mietelmä

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Röpöttäjä
Viesti:

Re: mietelmä

Viesti Kirjoittaja Röpöttäjä »

Alkuelämä takana loppuelämä edessä......... toisilla enämpi toisilla vähempi. Elämän myönteisiä iloisia päiviä kaikille. Iloon on pakko mahtua myös surua. Ollaan niin kuin ei oltaskaan, jokainen omanlaisensa. :D Kenenkään ei pitäisi kuitenkaan olla toisen kopio. :D Kevät tulee taas kerran..........
57pannu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Harikka kirjoitti:
57pannu kirjoitti:Rokko puhuu paljon asiaa, näin vanhan koulukunnan miehestä tuo oli järkipuhetta. Itelläkin samoja ajatuksia tästä vouhotuksesta.
Määritäppä tuo "vanhan koulukunnan mies" onko se iän perusteella, kokemuksen = harrastusajan vai asenteen perusteella?? Mie en tarkota haastaa riitaa, miuta vaa kiinnostaa määritelmä.
No sehän tarkoittanee näitä kaikkia, ikä on sinänsä yksi tekijä. Vanhetessaan sitä huomaa väkisin asioiden erilaisuuden ja alkaa kiinnittämän huomion eri asioihin. Enempi kuin puolet elämästään kun ajanut erilaisilla moottoripyörillä, on huomannut tämän pyöräilyn hyvät ja huonot puolet myös kaikkine lieveilmiöineen. Ei kannata enää näytellä harrikkamiestä. Ajelusta, kesällä ja talvella on tullut mukava tapa viettää vapaa-aikaansa. Lopuksi se ehkä tärkein asia, moottoripyöräilyyn kuuluu olennaisesti pyörän tekniikan tunteminen ja ymmärtäminen. Itse kun ajaa ja särkee pyörän ja lopuksi taas korjaa, siinä sitä oppii tuntemaan menopelit. Pyörän tekniikan ymmärtäminen on enempi kuin puolet pyöräilystä varsinkin jos ajelee vanhemmillä pyörillä. Asenne on tärkeä. On oppinut tässä matkan varrella huomaamaan että on muitakin moottoripyöriä kuin harrikka.
Jospa se lipas tästä vähän aukeni.

-hanski
Tallissa odottelee: WLA45 1942 (mr), FLH 74 1957 (mr), FLSTC 1994 (Heritage), TR T120 R 1969(mr), K 100 RS, CR 500, CRh 500, EXC 300, CB 125, CR 120, RD 125, R 1200 GSA, KH100, CR 125, EXC 500
Palatable
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Palatable »

PÄKÄ kirjoitti:
Palatable kirjoitti:
Aikoinaan ajoin Ladalla...
PÄKÄ kirjoitti: mä ostin muuten ihku uuden,1200L :n velkarahalla :lol: arvatkaas tuliks kalliiks!!!???

:mrgreen: Joo mutta pirun hyvä vehe oli! Veivillä käyntiin jos kauhee pakkanen ja tolppaan ei saanu! Ja helppo oli ite korjata. Wau!
Joo eihän tää kuulunu tänne, heh pakko oli :mrgreen:
On se sit nii inanaa!
HileD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HileD »

Vallu kirjoitti:Mikira
Mua on taas aina nyppiny se että kun ihmiset kuulee että ajan HD:lla ne heti kertoo minkälainen mun pyörä on ajaa sekä että laatu on hd:ssa huono, ja miksen osta sellasta joka kulkee lujaa, ja sitten yleisesti kommenttia mopoharastuksen loppumisesta kun tenava tuli taloon. Taikka vastaavasti on joskus tai oikeestaan useasti sanottu mun visioita toteutuskelvottomaksi taikka rumaksi ja kerrottu että kyllä sunkin sportsteriin pitäis laittaa stretsi tankki ja levee Wide-Glide keula, en sano että mun visiot ole edes toteutuskelpoisia tai hienoja, mutta miten olis käyny jos eka ruotsi kopterin rakentaja olis kuunnellu kommenttia joka on aseteltu tyyliin "tuo on ainakin huono ajaa ja epäkäytännöllinen". PERKELE
Nykyisin en vaivaudu millään tavalla puolustelemaan valintaani, en edes kommentoi juttua. "Vastapuolella" kun tuntuu olevan tämä todistamisen taakka. Kateudestahan tollaset lapselliset kliseet kumpuaa.
Joo o. Ei oo toi HD ollu tallis ku rapiat kolme vuotta, mut se on tullu todettuu et eipä paljoo valintojaan selitellä kannata. Ei ihmiselle joka jo asian "oikean" laidan tietää ja on "oikea" mielipide asiasta niin mitä siihen voi lisätä? Joskus mietin et mistä noita ihmisiä sikiää?
Se hiljaa pysyminen vaan on taito laji. Itelläkin kun kiehumis piste toisinaan on turhan matala. Provosoitumalla vaan munaa ittensä.
Tosin en ois uskonu kuinka paljon vittuilua saa kuulla kun on HD. Toisaalta. Mitä sitten...
-Know your enemy-
teija

Viesti Kirjoittaja teija »

Olipas miten sen nyt sanoisi ymmärrettävästi, aikas ihmismäistä luettavaa, hienoo.
rocktrailer

Viesti Kirjoittaja rocktrailer »

rokko kirjoitti:Oon joskus tyhmässä päässäni miettiny et onko tässä HD hommassa mitää järkee ja tartteeko siinä olla järkee. Yli 20 veen jälkeen oon tullu siihen tulokseen et tää on mulle antanu kaiken.
Tästä ei saa enää mitään irti, oon saanu hyviä kavereita liiankin paljon(yhteydenpito saamattomuus), ajannu oon 327 000km, mä oon väsynny joteski.
Ite oon ollu joskus henkeen ja vereen HDmän mutta ihminen muuttuu,
ja jos luulette et mopoo ei oo nii väärässä ootte, on se.
On alkannu häiritsee se vapaus juttu, mitä vapautta on se et kaikki näyttää samalta ja suunilleen nukkuuki HD lakanoissa, must se ei oo vapautta.
Must vapautta on se et saa elää niinku haluaa, tekee just sitä mitä haluaa, ja okei näin voi tehdäkkin näissä hommissa.
Mutta, on liian paljon porukkaa mitkä sanoo kuinka pitää elää, ei käy.
On vain yks elämä, mennyt on elettyä, tää päivä on elämää, huominen on lahja, meneekö hurskasteluksi.
Ihka sama.
Sekö tekee meistä jumalaa suurempia et kuljemme hd-paita päällä (minkä ostin eilen), must ei tee, vaikka se paita ois ollu päällä iät ja ajat se ei meistä silti tee yhtään mitään, samoja saatanan taatelin tallaajia ollaan kuin muutkin.
Haluun olla erilainen "nuori" mut se ei tuu öykkäröimällä.
Elämä ei oo helppoa, mutta olemalla aina oikeessa se on vieläkin vaikeempaa, mulla ei oo ketään vastaan mitään.
Mietimpä tyhmällä päälläni et ku tätäki populaa on yli 5000kpl nii kannattaako esim pyöräkauppiaan olla ylimielinen(on nimittäin tasan tarkkaan tulossa myyntiinne melkone notkahdus), miten se nyt tääkin liitty tähän juttuun nii siten et kaikki vaikuttaa kaikkeen, mietippä sitä.
No nyt sitte joku sanoo et täähän se juttu just on et on erilainen, se on jees, mutta jos joutuu olemaan erilainen sen takii et on erilainen nii se ei tuu luonnosta, viduttaa, onhan sillä nimikin, teeskentely.
Teeskentely ei oo uusien harrastajien harrastamaa hommaa, sitä on vanhoissa jarruissakin liikkeellä, se että kuvittelee olevansa ihmistä isompi nii käy omaan nilkkaan ja rajusti elvikset. Monelle vois sanoo et hankkikaa elämä(nyky kielellä). Sanotaan vielä et tää ei ollu hyökkäys ketään vastaan vaan halu et ees joku juntti aattelis elämäänsä, se mikä ei oo kokenut niin nauraa se mikä on ei naura.
Elämää kaikille.
Mielenkiintoinen avautuminen. Kuinka moni pohjimmaltaan on nykyään vielä tätä mieltä?

On hyvä sanoa aina asian toinenkin puoli, kun useimmiten hehkutetaan ajaminen melko korkeelle ihmisen elämässä?

Tällainen viesti mittaa myös välinpitämättömyyttä porukassa ja foorumilla - tai ihmisten suhtautumista toisiinsa ryhmässä.

Vain yksi ärsyyntyi tässä ketjussa. Moni puolestaan avasi oman kantansa asiaan.
Lastu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lastu »

Ajaminen, oman pyörän tuttu, turvallinen tärinä ja jytinä. Mukava mutkainen tie, ei kiirettä mihinkään. Yleensä yksin, ehkä hyvän kaverin kanssa. Tästä löytyy minun onneni.(oman perheen lisäksi)
Kliseistä kieltämättä, mutta suuri osa minua.
Marshal

Viesti Kirjoittaja Marshal »

57pannu kirjoitti:...Ajelusta, kesällä ja talvella on tullut mukava tapa viettää vapaa-aikaansa. ...
Minusta moottoripyöräily on hieno ja mukava harrastus ja se tekniikan tuntemus ja toiminnallisuuden tunteminen hyvinkin kunnioitettavaa, mutta päämäärätöntä ajelua en oikein ole sisäistänyt. Itse kuitenkin miellän pyörän kulkuvälineeksi siinä missä autot ja fillarit, enkä niilläkään ajele huvikseen vaan joka matkalla jonka teen on päämäärä, joko työpaikka, kauppareissu, tavaran toimitus, kuntoilu tai kaverivisiitti tms. Kukin toki tyylillään mutta minusta ajoneuvon ostaminen vain sen vuoksi että sillä voi ajaa on jonkinasteen paradoksi.
HD Softail Springer 1996, 3" BDL-EVO9S
vaakko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaakko »

Eikai se paradoksi ole että liikkumiseen tarkoitettua välinettä käytetään liikkumiseen? ;)

Minulle ainakin pärrä on sinällään turha, kaiken pakollisen liikkumisen saan hoidettua autolla ja julkisilla. Suuri osa pärrän kilometreistä on ns. turhaa ajoa/ajelua, toki siinä on autoilua korvaavia pakollisia kilometrejä mukana myös. Ns. turhana ajeluna tarkoitan jotain tyyliin "lähdempä tästä kahville 50km päähän". Mutta hauskaahan tämä on :)
Marshal

Viesti Kirjoittaja Marshal »

vaakko kirjoitti:Eikai se paradoksi ole että liikkumiseen tarkoitettua välinettä käytetään liikkumiseen? ;)
Ei, tuo on se "näennäisesti looginen" osuus paradoksista.
HD Softail Springer 1996, 3" BDL-EVO9S
Bronson Eye
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bronson Eye »

ainakin meirän huushollissa, prätkä mahdollistaa kesäaikana kustannuksiltaan helvetin kalliin dieselhenkilöauton pitämisen seisonnassa, (paku välttämätön kuljetuksiin ja sadekelejä varten :?/koukku vaunua :oops: varten ),),
pyörässä, kakkoskulkuväline, olematon vakuutus (400v.), ei katsastusremontteja, ei ajoneuvoveroa, helppo laittaa parkkiin, isoilla laukuilla kulkee normiostokset (makkaraa ja iso laatikko bitumia) :lol: helposti mukana, näppärä kaupunkiliikenteessä, tilaa maantiellä ei haittaa ruuhkat, ymym,,
kun tottuu kurvailemaan, niin menee siinnä missä skootterikin, (normi Sportster/dyna, sohvapeleistä ei kokemusta),
heittää viel pleksin eteen ni ei ajaessa haittaa pikkusateet,
katellu jos vaihtais paskakelien kakkosautoks "Smart", (eikös sekin oo mersu, :lol: ), auton,koska mopoautot järkyn hintaisia,
onneks on talvipeliksi vanhan vakuutuksen enska),
BUT, dont ride faster, than your Angel can fly,,
norsunkorva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja norsunkorva »

Marshal kirjoitti:
57pannu kirjoitti:...Ajelusta, kesällä ja talvella on tullut mukava tapa viettää vapaa-aikaansa. ...
Minusta moottoripyöräily on hieno ja mukava harrastus ja se tekniikan tuntemus ja toiminnallisuuden tunteminen hyvinkin kunnioitettavaa, mutta päämäärätöntä ajelua en oikein ole sisäistänyt. Itse kuitenkin miellän pyörän kulkuvälineeksi siinä missä autot ja fillarit, enkä niilläkään ajele huvikseen vaan joka matkalla jonka teen on päämäärä, joko työpaikka, kauppareissu, tavaran toimitus, kuntoilu tai kaverivisiitti tms. Kukin toki tyylillään mutta minusta ajoneuvon ostaminen vain sen vuoksi että sillä voi ajaa on jonkinasteen paradoksi.
"Sheriffin" kns samaa mieltä. Eipä osaa ilman jotain "järkevää" määränpäätä lähtee "vaan" ajelemaan 8O ?
Prätkälläkään. Ja meidän huushollissa tosiaan on toiminu aina vaan yhtenä kulkuvälineenä.
Luetellaan hyötyajoneuvoksi..muiden joukossa :idea: merkistä/mallista välittämättä..vaikka HD.. :P
Ilman suurempaa hurmosta jostain "born to be free"-asenteesta :) !
Kerran aikoinaan kaveri soitti ja pyysi mukaan.."ajelemaan" 8O ...ihan ilman syytä ja ajeltiin peräkkäin sellanen reilu sadan kilsan lenkki..kotiin tultuani..mietin että olipas järkihomma 8O ..onneksi sattu että eka ja vika kerta :evil: ! Eipä ole minun juttu. Pyörä on näppärämpi autoa minusta yhden hengen kuljetukseen paikasta A paikkaan B :idea: . Kesällä ja talvella :wink: ! Päällä kulkee mielikuvitusta käyttäen myös vaikka mitä :P ! Joten Itse käytän moottoripyörää vain sen takia että SILLÄ ON MUKAVAMPI AJELLA KUIN AUTOLLA :P !!! Mutta jokainen tyylillään :P ! Saa ajella minun puolesta vaikka huvikseenkin :P :P !
Pihan ajonautinnot:
MR EMW R-35 / !954
BMW R 1100 GS -97
HD ROAD KING FLHRCI -02
Massey-Ferguson 25 -63
Pera
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pera »

Mä oon kyllä aina jotenkin kuvitellut, että melkein kaikki ajavat vain 'huvikseen'.
Ainakaan itselle ei Harrikka ole millään lailla hyötykäytössä. Paljon parempi liikkua julkisilla.
Noh, työmatkoja joskus ajan, jos sitten olen suoraan töistä lähdössä 'huvikseni' ajelemaan :)
Ei sekään herkkua ole ja ajassa ei voita oikeastaan mitään.
Mutta mukava huomata, että on hyötykäyttöäkin.
Loud valves save lives
pirre
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pirre »

Kyllä melkeen kaikki mopoilut on "pakollista" liikkumista. Työkseen kun joutuu sahaa ristiin rastiin niin mielummin vapaalla vaikka ruuvaa tallissa kuin ajelesi huvikseen. Siitä sitten, miten tärkeetä se liikkuminen on, voidaan pohtia ...
ma^ko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ma^ko »

Onhan taas aiheen nosto kiviperäkärry-hahmolta. Viisvuotias säije pintaan.

Mitä taas tulee vapauteen, ni vapautta on aika harvalla ja vielä harvemmalla ennen eläkeikää. Mä olen ainakin niin persaukinen et vähäisen ansioni tuottava duuni on sarja pakollisia liikkeitä, ei vapaa valinta. Switun moni muukin asia elämässä on jostain juontuva pakollinen ratkaisu, vapaudest tietoakaan. Tosin mul ei ole HarleyDavidson kalsareita, ei sukkia, ei pyyhettä... ei edes sitä halavatun T-paitaa, ehkä vika on siinä. Härräkkä mul o, tai parikin... mut o mul Vespakin ja seki o hieno ja niin etelleen, hamsteril o romuja, vaivaa vaan niistäkin enemmän ku vapautta, mut ne o valinnan vapauden tulosteita, oikeasti. Mä en tarvitse prätkää mihinkään, mikään ei pakota muo omistamaan tai rakentamaan prätkää, ajamisest puhumattakaan. Noiden vanhojen kakspyörästen hankinta ja säilöminen/ylläpito vaatii priorisointeja persaukisuudesta johtuen. Kyllä mä ajankin, mut en vesisateessa jollei sit satu satamaan ku ajan, mut vapaaehtoisesti en sateeseen lähde tai talvikylmään tai muuten itseäni kiusaamaan, jumalaut kyseessähän on likipitäen ainoa vapaasta tahdosta hankittu huvitteluväline jonka käyttö on todellakin vapaaehtoista.

Eli ainoa vapaus prätkissä on se, et mokoma o vapaan valinnan tulos, ei sitä oikeasti mihinkään tarvitse ja se vie rahaa & vapaa-akaa. Ruuvaan ja ajan, vapaasti valinnut niin tekeväni.
Prätkäni on kootut teokset. Whisboneshovelhead.
Vastaa Viestiin