matkapuhelin navigaattori

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

powerpan
Viesti:

matkapuhelin navigaattori

Viesti Kirjoittaja powerpan »

Onko kokemuksia matkapuhelimeen sisäänrakennetun navigaattorin toiminnasta pyöräkäytössä eli tarkkuus , kuuluvuus , toimivuus yleisesti ,eri merkkiset laitteet , eri karttasovellukset , bluetooth korvanappi jne ?
arsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arsi »

Ainakin nokian kommunikaattori + navicore on aivan kahvilla välillä.
Kääntymis käskyt on välillä aivan auttamattomasti myöhässä.
Viimeksi muokannut arsi, 19:34 30.12.2008.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En pelkää yksin vaeltaa,silti seuraa arvostan.
M.Annala Mokoma
jty
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jty »

Mulla oli Nokian 9300 + Navicore pyörän pleksissä autotelineessä ja nyt on E71 ja uusin Nokia Maps. Kumpikin pelaa hyvin autokäytössä mutta eipä ne pyöräkäytössä pelaa hanskat kädessä ja ilman silmälaseja ei saa mitään selvää.

Pyöräillessä ei mun mielestä vanhoja konsteja voita mikään: GT kartta ja tankin päälle lista risteyksistä. Kännykkä-GPS on kyllä sit ihan ehdoton kun kuitenkin välillä eksyy.
Jobi

Viesti Kirjoittaja Jobi »

Mulla Nokian N95 ja Nokia maps pelaa kun ihmisen mieli, napit korvaan ja menoks ei mitään moitittavaa :D
Pekka L

Saippuarasia...

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Mulla on vanhassa Nokialaisessa jo joitain vuosia ollut Navicore, mitä oon pyörällä ajellessani käyttänyt vain korvanapin kautta. Seuraan siis koko ajan tankkilaukun kartasta, missä mennään. Se huono puoli Navicoressa on, ettei se sano mitään, jos mennään suoraan...

Ja mielenkiintoisia reittejä löytyy, kun käyttää 'lyhyin reitti'-asetusta! Menneenä kesänäkin Cellestä Rostock'iin... Ei olis moisille väylille ilman navia tullut mentyä! :lol:

Illalla, majoittumisen jälkeen kylällä tallaillessa toi Navicore on kätevä pitää mukana. Ei tarvi joka kadunkulmaa painaa mieleensä ja silti löytää takasin! 8)
Safaridude
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Safaridude »

Itselläni on ollut käytössä jo parin vuoden ajan Nokian 6110 Navigaattori joka on toiminut prätkäkäytössä loistavasti. Hankin puhelimeen silikonisen kotelon sekä universaalimallisen prätkätelineen (kummankaan merkkiä en muista). Kosteus on pysynyt hyvin luurin ulkopuolella ja teline on pitänyt luurin jämäkästi paikallaan vaikka puhelimen kiinnitys tapahtuu vain telineen leukoja puristamalla puhelimen ympärille. Kamoistaan tarkka kundi voi pujottaa luurin ja telineen ympärille vielä kuminauhan, ihan vaan varmuuden vuoksi.

Kokeilin puhelimen käyttöä myös korvanapin kanssa mutta hunajaäänisen friidun sopotuksesta oli aika vaikea saada tolkkua (kuten yleensäkin!), joten olen tyytynyt vain näytön reittiohjeisiin ja näyttö on mielestäni ollut aivan riittävän kokoinen. Myös akku on kestänyt yllättävän hyvin vähän pidemmätkin seikkailut.
Joka ei olutta, laulua ja naisia rakasta, on koko elämänsä typerys. -Martin Luther-
juba
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juba »

Nokialaisessa Navicore ja HTC Diamondissa TomTom. Molemmat kyllä ovat perille opastaneet, mutta tomppaa pidän mukavampana käyttää
T-mies

Viesti Kirjoittaja T-mies »

Käytin muutama vuosi sitten commarista Navicorea (Suomesta katsottuna) ulkomailla paljon, sekä pyörällä että autolla. Navicore kaatuili koko ajan (Syykoodi: USER - Syynumero: 44, Syykoodi: KERN-EXEC - Syynumero: 3, jne.) vaatien commarin boottauksen, eikä Navicoren tekninen tuki pystynyt sanomaan asialle mitään - löi vaan uudempaa softaa asiakkaille samoilla bugeilla. Eli, jos navigoin neljä tuntia päivässä, ainakin pari-kolme kertaa kaatui tuona aikana. Varsinkin pyörällä toiminta oli ihan hanurista. Ilmeisesti tuotetta oli testattu vain Suomessa. Kyllästyin siihen melko nopeasti. Lelut ovat leluja. Sittemmin olen pyöräkäytössä ollut erittäin tyytyväinen Zumoon, varsinkin kun karttojen magneettiset tankkikotelot/pussit tuppasivat aina häviämään meikäläisellä reissuissa.
Fxsts03
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fxsts03 »

Jobi kirjoitti:Mulla Nokian N95 ja Nokia maps pelaa kun ihmisen mieli, napit korvaan ja menoks ei mitään moitittavaa :D
Ääni tälle, minullakin on vastaava kokoonpano ja senverran kun malttaa odotella, että laite löytää satelliitit, niin sitten vain kännykkä rintataskuun, napit korvaan ja menoksi.

Ainoa miinus on roima virrankulutus, akku tyhjenee taskussa parissa tunnissa. Niin ja kännykkä ei tietenkään kestä vettä... :evil:

Pidemmille reissuille otan mukaan Garminin eTrexin, joka on kaidetelinellä kiinni stongassa ja vielä kanttinauhalla varmistettu stongaan. Käytän samaista Garminia vaelluksilla ja luonnossa liikkuessani kompassin tukena ja siitä saa myös koordinaatit hätäkeskukselle mahdollisissa onnettomuustapauksissa...
Kyseisessä värkissä on vain maailman päätiet ja merimerkit, joten siitä ei ole katujen tarkkuudella navigoinnissa juuri hyötyä....
Tähän asti se on riittänyt, mutta olen miettinyt Zümon ostoa...

Klikkaamalla kuvan saa isommaksi...
  • Kuva
T. Timo Konttinen
Fxsts03
Zimi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi »

Osaa se sekoilla Suomessakin, ei vain ulukomailla. Nokiasta lienee ollu kysymys tässäkin tapauksessa.

Wellu saa ite kertoo tarkemmin, mut muistelen isännän kertoneen tulleensa "maisema reittiä" pitkin Ilomantsin pääralliin. Oli navi heittäny hiekkateille ja silleen. Siis hei, suomalainen kännykkä ei osaa/tiedä (ohjelma) omiakaan teitä, vaan pistää iloisen mopopojan ajelemaan hiekkabaanoja :evil:
Onneks Wellulla on se porsteri alla, olis saattanu jollaki pitkäkeula jäykkäperällä olla naurussa pitelemistä.

Tuli vaan tällänen anekdootti mieleeni....

Zimi 8)
"May the force be with you"
JH

Viesti Kirjoittaja JH »

Ensin oli Nokian N95 ja sittemmin N82. Molemmissa Nokia Maps ohjelma. Periaatteessa toimii ihan hyvin perus käytössä. Muutaman kerran tullut huonoja reittejä. Saattaa ajattaa lyhin reitti asetuksella hyvin pieniä yksityisteitä pitkin ja kerran ajattanut umpikujaan taajamassa(tie jatkuu pyörätienä). Ei voi ehkä pitää oikean navin vakavana kilpailijana mutta ainakin siitä näkee missä on. Ja saa gps koordinaatit tarvittaessa. Ja tosiaan tuo akun kesto on heikko.
Kuva
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Joskus joutuu huonoille teille ilman navikaattoriakin :oops:
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Pertti kirjoitti:Joskus joutuu huonoille teille ilman navikaattoriakin :oops:
Eikä tarvi olla liikkeellä edes moottori-ajoneuvolla :lol:
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Vallu
Viesti:

Jestas sentään

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Lopettakaa moinen pelleily ja ostakaa Tom Tom Rider 2. Ja elämä hymyilee. :D
hdjokke
Viesti:

Re: Jestas sentään

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Vallu kirjoitti:Lopettakaa moinen pelleily ja ostakaa Tom Tom Rider 2. Ja elämä hymyilee. :D
Ei se Tomppakaan ihan täydellinen ole, mutta pesee Noksut kyllä prätkäkäytössä mennen tullen. Nokia E71:stä olen kokeillut autokäytössä ja hyvin pelittää. Tosin aina ei Nokian kartta ole löytänyt osoitetta. Tompan kartta taas on löytänyt saman kohteen, kuten myös puhelimeen ilmaiseksi ladattava Google Maps, jossa ei ole ääniohjausta.

Tosi H-D-jäbä ostaa tietenkin tän:
http://tinyurl.com/8vme23 Mahtaako hinta olla täällä 2.5-kertainen?

Garminkaan ei mielestäni käytettävyydeltään pärjää Tompalle, vaikka toimi USA:n länsirannikolla San Franciscossa ja Chicagossa autokäytössä ihan hyvin. Siellä ongelmaksi koituivat pilvenpiirtäjät, jotka haittasivat GPS-yhteyttä. Näissä tilanteissa Noksun Kommarin GPS toimi paremmin, kun käytti operaattorina AT&T:tä. Kommari otti suuntimat osaksi puhelinverkon kautta. Saattaa käydä kalliiksi, jos itse täytyy liikennöinti maksaa.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Vastaa Viestiin