springerin alalinkut
springerin alalinkut
Onko miten hankala laittaa takaisin jos iroittaa linkut irti?On vähän hankaluuksia pyörän akselin kanssa,ja ajattelin että jos linkun irottais toiselta puolelta.
Tässä on vähän erikoinen akseli.On sekaisin brittiä ja jenkkiä.Akseli ei ole sellainen että voisi työntää jommalta kummalta puolelta,vaan akseli on asetettava vanteeseen ekana ja sitten ujutettava sprinkkuun.Pituutta akselilla on sen verran että hommasta ei tule yhtään mitään.Sen takia kyselin sitä linkkuasiaa että jos rengas puhkee matkalla niin on aivan perkeleellinen survoo se akseli sinne.Onko noissa keulissa jouset esiviritteyinä niin, että niitä alalinkkuja ei saisi takaisin tien päällä?
No nyt alko selvii. Periaatteessa niissä ei ole esijännitystä. Eli kun rengas on ilmassa niin linkun saa veks. Mutta on sen takasin laitto vähän hankalaa. Ainakin mun muistaakseni. En oo nyt pariin vuoteen niitä kyllä irrottanu.
Mulla on springerissä kans brittijarru. Bonnen viimeinen rumpu. Mä tein kokonaan uuden laakeroinnin ja toiselta puolelta työnnettävän akselin. Tuntu paremmalta vaihtoehdolta.
Jos oot brittirumpua sovittamassa, ootko ottanu huomioon että kilven pitää olla laakeroitu akseliin. Se kun kääntyy keulan joustaessa. Eli teleskooppikeulan kilpi ei käy sellaisenaan.
Mulla on springerissä kans brittijarru. Bonnen viimeinen rumpu. Mä tein kokonaan uuden laakeroinnin ja toiselta puolelta työnnettävän akselin. Tuntu paremmalta vaihtoehdolta.
Jos oot brittirumpua sovittamassa, ootko ottanu huomioon että kilven pitää olla laakeroitu akseliin. Se kun kääntyy keulan joustaessa. Eli teleskooppikeulan kilpi ei käy sellaisenaan.
Ettei vaan sattuis mitään?
"Uudenmallisessa" springerin keulassa on jouset, jotka ovat jännityksessä.
Kannattaa ja pitää laittaa linkkuja irrotettaessa keulan "putket" kiinni toisiinsa nippusiteellä. Tällöin jousitettu osa keulaa ei pääse ponnahtamaan eteenpäin toista linkkua irrotettaessa. Linkkujen säädöllä on merkittävä vaikutus keulan toimintaan ne kannattaa säätää manuaalin ilmoittamiin arvoihin.
"Uudenmallisessa" springerin keulassa on jouset, jotka ovat jännityksessä.
Kannattaa ja pitää laittaa linkkuja irrotettaessa keulan "putket" kiinni toisiinsa nippusiteellä. Tällöin jousitettu osa keulaa ei pääse ponnahtamaan eteenpäin toista linkkua irrotettaessa. Linkkujen säädöllä on merkittävä vaikutus keulan toimintaan ne kannattaa säätää manuaalin ilmoittamiin arvoihin.
Oot sä lukenu tän? http://www.hdcf.fi/juttutupa/viewtopic. ... ght=#87117