HD- kuumetta

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Blues Guitar

Viesti Kirjoittaja Blues Guitar »

TipiL kirjoitti:Ja huomaa, itse satun ajamaan dynalla, mutta kyllä ehdottomasti jos kyydissä joudun kulkemaan, menisin mieluummin softailin, kingin tai lehmän kyytiin!
Mutta huomioi se, että allekirjoituksessasi mainitsema "Vibra" efekti jää kokematta ainakin uudemmilla softaileilla :lol:
Niissä kun on ne tasapainoakselit :(
"....Ajan H-D:llä pitkin Suomee....Antaa kitaran laulaa vaan....Juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt..."
TipiL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TipiL »

^ ehkä voisin elää sen kanssa, jos olen vain kyytiläisenä :lol:
omalla sitten paikataan tuo puute itse ajaessa... FatBob kun tunnetusti todellakin täristää 8O
* FXDF * My vibrator has two wheels and six speeds *

Harrikkanaiset-kirja * Gremlin Bells -Pirunkellot
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

TipiL kirjoitti:Dynan perä on rakenteeltaan samanlainen kuin sportissa, jolloin joka monttu tuntuu, kun taas softail menee kuin jenkkirauta, pehmeästi ja letkeästi, eikä tärryytä mihinkään. (ei tietty koske jäykkäperiä :wink: )
Taitaa olla vika alkuperäissä iskareissa jos joka monttu tuntuu, softaileista ei kyllä ole kokemusta niin paljon että voisin ottaa kantaa.
Sportin perä on kyllä rakennettu huomattavasti paremmin kuin dynan jossa ei takahaarukka ole kiinni kuin kumiripusteisessa koneessa.
TipiL
Viesti:

Teknisistä ominaisuuksista en tiedä niin paljon, että niistä voisin sen paremmin esittää kommenttia, mutta olen ollut kyydissä sportista softailiin, niin voinen esittää selkänikamieni tuntuman kautta tulleen mielipiteen ;)
Koska olen kyytiläisenä olon lisäksi myös ajanut itse, olen omakohtaisesti huomioinut, että kaikki töyssyt, iskut ja takahaarukan ja -renkaan kautta tulevat tärinät tuntuvat takamatkustajalle moninkertaisena verrattuna siihen, miten kuski ne tuntee/kokee.
Tämä on sellainen asia, jota ei luonnollisesti voi tietää, jos ei itse ole ollut kyydissä, kannattaa siis kuunnella myös kyytiläisen mielipidettä, jotta perhesopukin säilyisi :P

HileD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HileD »

Itellä Dyna low rider joka entisestään on madallettu. Helvetin kapia pitkä penkki (näkösyistä). rouva tähän, että on monen moisten härvelien kyydissä ollu mutta tää on paskimmista paskin! Noh on tosi et ite istun siinä penkissä todella takana ja se on takaa matala ja kapea. Polvet sillä on suussa, että ihan kun istuis jonkun muoviluoti mopon seläs.

Noh, nyt sitten asialle koitetaan tehdä jotain

On sun valinta mikä tahansa, olen huomannu et pikku asioilla tapahtuu ihmeitä matkustus mukavuuteen. Penkki, stonga ja jalkatapit (tuossa järjestyksessä), siinä kolmen kopla joilla mun mielestä saa jo tosi paljon variaatioita niin että varmasti molemmat mahtuu matkaamaan oli alla sitten sportti tai dyna.
-Know your enemy-
Lippajärven kreivi
Viesti:

Ajamisen ilo...

Viesti Kirjoittaja Lippajärven kreivi »

Rehellisesti sanottuna mun täytyy itsekkäästi todeta että mua ei juurikaan kiinnosta matkustajan tilat, ei autossa eikä moottoripyörässä.
Pyörällä lähden nollaamaan päätä kun toi viina ei maistu ja jos joku haluaa kyytiin niin saa tulla jos ei viihdy voi jäädä pois...
Autossa sama juttu, en mä liikkeissä koeajoissa paljon takapenkillä istu...
Ompahan edes yks juttu elämässä mikä on niin sanotusti "mun juttu"...kun muuten antaa perheelleen sen minkä voi.
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
SenioRR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

Dynassa on kuulemma jopa mukavampi istua kyydissä kuin Kawa ZRX:ssä, ZZR:ssä tai Honda VFR:ssä(paljon ärriä näissä japsien mallinimissä :P ). Eli hyvällä satulalla varustetun Dynan kyydissä viihtyy myös. Omassa Dynassa tosin takavieterit vaihdettu parempiin.

Täysin eri maailma on sitte joku Kingi. Meillä viime kesältä vuokraKingillä 2650kilometrin verran kokemusta. Sillä on mukava sekä kuskin että kyytiläisen reissata, mutta ei verrattavissa Softailiin, Dynaan tai Sporttiin. Se kun on täysverinen matkajuhta.
H-D Softail Custom 1998
SuperFly
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SuperFly »

Pyörän valinta riippuu pitkälti siitä, miten paljon sillä aikoo ajaa. Jos sana "reissu" tarkoittaa alle 1000km:n pyrähdystä, siihen käy (kyytiläiselle) mikä pyörä tahansa. Jos on aikomus tehdä ihan oikeita, pitempiä turneita kyytiläisen kanssa, on mahdollisimman leveärunkoinen pyörä asiaa, eli käytännössä Softail tai Touring-malli. On meinaan enemmän "tilaa" rungossa matkatavaroille, liikkumavaraa, eikä matkustajan leveä sitsi näytä niin tyhmältä kuin kapeemmissa. Se satulan leveys aikapitkälle määrittelee sen mukavuuden.

Mulla on hyvät kokemukset Roadkingistä. Siitä saa sissyn ja lasin poistamalla ihan siistin "nakkikioski"-pyörän, ja em. vermeet kiinniheittämällä täysiverisen matkajuhdan. Sillä on hyvä ajaa pitkiä siivuja väsymättä, niin että jää enemmän energiaa riidellä sen kyytiläisen kanssa perille päästyä :). Alle 100-kiloisen kyytiläisen kyydissäoloa ei käytännössä huomaa ollenkaan. Ilmajouset eivät ainakaan haittaa tässä asiassa. Toisaalta parkkipaikoilla yms. saa olla pikkasen tarkkana, ei ole ihan "mopo" painoltaan. Evo-koneisia Kingejä on vähän ajettuna paljon tarjolla kohtuuhintaan. Toisaalta mulla ei ole reissukokemuksia kuin Sportista ja Kingistä, ja niissä on ainakin vissi ero.
Harva on seppä syntyessään,eikä kovin moni vielä kuollessaankaan.
faari
Viesti:

Re: HD- kuumetta

Viesti Kirjoittaja faari »

faari kirjoitti:Tervehdys HD-kansa !

Pari kesää sitten toteutui pitkäaikainen haave mp:stä.Pystymetsästä ja vähin tiedoin hankin Suzuki intruder 800:sen.Syksyllä se jo vaihtui 1400:seen, vähän komeamman varustelun(kin) takia.
Emännän kanssa tykätään mopoilusta ja custom on meidän tyyli.
Siitäpä sitten on noussut kuume, että mikseipä se voisi olla Harrika.
Sehän on monen pojan, tytön (ja faarin) märkä uni.

Malleja vaan on tuhottomasti! Jonkin verran nyt asiaan paneutuneena, lähinnä mahdollinen, (hinnaltaankin), olisi sportster 1200 custom.Näyttää vaan penkki aika kapelta, varsinkin mumman puolella?Olisiko se sitten softail custom, ( on vaan paljon kalliimpi ja raskaampi). Olisikohan vielä kömpelömpikin?

Harrikoiden tärinästähän puhutaan paljon kaikissa keskusteluissa.Onko se vaan "kateellisten panettelua". Ei tuo intikkakaan tärinätön ole.
Eikös se kuulu V-2:n ominaisuuksiin?
Joskus on myös parjattu HD:n vikaherkkyyttä.Väitetään, että on oltava matkalla mukana yksi laukku työkaluja ja silti voi jäädä pientareelle.

Intikassahan on tuo keppiveto ja ketjuvetoista en huoli.Mopo-ajoilta on jo kokemusta.
Millainen on tuon hihnan kestävyys ja kiristystarve?

Olisin kiitollinen kaikesta ASIALLISESTA palautteesta. (Ei esim. suomi-24 harrikkakeskustelun tyylisistä).

Rauhallista joulun odotusta, nimim. jokohan ensi kesäksi?
faari
Lainaanpa itsekkäästi omaa kirjoitustani.Sain siihen monta pyytämääni asiallista vastausta , joista kiitos.
Se kuume ei mennyt buranalla ohi.
Sain Fiia-emännänkin lopulta ylipuhuttua koeajolle.Pyörä oli -05 dyna custom, sillä pienempien ajattelun matkapyöräksi olin jo lopettanut.
Fiian kommentti ajon jälkeen oli: "tämon kauhia pyärä"
Täristi kuulemma jaloille aivan järkyttävästi ym. ym. Siis hylkyyn se malli.
Budjettiini ei ollut varattuna kovin hirveitä, mutta niin vain kävi että 1400 Intruder vaihtui -02 Road King Classikiin.
Siihen Fiiakin jo ihastui, minusta puhumattakaan. Kuten saamissani vastauksissa joku sanoi, se on täysverinen matkapyörä.
Nakkikioskipyörää meillä ei tarvita, sillä täältä peräkylältä (siis on oikeasti Peräkylä) lähdettäessä matkaa tehdään sadoissa kilometreissä.Mitä tulee niihin pelkäämiini tärinöihin, niin ainakin mun Intru tärisi paljon kovempaa. Kulutuskin 2 l/100 pienempi.
Rahaa on nyt entistä vähemmän, mutta mikäs tässä on ollessa:
Tyhjästä aloitin ja nyt on jo miljoona velkaa.
Jäsenhakemuskin on laitettu, mutta jos kortti ei ehdi ennen tuota Superia, niin voiko tulla ja pitääkö täyttää se osallistumislomake(vaimikäsenytoli)?

Suruakin on ilmassa. Paras kaverini 35:n vuoden ajalta päätti siirtyä ajasta ikuisuuteen oman käden kautta.
Meillä oli joskus puhetta tästä mun HD-haaveestakin , mutta et vaan ehtinyt sitä nähdä..... kaveri!
moon oikias, soot vääräs
Mäksä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

Onnittelut, hieno peli! 8)
Osanottoni kaverisi puolesta.:(
Viimeksi muokannut Mäksä, 23:45 18.05.2009.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Staga
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Staga »

Joo kyllä Faari teki fiksumman valinnan kuin frendinsä, osanottoni siitä...
Jyrkkä

Viesti Kirjoittaja Jyrkkä »

oma mopo valmistuu varmaan parahiksi ensi viikonloppuna, juuri sopivasti superiin.. Saa nähdä mitä morsian kyydistä tykkää, shovelissa on nimittäin jäykkä perä, 260/35-18 takagummi ja vänkärin jalkatapit aika ylhäällä heti vaihdelaatikon päällä/takana. Kai sille paras pehmuste on joku kottikärryn sisuskumi tai vastaava pyllyn alle. Tai sitte joudutaan hankkia oma Sportster tai joku ajopeli jotta ei mun tarvi itsellenikin hankkia asuntoa! :oops:
Nothing beats cubic inches. Except turbo!

Kuva
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

faari kirjoitti: Jäsenhakemuskin on laitettu, mutta jos kortti ei ehdi ennen tuota Superia, niin voiko tulla
.. et vaan ehtinyt sitä nähdä..... kaveri!
Onneksi olkoon valinnastasi ja tervetuloa joukkoon, Superiin ja kerhoon. Nyt kun oikealla merkillä saavut Superiin, niin sisään vaan rouvan kanssa reippaasti. Jäsenkortteja ei Harrikkamiehiltä portilla kysellä. Ja jäsenyys kun on voimassa, niin klubin muissa ralleissa pääsette suurella alennuksella sisään, niissä on jäsenlista portilla.

Ja iloitse sinä pyörästäsi kaverisikin puolesta, tsemppiä :!:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Sepixlh
Viesti:

Re:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

TipiL kirjoitti: FatBob kun tunnetusti todellakin täristää 8O
Käy kokeilemassa jonkun sportsteria vaikka jotain 70-lukuista, tärinää on... :D
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
TipiL
Viesti:

Re: Re:

Sepixlh kirjoitti:
TipiL kirjoitti: FatBob kun tunnetusti todellakin täristää 8O
Käy kokeilemassa jonkun sportsteria vaikka jotain 70-lukuista, tärinää on... :D
Kyllä on tullu sportilla, useammallakin ajeltua, ei tosin 70 lukulaisella. Oma (ex) huggerikin tärisi kyllä, vaan eri tavalla kuin bobbi, ei pärrännyt käsille.

Hiukan asian viereen, liittyen siihen kuitenkin; tuntuu hiukan ikävältä, kun on lähes uusi mopo, eikä silti voi olla siihen täysin tyytyväinen. Pidän siitä kyllä erittäin paljon, mutta tuo käsille tärinä tekee tällaiselle "yläraajaosainvalidille" :roll: ajoittain niin pahaa, että ajatus siitä, että tässä olisi eläkepäivillekin kulkine, voipi olla turhan aikainen. Olo tuntuu suorastaan siltä, kuin olisi mopoaan pettämässä, kun miettiikin mahdollisuutta mopon vaihtoon... mutta ainakin viimeistään sitten, kun ikää ja vaivoja tulee vielä lisää, on varmaan pakko miettiä mopoa linjasta softail-king-electra

Vastaa Viestiin