista) nökötti sievästi Harrikoiden keskellä yksi 800:n SUZUKI intruider ja olipa vielä portilla rengastettu kuskin kanssa. Oliko mennyt sitten huomaamatta ohi silmien vai miten mutta oli sen verran ihmetyttä herättävä juttu, että piti ottaa ihan kuvakin.
Samaisella avolouhoksella oli myöskin kuvan kavasagi.Miten lie marakatti on saanut pyörän sisään?
Kuva
Oisko kenties portti-jv porukoilla ollu liian kiire kun tämmönenkin ompelukone on otettu sisään?HÄVETKÄÄ!Jono ei siitä yhtään lyhene vaikka te sitä yrittäisitte nopeuttaa,päin vastoin tapahtuu eli tulee virheitä.Sama homma ulospäin,missä itse olin jollainlailla.Jos tänne on tullu jostain saksasta asti,niin tuskin se rannekkeen laitto siinä portilla enää aikatauluja sotkee,vaikka se kestäis 1min?
Die hard the hunter! 99 tc fxd
rexa

Tuo ralliepisodi on nyt selvitetty minulle myös HDCF,n taholta, sain sieltä eilen puhelun, ja soittaja pahoitteli tapahtunutta ja kertoi että syy oli todellakin porttihenkilöstön puutteellisessa ohjeistuksessa, ja VAIN siksi sisäänpääsyni evättiin, joten asia on osaltani selvä, no hard feelings ... :D

Essonbaarissa kyllä tulee käytyä kahveella harva se päivä, kesäisin motskarilla jo yli 40 vuoden ajan...

Tuolla aiemmin tässä threadissa joku esitti ihan pokkana että harrikan rekisteriote taskussa tekee ihmisen jotenkin "fiksummaksi" ja paremmaksi kuin joku muu rekisteriote, ainakaan omalla kohdalla se ei ole pitänyt paikkaansa niitten 5 harrikan kohdalla mitä minulla on ollut, olin silloin ihan sama paskiainen kuin nytkin, siis kertokaa minulle että millaisen harrikan laitan jotta muuttuisin paremmaksi ihmiseksi ? :mrgreen:

Siitä HD-rallien "rauhallisuudesta" : Ne todellakin ovat sitä, mutta niin ovat kaikki muutkin mp-kokoontumiset, sen rauhallisuuden taitaakin aiheuttaa kokoontuvan harrastajajoukon ikä ja yhteinen harrastus, ja nämä asiat pätevät kaikkiin muihinkin mp-ralleihin, joten HD-ralli ei ole mikään poikkeus , se on siinä mielessä yhtä hyvä kuin muutkin, ei parempi eikä huonompi.

Merkkitapaaminen tarkoittaa tietynmerkkisten pyörien kokoontumista samaan paikkaan, mutta miten ne ihmiset voi jaotella tietyn "merkkisiin", ja seuloa oikeat portilla ? Taitaa olla aika hankala tehtävä, ja aiheuttaa monenlaisia ongelmia kuten tässä on luettu, pyörän / kuskin papereitten kyseleminen rallialueen portilla ei todellakaan ole asiallista käytöstä mp-rallissa, minulle se ainakin aiheuttaa välittömän U-käännöksen ja poistumisen koko alueelta.

Paperien ja proopuskojen kysely portilla tekee tästä rallihommasta ennenpitkää Karavaanarien kokoontumista muistuttavan asian, ja luoja meitä siltä varjelkoon... :D
affe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja affe »

rexa kirjoitti:Tuo ralliepisodi on nyt selvitetty minulle myös HDCF,n taholta, sain sieltä eilen puhelun, ja soittaja pahoitteli tapahtunutta ja kertoi että syy oli todellakin porttihenkilöstön puutteellisessa ohjeistuksessa, ja VAIN siksi sisäänpääsyni evättiin, joten asia on osaltani selvä, no hard feelings ... :D
Viitsisitkö nyt vielä kertoa että mitkä ne perusteelliset ohjeet sille porttihenkilöstölle sitten pitivät olla? Varmasti ei ole pitänyt laskea sisään kaikkia jotka tulevat lippua ostamaan niin kuin tuolla ekassa viestissä annoit ymmärtää? Sisälle oli tarkoitus päästää vain merkin kanssa tekemisissä olevaa porukkaa ja se todennettiin joko pyörällä, sen papereilla, jäsenkortilla tai sitten sen kaverin toimesta joka tuli hakemaan sut sisään.
Noista papereista itkeminen on ihan naurettavaa, se nyt kuitenkin on se helpoin tapa yksinään saapuvan henkilön todistaa omistavansa oikean merkkinen pyörä. Sillä ei siis todisteta olevansa älykkäämpi, niin kuin hauskasti olit asian kääntänyt :twisted:

Ihme vääntöä, ja nyt olen sitten itsekin sotkeutunut siihen... Rauno Repomiehen sanoin ... "VOI JUMALAUTA!!!" :wink:

Affe
Rautis -74, Shovel -80
http://www.goodwillparty.fi
Lukittu