Talvisporster (yleista)
ennenkin ajettiin.
Tota kattelin näitä juttuja niin tuli mieleen,eli ennen kun itsekin ajelin talvisin,niin eipä sitä sen paremmin pyörää varusteltu ja kicksillä lähti Norton aina ihan taivasalta ja silloin oli vielä tosi talvetkin täälä ks suomessa.mikira kirjoitti:Ensimmäinen työmatka aamu sairasloman jälkeen palautti kyllä mieleen kuinka kylmä täällä skandinaaviassa oikein aamusin on. Pitää siis ensin ostaa kunnon talvikamat itelle että edes autolla voi ajaa töihin. Ehkä sitten kun on taas tottunu näihin kylmiin oloihin voisi kuvitella tuota talvipyöräilyä.
Saman olen huomannut minäkin.T-mies kirjoitti:Vähän asiaan liittyen - ei niinkään pakkasella, mutta juuri +0-5C lämpötiloissa olen huomannut parinkin perus-TC ruiskun (88b) saavan happea parhaiten ja näinollen suorituskyvyn olevan tosi hyvä (putket ja putsarit avarammat SE).Jasu T kirjoitti:Ihan aiheellinen kysymys. Mutta tuota ongelmaa ei vaan ole. Kaasarissa kun kurkun kohdalla venturiputkessa ilmaa kuristetaan, niin siinä ilmanpaine laskee, kosteus tiivistyy ja tämä sen jäätämisen aiheuttaa. Ruiskussa taas tällaista rakennetta ei edes ole, siinä on vain yksinkertainen kaasuläppä. Lisäksi moottorille menevän ilman lämpötilaa mitataan, jonka mukaan myös korjataan seoksia hieman (riippuen ruiskusta, ja sen asetuksista)...w4p2 kirjoitti:Jaataminen ruiskupelissa on kysymysmerkki.
Yhdessäkään ruiskupelissä en ole havainnut mitään jäätämisongelmia, tosin vasta yksi talvi ilmajäähyllä takana... Ilman imuilman lämmityksiä..!
Mulla ollut pyörä ajossa lähes päivittäin ja jatkossakin tulee olemaan jos nyt ei ihan jäisillä teillä tarvitse ajella koko talvea. Ei ole ruiskun ym. kanssa ollut mitään ongelmia ainakaan 2 asteen pakkasella.
Voisikohan kuvasta ja paikkakunnasta päätellä, että selvisi kuka ajelee samanlaisella pyörällä täällä työpaikan kulmilla kuin minäkin. Ja joo pikku pakkasilla ei vielä ole ollut pyörän kanssa ongelmia (ruisku). Tosin yleensä jos ajellessa on ollut miinuksilla lämpötila, niin ilma ja on ollut aika kuiva. Muuten menee turhan liukkaaksi minun uskallukselle.JPI666 kirjoitti: Saman olen huomannut minäkin.
Mulla ollut pyörä ajossa lähes päivittäin ja jatkossakin tulee olemaan jos nyt ei ihan jäisillä teillä tarvitse ajella koko talvea. Ei ole ruiskun ym. kanssa ollut mitään ongelmia ainakaan 2 asteen pakkasella.
Pyörä meni talliin, kun himasta lähtiessä oli kuiva plussa ja työpaikan pihassa jäät, vaikka matkaa ei olekkaan kuin sen 15 kilometriä. Viimeisessä risteyksessä havahdutti se, että edestä mennyt jalakulkija meinasi vetää lipat kun risteys oli täysin kitkaton. Ilman tuota horjuvaa kävelijää olisin melko varmasti vetänyt itse nurin siinä