Kypäräpuhelin
Kypäräpuhelin
Tuossa selailin siellä ja täällä sivustoja niin oon katellu kypäräpuhelimia...aattelin näin kun ei oo ajokautta heittää kysymyksen sellasesta laitteesta kun.. scala rider..onkos jollakin käyttökokemuksia kyseisestä härvelistä 
Että semmoista....
Re: Kypäräpuhelin
Tuolta löytyy ko. härvelistä pulinaa:
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/pa ... 38184;st=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/pa ... 38184;st=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Fxsts 1989
Juu on juttua mutta ajattelin josko jollakin uusia versioita puhelimista olis ..niitä paranneltuja..
Että semmoista....
Mä hommasin viime kesänä tuollaisen SCALA Rider Q2+Q2 Multisetin, joka sisältää puhelimet kahteen kypärään. Oon ollut tyytyväinen ja mitään tuollaisia moottoripyora.org-palstalla mainittuja ilmeisesti vanhempaan versioon liittyviä ongelmia ei oo mulla ollut - ei oikeastaan mitään normaalista poikeavia ongelmia.
Ainoa puute on mun mielestä kuulokkeiden "bassottomuus", mutta hyvää basson toistoa tuskin on muissakaan vastaavissa laitteissa ellei luureja tunge korvakäytävään...
Nettikaupassa mistä mä ton paketin tilasin sanottiin, että avattavaa ja avokypärää varten pitäis ostaa joku pidemmällä aisalla oleva mikrofoni. Mulla ainakin avattavassa potassa vakio mikki ylettää tuohon vasemman suupielen kohdalle ja puhe kuuluu kuulema ihan selvästi...
Hinta oli tuolle kahden kypärän setille viime kesänä vajaat 280 euroa - nyt näyttää olevan rxtx-tuotteella 239...
Ainoa puute on mun mielestä kuulokkeiden "bassottomuus", mutta hyvää basson toistoa tuskin on muissakaan vastaavissa laitteissa ellei luureja tunge korvakäytävään...
Nettikaupassa mistä mä ton paketin tilasin sanottiin, että avattavaa ja avokypärää varten pitäis ostaa joku pidemmällä aisalla oleva mikrofoni. Mulla ainakin avattavassa potassa vakio mikki ylettää tuohon vasemman suupielen kohdalle ja puhe kuuluu kuulema ihan selvästi...
Hinta oli tuolle kahden kypärän setille viime kesänä vajaat 280 euroa - nyt näyttää olevan rxtx-tuotteella 239...
Sen takia lähinnä myös kyselin kun ajattelin että mitenkä herkät on näille häksättimille kun putkia on jos jonkinlaisia ,ottaako kovinkin mikit paukkkeen korvaan...luulisin että voi olla erilaiset kun ajaa esim. golwingillä..se kun suhisee vaan
mennessään..mutta jos toimii niin täytyypä laittaa hankinta listalle puhelimet...ja senkin huomasin että voi tilailla lisäosia jos tarvii eri kypäriin sovitella puhelinta,se ainakin omasta mielestä hyvä merkki kun saa vara-ja lisäosia, ettei kun ostat vekottimen niin seuraavalla viikolla tuotetta ei ole suomessa tai missään.
Että semmoista....
Joo ei mulla ainakaan ole turhan herkkä ollut. Mä olen ite käyttänyt sitä ääniohjausta, eli yhteyden toiseen kypärään voi avata ääntelemällä voimakkaasti
, ja välillä on kyllä joutunut hihkumaan kovempaakin jos on enemmän suhinoita kypärässä. Puhe kuuluu silti ihan hyvin, vaikka linjan avaamiseks joutuis karjumaan
En oo ihan suorilla putkilla kokeillut, mutta ainakaan mun (melko äänekkäiden) vaimentimien meteli ei oo pitänyt auki yhteyttä toiseen kypärään.
En oo ihan suorilla putkilla kokeillut, mutta ainakaan mun (melko äänekkäiden) vaimentimien meteli ei oo pitänyt auki yhteyttä toiseen kypärään.
FXEF -84
Olen tyytyväinen Scala Rider käyttäjä, ainoa miinus tulee juuri tuosta ääniaktivoinnista.
Ajelemme avokypärillä, ja ääni aktivointi on kyllä syytä poistaa käytöstä jos ei halua että esim radio ohjelma katkoo vähänväliä. Ja vaikka ei kuuntelisi radiotakaan niin on hiukan ärsyttävää kun n. 30 sekunnin välein kuluu "piip" merkiksi että ääniaktivointi on avannut kanavan ja sitten taas "piip" kun se sulkee kanavan kun ei puhukkaan... (Pyörä on vakiota hiukan äänekäämpi...107dB/3000rpm...)
Terveisin
Pedro
Ajelemme avokypärillä, ja ääni aktivointi on kyllä syytä poistaa käytöstä jos ei halua että esim radio ohjelma katkoo vähänväliä. Ja vaikka ei kuuntelisi radiotakaan niin on hiukan ärsyttävää kun n. 30 sekunnin välein kuluu "piip" merkiksi että ääniaktivointi on avannut kanavan ja sitten taas "piip" kun se sulkee kanavan kun ei puhukkaan... (Pyörä on vakiota hiukan äänekäämpi...107dB/3000rpm...)
Terveisin
Pedro
Terveisin
Pedro
----------------------------------------
Ikuinen työ, tuo ikuisen nälän...
Sutta ja sekundaa jo vuodesta -62
Pedro
----------------------------------------
Ikuinen työ, tuo ikuisen nälän...
Sutta ja sekundaa jo vuodesta -62
Kiitoksia vastauksista...juuri tuota ääniohjausta mietin että kuinkahan herkkä se on...
Että semmoista....
Joulupukille tässä kirjoittelemassa... Eli harkinnassa kypäräpuhelimet, jotta voisi keskustella hallituksen kanssa ajon aikana ja miksei muutenkin
Paria merkkiä olen keskenään vertaillut
A) Midland BT2 Twin ja
B) CAMOS BTS-310/330 Partnerset Bluetooth.
Midland hieman edukkaanpi paketti, mutta kysäisisinkin, että onko kokemuksia näistä laitteista. Plussat ja miinukset silleen lyhyesti...
ED: Tuli sit hankittua tuo A), hinta ja lisälaite piuhaliittimet ratkaisi, tosin tuossa Camoksessa olisi ollut ehkä paremmat kajarit, mutta enpä sit tiedä...
ED2: Ja loppujen lopuksi käsiini tuli Scala Rider G4 PowerSet, sain mielestäni edullisesti.
Paria merkkiä olen keskenään vertaillut
A) Midland BT2 Twin ja
B) CAMOS BTS-310/330 Partnerset Bluetooth.
Midland hieman edukkaanpi paketti, mutta kysäisisinkin, että onko kokemuksia näistä laitteista. Plussat ja miinukset silleen lyhyesti...
ED: Tuli sit hankittua tuo A), hinta ja lisälaite piuhaliittimet ratkaisi, tosin tuossa Camoksessa olisi ollut ehkä paremmat kajarit, mutta enpä sit tiedä...
ED2: Ja loppujen lopuksi käsiini tuli Scala Rider G4 PowerSet, sain mielestäni edullisesti.
Viimeksi muokannut Kaapeli, 22:02 01.01.2011.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
FXDF -09
"ihte kun tekee, niin siit tulee semmonen"
"ihte kun tekee, niin siit tulee semmonen"
Asia tulossa ajankohtaiseksi itsellenikin. Ei kyytiläisen kanssa juttelemiseen, vaan ajo-opetukseen. Pitäisi hankkia tyttärelle opetuslupa kevääksi ja siinä edellytetään puheyhteyttä opettajan ja opetettavan välillä.
Tuntuu äkkiseltään siltä, että perinteinen radiopuhelin kuulokkeilla yms. härveleillä olisi varmin tapa. Silloinhan sitä puheyhteyttä eniten tarvitaan, kun näköyhteys katoaa ja jos nämä bluetooth'it timivat käytännössä silloin kun näköyhteys vallitsee, niin opetuskäyttöön niistä ei taida olla. Ja opetuksessa ei todellakaan ole tarve saada yhtään puhelua häiritsemään opetusta, ei opettajalle eikä opetettavalle.
Näitä vermeitä vähän ajattelin:
http://www.digimesta.com/component/page ... Itemid,34/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kymppiä halvemmalla saa vielä kaiketi vähän suuremat puhelimet. Silti tuon kalleimmankin mallin parihinta kahdella kypärävarustuksella jää alle satasen.
Onko kellä näistä vehkeistä kokemusta?
Tuntuu äkkiseltään siltä, että perinteinen radiopuhelin kuulokkeilla yms. härveleillä olisi varmin tapa. Silloinhan sitä puheyhteyttä eniten tarvitaan, kun näköyhteys katoaa ja jos nämä bluetooth'it timivat käytännössä silloin kun näköyhteys vallitsee, niin opetuskäyttöön niistä ei taida olla. Ja opetuksessa ei todellakaan ole tarve saada yhtään puhelua häiritsemään opetusta, ei opettajalle eikä opetettavalle.
Näitä vermeitä vähän ajattelin:
http://www.digimesta.com/component/page ... Itemid,34/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kymppiä halvemmalla saa vielä kaiketi vähän suuremat puhelimet. Silti tuon kalleimmankin mallin parihinta kahdella kypärävarustuksella jää alle satasen.
Onko kellä näistä vehkeistä kokemusta?
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Nuo cobran PMR koneet on olleet hyvälaatuisia ja pienellä anteeni jumpalla (laitonta suomessa??) kuuluvat jo erittäin pitkälle. Kannattaa välttää sellaisia joissa akusto/patterit ovat vain 3 kennoisia, toiminta aika niissä on vain vitsi. Se miten noista ajon aikana kuuluu ei ole kokemusta...
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
-
JaakoppiTku2
- Viesti:
Samanlaiset Coprat (MT-975) ollu käytössä kevari-kortti opetuksessa. Ainoa ero että meillä Opella puhelin taskussa ja monofoni ajotakin kauluksessa kiinni. Oppilaalla puhelin taskussa ja nappikuuloke korvassa. Yhteys siis vain yhden suuntainen ope-> oppilas. Hyvin on toiminut vaikka ope ajaa H-D:llä.
Toivottavasti ette joudu tilanteeseen jossa näköyhteys katkeaa
Toivottavasti ette joudu tilanteeseen jossa näköyhteys katkeaa
Vaihdetaan keskustelu toiseen, tähän vanhaan ketjuun.

Onko kenellä muulla noista minkälaista kokemusta, puruskai vaikutti tyytyväiseltä.
Itseltäni meni hermo kesällä Cobran kuulokkeiden ja mikrofonien ja ennen kaikkea johtojen kanssa ja samana päivänä, kun tytär sai kortin (ensimmäisellä yrityksellä), ne lensivät laatikon pohjalle tallilla.
Minusta tuntuu lähes mahdottomalta, että enää ikinä otttaisin johtohässäkkää kypärään
Luulen, että huutelen edelleen kyytiläisen kanssa sen minkä on pakko ja lopun ajan nautin hiljaisuudesta, moottorin äänistä ja musiikista sen verran, mitä Ultran kaiuttimista kuulee hitaammassa ajossa.
Tässä kuva noistapuruskai kirjoitti:Aiemmassa viestissä tarkoitin ihan HD:n vakioheadsettejä mitkä upotin kypäriin (ei tullut käytetyn pyörän mukana, tilasin jostain Part # 77147-98). Korvien kohdalle piti kaivaa pienet kuopat kypäriin vaikka ne korvakaittuminet littanat olikin. Ääntä lähti ihan riittävästi vaikka oli korvatulpatkin korvissa matka-ajossa.
Onko kenellä muulla noista minkälaista kokemusta, puruskai vaikutti tyytyväiseltä.
Itseltäni meni hermo kesällä Cobran kuulokkeiden ja mikrofonien ja ennen kaikkea johtojen kanssa ja samana päivänä, kun tytär sai kortin (ensimmäisellä yrityksellä), ne lensivät laatikon pohjalle tallilla.
Minusta tuntuu lähes mahdottomalta, että enää ikinä otttaisin johtohässäkkää kypärään
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Sain mp-messuilla tarjouksen kahdesta Nolan N104 kypäristä missä B4 bluetooth puhelimet, Storm motor lähetti ne muutamassa päivässä, kokemusta niistä ei minulla tietenkään ole kun ovat uutuusmallit, mutta innolla odotan kevättä joten saan niitä sitten kokeilla.
Puhelimissä on myös RDS radiot, ja gps:kin pitäisi toimia niitten kanssa kuten myös gsm:ät,pitäisi myös toimia bike to bike 8oom etäisyydellä.
Ei tarvitse johtoja!
Puhelimissä on myös RDS radiot, ja gps:kin pitäisi toimia niitten kanssa kuten myös gsm:ät,pitäisi myös toimia bike to bike 8oom etäisyydellä.
Ei tarvitse johtoja!
- lakeudenmies
Voisivat bluetooth-kypäräpuhelimia vielä standardisoida, että eri valmistajien laitteet kommunikoisivat keskenään. Scala-Rider kättelee toisen Scala-Riderin tai Schuberthin laitteiden kanssa, koska valmistaja on sama. Nolanin N-Com bluetooth ei löydä kuin toisen Nolanin N-Comin. Vähän yllättävä puute, kun käytännössä kaikki laitteet kuitenkin kättelevät monenmerkkisten kännyköiden ja navigaattorien kanssa.
Scala-Rider ( Q4 ) on suhteellisen helppo asentaa sellaiseenkin kypärään, jossa ei ole asennuspaikkaa valmiina, ja ainakin kuunelosen akku kestää aamusta iltaan laitetta tauoillakaan sulkematta. Max. neljä kypärää pääsee "samalle kanavalle" niin, että kaikki kuulevat kaikkia koko ajan, näin ongelmitta tehty monasti täällä.
Scala-Rider ( Q4 ) on suhteellisen helppo asentaa sellaiseenkin kypärään, jossa ei ole asennuspaikkaa valmiina, ja ainakin kuunelosen akku kestää aamusta iltaan laitetta tauoillakaan sulkematta. Max. neljä kypärää pääsee "samalle kanavalle" niin, että kaikki kuulevat kaikkia koko ajan, näin ongelmitta tehty monasti täällä.