Korvatulpat
Korvatulpat
Rock rock . Uus ajokausi pitäis alottaa huomen , pahasti myöhäs . Nyt ois tarkoitus teettää itselleni kunnon korvatulpat ja niiden avulla yrittää säilyttää se vähäinen kuulo mitä on jälellä . Onkos porukoilla tietoa mistä voi kysellä ???? KIITOS etukäteen
t Ruma
ps pääkaupunkiseudult
t Ruma
ps pääkaupunkiseudult
FLHT -96. 85hp/120Nm
Re: Korvatulpat
Lankisen Mikolta: http://www.ml-suojainpalvelut.fi/perussivu.htm
Mulla on Elacin O-pactit olleet jo 3-4 vuotta. Ja on erinomaiset.
Valetaan oman korvan muotoon. Ei ihan halvat, mutta erittäin kannattava sijoitus.
Mulla on Elacin O-pactit olleet jo 3-4 vuotta. Ja on erinomaiset.
Valetaan oman korvan muotoon. Ei ihan halvat, mutta erittäin kannattava sijoitus.
"Itsensä ylittäminen on järjestelykysymys"
M. Servo
M. Servo
Turussa Suomen Terveystalossa, kauppasivat noita kai ne saman firman korvalekurit niitä myös siellä järkkäävät. Joskus muinoin ihan apteekissa kauppasivat sitä jotain silikonipohjaista mössöä josta noita tulppia voi itse tehdä.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Apteekista saa "korvakittiä" joka tuntuu lähinnä silikonilta mutta ei jämähdä. Kokeilin mutta palasin 3M:n tulppiin.
Hanx:ilta tuli joskus ostettua joitain värikkäitä tulppia läpinäkyvissä pillerikoteloissa, tuntuivat mukavilta ja vaimensivat hyvin, täytyy ostaa lisää kun poikkeaa torpassa.
Edit: Ovat Moldex'in "Spark Plugs" mallia noi mainitsemani tulpat.
http://www.temrex.fi/verkkokauppa/produ ... php?p=1921" onclick="window.open(this.href);return false;
Hanx:ilta tuli joskus ostettua joitain värikkäitä tulppia läpinäkyvissä pillerikoteloissa, tuntuivat mukavilta ja vaimensivat hyvin, täytyy ostaa lisää kun poikkeaa torpassa.
Edit: Ovat Moldex'in "Spark Plugs" mallia noi mainitsemani tulpat.
http://www.temrex.fi/verkkokauppa/produ ... php?p=1921" onclick="window.open(this.href);return false;
Joskus aikonaan kokeilin 100km matkan tulppia ja heitin ne helvettiin.
Alkoi kuulua niin ihmeellisiä rohinoita yms ääniä että rupesi ihan pelottamaan että hajooko tää tähän...
Alkoi kuulua niin ihmeellisiä rohinoita yms ääniä että rupesi ihan pelottamaan että hajooko tää tähän...
- Dj is A God -
- Old School Rules -
- HdCf "Musiikkivastaava" Yleisön pyynnöstä huolimatta -
- Old School Rules -
- HdCf "Musiikkivastaava" Yleisön pyynnöstä huolimatta -
Täältä löytyy edullisia:
http://www.beatman.fi/product_catalog.php?c=123" onclick="window.open(this.href);return false;
Hinta on vain murto-osa verrattuna noihin mittatilaustyönä tehtyihin supertulppiin.
Testasin näitä viimesyksynä ja vaikuttivat tosi hyviltä. Kokeile, riski on pieni.
http://www.beatman.fi/product_catalog.php?c=123" onclick="window.open(this.href);return false;
Hinta on vain murto-osa verrattuna noihin mittatilaustyönä tehtyihin supertulppiin.
Testasin näitä viimesyksynä ja vaikuttivat tosi hyviltä. Kokeile, riski on pieni.
LIFEMEMBER-
pka
Ääni noille Elacin O-packeille, yhdet olen hukannut ja uudet on juuri tilattu, hinnasta huolimatta. Niiden etu on käsittääkseni siinä etteivät ole mitkään umpi tulpat vaan niissä on vaimennuskammio joka sallii ilman liikkeen korvakäytävässä jolloin käyttömukavuus on omaa luokkaansa. Joten jos ei se syletä että ovat varsin suosittuja viraomaiskäytössä suosittelen. Hinta taisi jopa hiukan laskea vuodenvaihteessa.
pka
pka
F-musiikista saa noita Alpinen musakäyttöön tarkoitettuja tulppia. Paketissa on 3 eri vahvuista vaimennuspilliä silikonitulpan sisään. Toimii, ei tule pullomainen olo ja puheääni kuuluu hyvin. Hinta 25 eskoo pikku tinkimisellä.
If U can't stand the heat, stay out of the kitchen
Hölmöhän minä saatan olla, mutta en malta olla kysymättä mihin noita korvatulppia tarvitaan ajaessa?
Onko kysymys älyvapaista desibeleistä vai huonon kypärän huminasta?
Tosielämässä ei soi taustamusiikki
- ivaanajulma
Mites nää vaimentaa puoliskon kuorsausta?Vallu kirjoitti:Täältä löytyy edullisia:
Tiedustelee nimim. 300 yötä vuodessa korvatulpat korvissa..
Elvis The King
Elvis The King

Rock rock . No..... Kypärässä ois varmaa parantamisen varaa .Mutta jos kuulo on siinä kunnossa et kuulokoje tulee ens kuussa nii rupeen vakavissani mietti millä voin suojata loppu kuuloani . Olen varmaa ollu jo vuosikymmeniä hölmö kun en oo suojannu kuuloani kovalta meteliltä ,mut ehkä vielä on pieni toivo säilyttää se vähvinen kuulo mikä on jälellä ???? Tässä syy mixs aion hankkia "kunnon " ???Moose kirjoitti:Hölmöhän minä saatan olla, mutta en malta olla kysymättä mihin noita korvatulppia tarvitaan ajaessa?
korvatulpat KIITOS
t. Ruma
ajokausi avattu Alpine tulppien kera
FLHT -96. 85hp/120Nm
Moose kirjoitti:Hölmöhän minä saatan olla, mutta en malta olla kysymättä mihin noita korvatulppia tarvitaan ajaessa?
Molemmista tai toisesta. Mulla on toimiva äänenvaimennin (siis kuuluu vieno tuhina koneesta, veikkaan 32 db) mutta kypärä pitää aivan perkeleellisen suhinan. Kypärä maksaa 300 eurosta ylöspäin mutta tulpat muutaman kympin.
No joka tapauksessa uusi kypärä on hakusessa, mutta niiden testaamiseen menee melkoinen tovi kun ilman kunnon koeajoa sitä ei parane hankkia.
Kyllä elämä oli ennen helppo kun sai istua täyskatteen takana ja kuunnella stereoita.
LIFEMEMBERRe: Korvatulpat
Jossain testissä mitattiin kypärän sisällä 100km/h nopeudessa yli 100db. Riippuu tietysti pyörästä ja kypärästä. Usein katetuissa pyörissä saattaa mökä olla kovempi, kun pleksi tuo mukanaan turbulenssia. Totesin tämän justiin kun kokeilin tutun BMW Adventuria. Pleksi aiheutti pyörteilyä justiin kypärän kohilla, niin että J1:sen visiiri alkoi kaheksassa kympissä ikävästi rämistä, vaikka on muuten hiljainen potta. Mulla on pari kesää ollut käytössä Alpinen tulpat. Ovat hyvät ja hyödyn huomaa varsinkin reissussa, kun esim. röökitauon jälkeen unohtaa laittaa nuo korviin. Mua toi humina ja suhina jopa väsyttää. Pitkiä siivuja jaksaa paremmin kun on tulpat korvissa.
H-D Softail Custom 1998
- Lippajärven kreivi
- Viesti:
Itsekin käytän korvatulppia matka-ajossa, nurkissa pyörimisessä en niinkään.
Alpinen tulpat olleet riittävät vaikka ei Arai SZ/F kypärä mitään hirveää suhinaa pidä, aina pientä kuitenkin ja se totta että sellainen alkaa väsyttämään ja saa herpaantumaan pitemmässä ajossa.
Schuberthin kypärää pidetään maailman hiljaisimpana, mene ja tiedä, pitäis joskus päästä testaamaan...avokypärissä kuitenkin aina umpikypärää enemmän suhinaa.
Alpinen tulpat olleet riittävät vaikka ei Arai SZ/F kypärä mitään hirveää suhinaa pidä, aina pientä kuitenkin ja se totta että sellainen alkaa väsyttämään ja saa herpaantumaan pitemmässä ajossa.
Schuberthin kypärää pidetään maailman hiljaisimpana, mene ja tiedä, pitäis joskus päästä testaamaan...avokypärissä kuitenkin aina umpikypärää enemmän suhinaa.
Dyna Low Rider -08
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
SE Heavy Breather Air Cleaner kit
Thunder-Max EFI
V&H Straighshot HS Slip-Ons
Progressive Suspension 440 series
Finfonicin valetut tulpat toimii ja kestää vuosia (maksaa tosin ~150e). Mulla on tulpat sekä korvamonitorit, soittokäytössä tosin.
http://www.finfonic.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
-rieska
http://www.finfonic.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
-rieska
Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!