Iskunvaimentimista

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Sepixlh kirjoitti: "ikuiset" eli ne voi purkaa ja huoltaa sekä säätää mieleisekseen, jälkeenpäin myös.
Näin on periaatteessa. Mutta onko joku tehnyt noin myös käytännössä? Itse olen Koneja pitänyt monessa autossa ja niissä on periaatteessa sama juttu. Mutta kun niillä on ajettu niin paljon, että alkaisi olla aika korjata - kas maahantuojan huolto sanookin, ettei noin paljon ajettuja enää kannata/voi/viitsi huoltaa tai korjata. Eli jos ne korjaa parin vuoden välein, nin kai ne silloin vielä voi korjata, kun ei tarvitse :twisted: Humpuukia, epäilen minä :P
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
mr.catfish
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mr.catfish »

mulla on -83 piikki honsun crossi jossa on öhlärin iskari takana ollu jo iät ja ajat. Huollatin sen muutama vuosi takaperin örthenillä (tjsp.), eikä siinä ollu mitään erikoisempaa vikaa varren stefa tais olla kulunu.
Puuhis

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

Hampaat kirskuen tein tämän kauden alussa investoinnin noihin Fournalesin ilmaiskareihin. Niiden jäykkyyttä voi säätää pumppaamalla niihin ilmaa erikoispumpulla. On tullut ajeltua mm. PS:n iskareilla ja muutamilla muilla myös mutta en olisi uskonut kuinka hyvät voi iskarit olla. Suosittelen, on säädettävyyttä kuorman mukaaan paljon enemmän kuin jousimalleilla. Nähtäväksi jää kauanko ne kestää.

Omassa vehkeessä tuli suunniteltua sellainen geometria swingiin ettei enää edes PS:n 11" heavy duty iskareitakaan saanut tarpeeksi jäykäksi että olisi toiminut pohjaamatta suurissa heitoissa. Vaihtoehtona noille Fournaleseille olisi ollut jousiperän uudelleen suunnittelu ja toteutus mutta se ei oikein houkuttanut....

Hintoja kannattaa kysellä useammalta diileriltä, hintahaarukka oli hirvittävä.
Vastaa Viestiin