Matkustajan mukavuus - sportsterin takapenkki

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Mopopoika -65
Viesti:

Matkustajan mukavuus - sportsterin takapenkki

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Kun tuo vaimokulta on kohta kahdeksan vuotta valittanut omasta matkustusmukavuudesta, niin ajattelinpa sitten hommata matkustajaystävällisen penkin sportsteriin.

Onko kellään kokemusta Le Peran Maverick -satulasta? Tai onko joku satula erityisesti saanut takapenkkiläisen sportsterissa tyytyväiseksi?

ps. nyt etsitään siis hyvää satulaa, eikä mitään kottikärryn sisuskumi -viritysvinkkejä :wink:
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Santerisalama
Viesti:

Re: Matkustajan mukavuus - sportsterin takapenkki

Viesti Kirjoittaja Santerisalama »

Mulla on ollut tollanen sundownet bucket seat HD:n oma -96 Sportster.
tossa osa numero 51544-01A.
matkustajan istuin osan leveys 12.5 tuumaa ja kuskin 15 tuumaa.
Matkustaja kehunut että todella hyvä istua...
hintaa tolle tulee jotain 550 euroa...
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Osta sille oma pyörä. Valitukset loppuu siihen, vaikka penkki olisi puuta.
Romu rauhoittaa :wink:
moderattori

Romu rauhoittaa!
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Pertti kirjoitti:Osta sille oma pyörä. Valitukset loppuu siihen, vaikka penkki olisi puuta.
Mitäs menit vaihtamaan sen rautapään volvoon :D
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
JON

Viesti Kirjoittaja JON »

Pertti kirjoitti: Romu rauhoittaa :wink:
Hehehe. Viisaus asuu puussa?

Jumpe

Ed. Tarkennus :mrgreen:
Viimeksi muokannut JON, 13:06 17.03.2009.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mopopoika -65
Viesti:

Sepixlh kirjoitti:
Pertti kirjoitti:Osta sille oma pyörä. Valitukset loppuu siihen, vaikka penkki olisi puuta.
Mitäs menit vaihtamaan sen rautapään volvoon :D
Koska jos Vaimo olisi alkanut ajamaan sportsterilla, niin sitten se vinkuisi että se haluaa yhtä leveen satulan kun Minnalla on Fat Boyssa ja niin leveä satula ei ole hyvän näköinen sporsterissa ja sitten sille olisi pitänyt ostaa big twini ja sitten meillä ei olisi enää ikinä varaa hankkia minulle big twiniä.... Vaikkei meillä ole nytkään, varsinkin jos vaimolta kysytään.

Sepi: Sullahan näitä ongelmia ei ole, kun vaimo ei edes tule kyytiin 8)

Pertti: Romu rauhoittaa poikamiestä, mutta aviomiehen se tekee nöyräksi - kiitos ainaisen nalkutuksen tuoman häpeäntunteen t. nimim. hamsteri
Aake
XLH-84 (late)
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Minulla oli rautiksessa Saddlemenin geelisatula, Storm myy nitä. Myin sen entisöinnin myötä halvalla. Stormin hinta oli jotain 400e ...
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Pertti: Romu rauhoittaa poikamiestä, mutta aviomiehen se tekee nöyräksi - kiitos ainaisen nalkutuksen tuoman häpeäntunteen t. nimim. hamsteri[/quote]

Ei kai miestä tarvitsekkaan rauhoittaa, vaimon se romu rauhoittaa.
Aika tarkasti on 20 vuotta siitä kun ensimmäisen kasan rek.ote rouvan nimellä ymmärrettiin hankkia. Suhteellisen rauhallisena ja vinkumatta on pysynyt, vaikka hää-yms. merkkipäiviä olenkin enemmän unohtanut, kuin muistanut.
Se vika siinä vaan tahtoo olla, että kaikki pitää jäädä tontille, minä kyllä voisin jo jotakin myydäkkin.
On siinä tietysti puolensa, ehkä kannattaa olla hiukan varovainen, ennenkuin tälle tielle lähtee, paluuta ei taida olla.
Ei muuten tainnu paljon penkkiasiaa helpottaa :oops:
moderattori

Romu rauhoittaa!
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Mopopoika -65 kirjoitti:...sitten sille olisi pitänyt ostaa big twini ja sitten meillä ei olisi enää ikinä varaa hankkia minulle big twiniä....
Ethän nyt tosissasi 8O - minä kun olen aina luullut että olet uskossasi vahva :D ...
Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Itse ratkaisin aikoinaan vastaavan ongelman hommaamalla toiseksi satulaksi Sportin alkuperäisen satulan, mallia "Buffo". Yksin ajellessa oli kiinni ohut kustom-jakkara, ja mamman kanssa kurvaillessa tingittiin hieman pyörän tyylistä ja omasta tilasta vaihtamalla istuimeksi alkuperäinen "mustikkamätäs"

Noita alkuperäisiä, tuhdisti topattuja satuloita luulisi löytyvän halvalla ja helposti kun kaikki niistä eroon haluavat sen hieman koomisen ulkomuodon takia. Mukavia ainakin matkustajalle ne silti ovat. Vaihto on minuutin homma, ainakin jos satulan kiinnitys on suunnillen alkuperäinen.
Mopopoika -65
Viesti:

hemuli kirjoitti:
Mopopoika -65 kirjoitti:...sitten sille olisi pitänyt ostaa big twini ja sitten meillä ei olisi enää ikinä varaa hankkia minulle big twiniä....
Ethän nyt tosissasi 8O - minä kun olen aina luullut että olet uskossasi vahva :D ...
Vaikka usko joskus horjuu, niin kyllä mä ajattelin tuota isoa toiseksi (vaimon kuljetus) pyöräksi sitten joskus... 8)
Aake
XLH-84 (late)
Joe Cool
Viesti:

Tässä kuva tuosta aiemmin mainitsemastani Saddlemenin geelisatulasta:
Kuva

Ja tässä linkki valmistajan sivulle:
http://www.saddlemen.com/store/index.ph ... ts_id=4897" onclick="window.open(this.href);return false;

Maksaa näköjään 369 USD ja Stormin hinta oli 412 e, en tiedä onko heillä enää myyntiohjelmassa. Kysymällä selvinnee...

Vaimojen tykkäämisestä en tiedä, mutta satunnaisemmat kyytiläiset eivät ainakaan panneet pahakseen... :mrgreen:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

Mulla oli dynassa LePeran Sorrento penkki joka tuota Maverickiä ohuempi versio, kaikki kyydissä olleen kehuivat hyväksi ja olihan se kuskinkin ahterille aivan ihana. Koriste tikkauksista meni kyllä vesi sisään joka ei tullut helposti ulos.
Suosittelen kyllä tuollasta kottikärrynsisuskumia siinä on hinta-laatu suhde kohillaan. Mulla se on ollu kiinni sellaisella mustekkalaverkolla tai ei pelkästään puristusliikoksella perän ja takalokarin/satulan välissä.
Joe Cool
Viesti:

mikira kirjoitti:kaikki kyydissä olleen kehuivat hyväksi ja olihan se kuskinkin ahterille aivan ihana. Koriste tikkauksista meni kyllä vesi sisään joka ei tullut helposti ulos.
Joo, kyllä tuo kuvan penkki kuskinkin alla oli omaa luokkaansa. Norsunkorva hyppykepillä on ollut ehkä vielä parempi. Vettä tuo minun satulani ei kyllä ollut paha imemään. Ehkä se geelikerros oli myös vesieriste tai sitten tuo oli muuten hyvin tehty rakenne...? Tosin välttelin/välttelen kyllä sadetta parhaani mukaan :D

Huom! Jos se kaveri, joka osti tuon satulan minulta, lukee tätä, niin kommentoikoon vaimonsa mielipidettä, koska vaimon takia hän sen minulta ostikin myyntipalstan kautta..
Mopopoika -65
Viesti:

Santerisalaman vinkistä otin kopin ja nyt on tilattu:
- SundownerT Bucket Seat for Sportster® Models 51544-01A -satula
- Touring Backrest Pad P/N 51667-98 -sissy barin tyyny

Kustannusarvio paketille Kehä III:n sisäpuolelta ostettuna noin 550 euroa.

Saas nähdä että vetääkö vaimon naama messingille vai tuleeko kaulimesta päähän kun kerron investoinneeni (=tuhlanneeni) moisen määrän euroja mopon osiin... :roll:
Aake
XLH-84 (late)
Vastaa Viestiin