Moro!
Ostin -87 Sporttiin Zel:n 6 asteisen, leveämmän keulan. Asentaessa huomasin, että paikallaan olevat putket on 35mm ja t-kappaleissa reiät 40mm!! Listojen mukaan tuo levennyssarja sopii Sportteihin 87-99.
Mikä ratkaisuksi?? Pitääkö ostaa uudet putket keulaan vai onko kellään tietoa voiko esim. alumiinista teettää holkit sinne väliin?? Vakioputkien yläpää on kartionmallinen, joten tuntuu tuo holkkien tekeminen aika mahdottomalta...
Eiköhän se reiän asennusmitta kiristettynä ole 39mm, mikä on sportin keulaputken halkaisija ainakin vuodesta -88 eteenpäin.
Paras ratkaisu lienee myydä kappaleet pois ja hankkia toiset tilalle ellet saa niitä palautettua myyjäliikkeeseen. Tietysti uudemman sportin keulaputkiakin on silloin tällöin kaupan, bonuksena tukevamman näköinen (ja ennenkaikkea tuntuinen) keula.
Vaihda osto paikassa sopiviin olisi helpoin ja paras vaihtoehto.
Kyllähän jotkut käyttävät holkkejakin www.tolle.se myy muistaakseni jonkinlaisia tuohon tarkoitukseen sopivia. Itse kyllä tekisin/teettäisin holkit noihin kappaleisiin jos reikä kerran on 40mm.
Löytyykö 35 mm putkille T-kappaleita 6 asteen kulmalla ? Itselläni Zel:n keula 39 mm putkille ja itse sorvatut holkit / kartiot joka muuttaa 39 -> 35 milliin - hyvin on toiminut 3 kesää........
Anonymous kirjoitti:Mistäs Zellistä sais infoa, kun ei tuntunut tästä virtuaalimaailmasta irtoavan.Valmistajan tai jonku diilerin saitti? Joku pulju pk-seudulla?
'87 sportissa on 39 mm keula, joten 6-asteisen Zel t-kappalesarjan pitäisi sopia. 77-86 mallien 35 mm keuloille ei 6-asteista ole edes tarjolla. (luettelon mukaan.) Jos ei sovi, on häikkää jossakin. Topicin aloittajan mukaan putket on 35 mm eli pyörän vuosimalli ei täsmää tai keula on vaihtunut..?
Moro taas!
Kiitos vinkeistä. Tollen sivuilta löytyy jonkinlaiset adapterit Sportster ja Supergliden 35mm putkille. pitää tänään soitella V-twin Cityyn tai Araan ja tilata.
Mun Sportti on tosiaan 35mm putkilla. Ja runkonumeron perusteella 1987. Pyörä on tuotu kolme vuotta sitten Jenkeistä yhden helsinkiläisen yksityishenkilön toimesta. Ne keulaputket on muistaakseni Shovan tekemät.
Toivottavasti noilla adaptereilla saan uuden keulan paikoilleen...
Jep Jep:ltä tilasin nuo t-kappaleet, eikä siellä ollu 6 asteisia 35mm putkille...