mietelmä

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

urmas

Re: mietelmä

Viesti Kirjoittaja urmas »

Kevät tulee kohta helpottaa.Paskaläjä tuolla verstaas ei kiinnosta välillä yhtään,ilmankaan ei voi olla.Kokeiltu on.
Huuto ei auta. Voimaa pitää olla.
Evo Chopper

Viesti Kirjoittaja Evo Chopper »

Olisi mielenkiintoista kysyä yli 20v päästä näiltä "valittamisen valittajilta", vieläkö ovat HD-harrastajia vai ei...
Eli ennenkuin alatte puolustuskannalle, lukekaa tuo rokkon viesti vielä kerran AJATUKSELLA läpi :wink:

Nimim. lähes 20v "HD harrastusta"(?) täynnä
urmas

Viesti Kirjoittaja urmas »

16 vuotta hd harrastusta takana,16vuotta muilla merkeillä.Aina vaan sekottaa kun tiet sulaa :wink:
Huuto ei auta. Voimaa pitää olla.
Peacemaker76
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peacemaker76 »

Mun mielestä HD-porukka on melkoisen kirjavaa ja suvaitsevaista.

On nahkaa tai Gorea. Partaa, viiksiä tai ei kumpaakaan, tukkaa tai kaljua. On miestä tai naista, mustaa tai valkoista, vaaria tai vauvaa. Ropataan itse pyörää tai huollatetaan liikkeessä. Valmistetaan osat itse tai ostetaan valmiina. Kirjavaa on.

Osalla on päästä jalkoihin HD-kamaa, ei se tee niistä enemmän tai vähemmän kunnon harrastajia.

Vuodet takana on kunnioitettavia, mutta ei se meinaa ettei juuri harrastuksen aloittanut ole "kunnon harrastaja" ennen kuin on XX määrä vuosia takana. Jokainen on joskus aloittanut. Tuore harrastus itsellenikin, yhtään HD-tuotetta en omista kuin pyörän, joka on päreinä tallissa. Minulle se ehkä kaikkein suurin juttu on ropata sitä pyörää ja tehdä kaikki oman mielen mukaan. Täysin väheksymättä ajamista joka on mahtavaa sekin. Varsinkin kun pyörä on itse kasattu just mieleiseksi (kunnes mieli taas muuttuu).

Siis mikä harrastus on tätä monipuolisempi, enkä todellakaan ole huomannut että tämän mukana pitäisi elää, käyttäytyä tai pukeutua jonkun kaavan mukaan.

Voisiko olla että joitain ns. vanhoja harrastajia ketuttaa kun HD:stä on tullut hiukan muoti-ilmiö ja erikoisuus sitä myöten rapissut?
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

Peacemaker76 kirjoitti: Voisiko olla että joitain ns. vanhoja harrastajia ketuttaa kun HD:stä on tullut hiukan muoti-ilmiö ja erikoisuus sitä myöten rapissut?
Mua on taas aina nyppiny se että kun ihmiset kuulee että ajan HD:lla ne heti kertoo minkälainen mun pyörä on ajaa sekä että laatu on hd:ssa huono, ja miksen osta sellasta joka kulkee lujaa, ja sitten yleisesti kommenttia mopoharastuksen loppumisesta kun tenava tuli taloon. Taikka vastaavasti on joskus tai oikeestaan useasti sanottu mun visioita toteutuskelvottomaksi taikka rumaksi ja kerrottu että kyllä sunkin sportsteriin pitäis laittaa stretsi tankki ja levee Wide-Glide keula, en sano että mun visiot ole edes toteutuskelpoisia tai hienoja, mutta miten olis käyny jos eka ruotsi kopterin rakentaja olis kuunnellu kommenttia joka on aseteltu tyyliin "tuo on ainakin huono ajaa ja epäkäytännöllinen". PERKELE

Sori on töissä kiire eikä jaksa miettiä miten nämä ajatukset pukis kaunokirjallisuudeksi, taikka että kuuluuko tämä edes tähän aiheeseen, pitäis varmaan haulla ettiä sopivampi aihe :twisted:
jack

Viesti Kirjoittaja jack »

Peacemaker76 kirjoitti: HD:stä on tullut hiukan muoti-ilmiö

Vuoden "understatement" palkinto myönnetty jo helmikuussa. Wow

Jack
- mä mitään harrikoista ymmärrä,mutta minähän ajankin Moottoripyörällä -
"All motors are bombs; Some just have shorter fuses than others."
-Riddnick Wysdom
Lawless

Viesti Kirjoittaja Lawless »

mikira kirjoitti: Taikka vastaavasti on joskus tai oikeestaan useasti sanottu mun visioita toteutuskelvottomaksi
Kuuntele aina asiantuntijoita. He kertovat mitä et voi tehdä ja miksi. Ja sitten tee se.
-Robert Heinlein
Peacemaker76
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peacemaker76 »

jack kirjoitti:
Peacemaker76 kirjoitti: HD:stä on tullut hiukan muoti-ilmiö

Vuoden "understatement" palkinto myönnetty jo helmikuussa. Wow

Jack
:lol:

Parempi että nyt, vuoden lopussa lama on syönyt harrastajat...
- Mauri -
Dyna Fat Bob -08, 103@155
Sportster XR1200 -09, 88@110
57pannu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Rokko puhuu paljon asiaa, näin vanhan koulukunnan miehestä tuo oli järkipuhetta. Itelläkin samoja ajatuksia tästä vouhotuksesta.
Tallissa odottelee: WLA45 1942 (mr), FLH 74 1957 (mr), FLSTC 1994 (Heritage), TR T120 R 1969(mr), K 100 RS, CR 500, CRh 500, EXC 300, CB 125, CR 120, RD 125, R 1200 GSA, KH100, CR 125, EXC 500
-Harikka-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

.
Viimeksi muokannut -Harikka-, 23:35 04.06.2019.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
'Vintage' 2001 TC 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, ex NighTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Vallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Mikira
Mua on taas aina nyppiny se että kun ihmiset kuulee että ajan HD:lla ne heti kertoo minkälainen mun pyörä on ajaa sekä että laatu on hd:ssa huono, ja miksen osta sellasta joka kulkee lujaa, ja sitten yleisesti kommenttia mopoharastuksen loppumisesta kun tenava tuli taloon. Taikka vastaavasti on joskus tai oikeestaan useasti sanottu mun visioita toteutuskelvottomaksi taikka rumaksi ja kerrottu että kyllä sunkin sportsteriin pitäis laittaa stretsi tankki ja levee Wide-Glide keula, en sano että mun visiot ole edes toteutuskelpoisia tai hienoja, mutta miten olis käyny jos eka ruotsi kopterin rakentaja olis kuunnellu kommenttia joka on aseteltu tyyliin "tuo on ainakin huono ajaa ja epäkäytännöllinen". PERKELE
Näin vanhan koulukunnan (ehkä en kun mulla on nyt uusi pyörä :? ) tai ainakin pitkään harrastaneena olen toki muutaman kerran törmännyt tohon ilmiöön. Nykyisin en vaivaudu millään tavalla puolustelemaan valintaani, en edes kommentoi juttua. "Vastapuolella" kun tuntuu olevan tämä todistamisen taakka. Kateudestahan tollaset lapselliset kliseet kumpuaa.

Mitä tähän harrastamiseen tulee niin yhdyn Satraapin kommenttiin, että annetaan jokaisen harrastaa omalla tyylillään ja omien mieltymystensä mukaisesti. Klubissa on nyt yli 5000 jäsentä eli kyllä siihen porukkaan mahtuu kaikki mahdollinen ja sehän se tekee tästä rikkaan ja monipuolisen harrastuksen. Jos kaikki olisivat toistensa klooneja niin sehän vasta tylsää olisikin.
Joku edellä kyseli määritelmää tälle vanhalle koulukunnalle. Minuakin kiinnostasi kovasta kuulla miten se määritellään. Olenko itse vanhaa koulukuntaa kun motskariharrastusta on takana puoli vuosisataa ja HD harrastusta neljännesvuosisata, mutta ajan Night Rodilla? Tai entä ajokaverini joka on ajanut 48 vuotta muilla ja kaksi vuotta HD:lla niin kuuluukos hän vanhaan koulukuntaan? (Joillakin kestää pitempään tämä "oikean" löytäminen :mrgreen: )
Kuva LIFEMEMBER
wesa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wesa »

Tuli tuossa pohdittua asiaa ja todettua, että reilusti yli puolet ikävuosistani olen Harrikalla ajanut.
Siis yli puolet elämästäni!

En silti suinkaan ole putkinäköinen tämän moottoripyöräharrastuksen suhteen, vaan hyväksyn moottoripyöräilyn harrastuksena, johon kuuluu monenlaisia merkkejä ja malleja.
Miksi sulkisin itseltäni monia mahdollisuuksia nauttia elämästä?

Vuorsalon Eki joskus HDCF:n alkuaikoina 80-luvulla pohti, mitä on Harley-Davidson ja kiteytti asian näin;
"Harley-Davidson on vaativan motoristin tapa elää".
LIFEMEMBER
Palatable
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Palatable »

Stoorini Lyhykäisyydessään:
N. 25v:nä ostin kirppikseltä HD vyösoljen ja sitä esittelin ylpeänä kavereille, jotka totes jotta komia on mut ethän sä voi sitä käyttää ku ei sulla o HD:tä! Johon tuumasin ennii "vielä" :wink:
No sit 2003 olin Veikkolan Bensiksellä kahvilla ja paikalle saapui ystäväni juteltiin erilaisista mopoista ja varsinnii HD:sta. Siin mä sit päätin ostaa Sporsterin ja harmittelin jotta lauantai ja kaupat jo kiinni. Niinpä ilmoitin kakaroille jotta äiti menee maanantaina suoraan töistä ostaa mopon :D
Kax kauppaa piti koluta kunnen sain myyjän myymään mopon eikä jotai muuta! Kun oltiin tinkailtu pari minuuttia myyjä alkoi palvella toista asiakasta joten kysyin häneltä: Myytkö sä täällä oikeesti mitää?
Myyjä: Joo, Oliksä ihan oikeesti ostamassa tota mopoa :roll:
Myyjän järkytyksestä toettuaan teimme kaupat :twisted:

Omistan ja ajan HD:lla ja huollan parhaani mukaan ja tyyli mitä sattuu mieleen juolahtaa, tuumas kuka mitä hyvänsä :mrgreen: :mrgreen:
Tarviiko tollasta edes selitellä? Aikoinaan ajoin Ladalla ja siitäkin sai kuulla erilaisia kommentteja!

Uskon että Rokko tarkoitti ihan hyvää ja sopua meille kaikille toivoen!
On se sit nii inanaa!
PÄKÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PÄKÄ »

Palatable kirjoitti:
Aikoinaan ajoin Ladalla...
mä ostin muuten ihku uuden,1200L :n velkarahalla :lol: arvatkaas tuliks kalliiks!!!??? Tuli, kun se lopulta oli oma, ja sit menin muutama vuosi siitä myymään sen ihan "pilkka hinnalla" Kun tartti rahaa... joskus ajattelin että siitä olis saanu "älyttömän" kivan vaaleenpunasen pyhäauton.....
ja mitähän tää mahto tähän juttuun kuulua, ei mitenkään!
viaton

Viesti Kirjoittaja viaton »

Niin Päkä ja sun avataria kun kattoo niin olis hyvin mätsännyt toi pinkki lattarauta sun fillariin!
Jehkula minkä teit kun myit idän ihmeen! :wink:
FLSTFSE2
Vastaa Viestiin