FXRS:ään vanteet

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

matson
Viesti:

FXRS:ään vanteet

Viesti Kirjoittaja matson »

Elikkäs tarkotus on istuttaa leveämpiä nakkeja -91 FXRS:ään.180 taakse ja 120 eteen.
Onnistuukohan ZZR1100:n vanteista ja/tai osia käyttämällä mitenkään? Onko kellään kokemuksia/neuvoja?
hemuli
Viesti:

Re: FXRS:ään vanteet

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Itse olen survonut 180 kumin Electran swingiin joka on saman levyinen kuin FXR:ssä ja ketjullakin se on tiukka sovite eikä sitä saa ihan keskelle. Samalla tavalla se menee FXR:ään mutta siinä pitää ne takimmaiset runkoputket levittää tai sitten perinteisesti keskeltä halki ja suora pelti tilalle niin saa 30 milliä leveyttä lisää.

Mulla oli yhdessä pyörässä Kawa ZX9:n vanteet, ei ollut paha nakki kun niissä oli 20 mm akseli - HD:ssa kun on 3/4" (19 mm) reikä niin reiän alapinnalta kun hioi millin pois jo rupesi sopimaan. Uudemmissa kyykyissä on sitten isommat akselit joten niiden osalta tulee enemmän jumppaa, joko olakkeelliset supistusholkit laakereille tai sitten haarukan modifikaatio. Etuvanteen kanssa on sitten ehkä vähän enemmän hommaa jos meinaa millisillä laakereilla laittaa, voi joutua keulaputkia modifioimaan jonkun verran. Omassa FXR:ssä on taas toisinpäin, siinä on Hayabusan keula mutta HD:n vanne...

Mutta vanha viisaus sanoo että kaikki sopii kaikkeen - kysymys on vaan siitä paljonko aikaa ja vaivaa haluaa sovitustyöhön käyttää.
matson
Viesti:

Re: FXRS:ään vanteet

Viesti Kirjoittaja matson »

Kiitosta neuvoista. Täytyy tutkailla kuinka sen etupään toteuttais.
-matias-
Vastaa Viestiin