IF ja korvaus

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
Kopteri
Viesti:

IF ja korvaus

Viesti Kirjoittaja Kopteri »

21. 7 kuluvaa vuotta olin töihin lähössä aamulla ja harrikka ( http://www.nettimoto.com/664546 ) potkas hiukan takas.

siinä pari viikkoo meni maatessa ja kirotessa ku olis ollu kiva ajella. (ed viikon keskiviikko yönä eka koikat heitin). no työmatkalla sattu niin työtapaturma ja vakuutushan sen korvaa.:roll: :roll:

ensin paikallinen tk kirjotti useita viikon pätkiä saikkua ja sitten pari kertaa kävin yhtiön määräyksestä ODL:n yksityisellä oulussa, viimeks 6.10 magneettikuvauksissa ja se lääkäri kirjoitti kuvien pohjalta sairaslomaa 16.11 asti.

nyt tänään sitten vakuutusyhtiöstä tuli kirje jossa ilmoitettiin että viimekuun 6 alkaen ei estä töitä kun on alle 10% työkyvyn alentuma 8O 8O 8O . eikä luonnollisesti enää makseta päivärahaa.
oli vaan "vihje" että Kelalta voi yrittää hakea korvausta. miksikähän sitten työnantajan on pakko pitäää tapaturmavakuutusta jos yhtiö ei ole korvausvelvollonen??? ei ihme jos vakuutusyhtiöt tekee hyvää tulosta kun peritään maksut itelle ja pannaan korvaukset valtion piikkiin ..kele!!

eihän tästä ole ku 550km hesaan jossa (ehkä?) ko lääkäri on kahtonu mun papereista että terve kaveri. :evil:
mulla on peukalo kipee pitänee soittaa tälle shamaanille että mikähän siinä on??

mitenhän tutkittaneen tuo 10%? oon kaivuri kuski ja oikealla jalalla on kauhan kallistaja. nilkka ei taivu juuri ollenkaan ylöspäin joten kauhan ohjaus ei vaan onnistu. (jos käytän käsiä kaivamiseen ja jalkoja ajoon + kallistukseen tulee siitä 5 liikettä joten sen kallistuksenhan pitäs olla 20% :D :D ei taida mennä läpi?)

onko kukaan saanu muutettua vak. yhtiön päätöstä?
meinaan vaan että jos rupean valittaan päätöksestä onko se hukkaan heitettyä aikaa???

tulee mieleen karpon ojelma jossa kerran miehellä ei ollu toista jalkaa ja sekin oli vak.yhtiön mielestä 100% työkyky. :)
orfeus

Viesti Kirjoittaja orfeus »

Kai sulla on valitusoikeus ko. päätöksestä. Vakuutusyhtiöden tehtävä tänä päivänä on olla korvaamatta, "kaikki" päätökset automatik. kielteisiä ja yllättävän monet siihen tyytyy.
vesimies

Viesti Kirjoittaja vesimies »

Voisit kysäistä asiaa täältä: http://www.vakuutusneuvonta.fi
Vakuutuslääkärien nimitietojen ja erikoisalan saamisesta jokaisen asianomaisen tietoon löytyy tietoa mm. oheisesta osoitteesta: http://www.tietosuoja.fi/13783.htm
marked
Viesti:

Viesti Kirjoittaja marked »

Itellä kun räjähti polvi joskus aikoja sitte, ei meinannu kela korvata vaikka siihen oli selkeä syy ja velvoite. Oma kirurgini sit otti asiaksi ja kirjoitti vastineen. Oli meinaan valtiolle neuvonantaja tietyissä oikeustieteellissä hommissa ja polvi nivelen johtava expertti suomessa.

Se laitto niille jotain tyyliin että miten voi olla mahdollista että rivi lääkäri voi arvioida näkemättä nivelen paremmin kuin hän, jos hän itse on alan johtava kirurgi? Meni kuukaus ja mun jalan sai operoida ihan yksityisellä asti kyseisen herran avustuksella.

Toi setämies sit sano mulle että noi kelan ja vakuutusalan "lääkärit" tuppaa olemaan aika mielivaltaisia ja aina kannattaa valittaa jos tulevaisuudessa vastaavaan tilanteeseen joutuu.

Joten rupee kitiseen niille!!!
ota tatulaatio! www.downunder.fi
Takkupiru
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Takkupiru »

Taitaa olla täälläpäin ihan yleistä tuo...meinaan itsellä on myös samankaltainen (ei kuitenkaan ajokilla sattunut) kokemus samasta yhtiöstä ja yhtä huonosti kävi mullekin. Kahdesti valitin vielä... :lol:
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Lähipiirissä huonoja kokemuksia ko. yhtiöstä myös, duunikaverin autotalliin murtauduttiin ja vietiin mm. kaksi uudenkarheaa crossipyörää. Vakuutusyhtiö kieltäytyi korvaamasta koska ei ollut kuulemma tarpeeksi selviä murtojälkiä - ei vaikka naapuri löysi toisen pyöristä samana aamuna muutaman sadan metrin päästä ojasta, eivät varkaat olleet saaneet käyntiin kun eivät olleet huomanneet kaasarin tukkeena ollutta rättiä.

Eikä tämä tähän jäänyt, vähän toista kuukautta tapahtumasta ja ilmeisesti varkaat olettivat että kaveri on jo saanut vakuutuksen turvin uudet pyörät - taas sisään, tällä kertaa kuulemma jäi jo jälkiä, oli sen verran rajut lukitukset. Oli ollut varmaan kova pettymys kun saaliiksi ei saatu kuin se edelliskerralla matkalle jäänyt pyörä. Nyt taistellaan taas korvauksista.

Eli jos joku näkee Mäntsälän suunnalla uudehkoja Kotareita (piikki ja isompi nelari) oudoissa käsissä niin tietoa kehiin :evil: .
Vastaa Viestiin