EVO moottorin lataus ym. Softail...

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

BB615

EVO moottorin lataus ym. Softail...

Viesti Kirjoittaja BB615 »

Kertokaas asiantuntijat mitä eroa on -91 ja vanhemmissa lataus systeemeissä kuin uudemmissa? Jostain olen kuullut että vanhemmasta systeemistä ja sen kalleudesta korjata. Ois tarkoitus ostaa -84 vuotinen H-D Softail BT 1340 moottorilla eka Harrikaksi. Kiitos.
Viimeksi muokannut BB615, 19:54 14.10.2008.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hemuli
Viesti:

Re: EVO moottorin lataus kysymys.

Viesti Kirjoittaja hemuli »

BB615 kirjoitti:...Jostain olen kuullut että vanhemmasta systeemistä ja sen kalleudesta korjata...
Hevosmiesten tietotoimisto on puhunut Sportsterin laturista. 1990 ja vanhempien evosporttien laturit ovat pirun kalliita ja rikkoutuvat helposti. Bigtwineissä, jollainen Softailkin on, on periaatteessa ihan samanhintainen laturi vuodesta 1970 tähän päivään.
BB615

Kiitos Hemuli vastauksesta :D
BB615

Vielä kysymys rungoista.

Miksi esim. RevTech moottori käy "Harley-Davidson EVO frames 1986-99"? Mitä eroa -84??
hemuli
Viesti:

Missä noin sanotaan? Olisko kirjoitusvirhe, kyllä evokone käy kaikkiin softailrunkoisiin laitteisiin.

Revtech on CustomChromen merkki ja heidän luettelossaan ei näy minkäänlaista vuosimallirajausta.
BB615

Kattelin Ebay:sta mottoreita ni sieltä osui silmään kyseinen teksti..
Kiiminki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kiiminki »

84-85 :hän oli vielä nelivaihteinen laatikko ja se runko oli siitä svingin kiinnityksen kohdilta lattarautaa, ei valua. Olikohan svingikin vähän erilainen? En tiedä onko näillä merkitystä moottorien sopivuuteen, mutta noin kuitenkin oli. Minun tietääkseni.
Korjatkaa taas viisaammat.
hemuli
Viesti:

Ensimmäisten softailien takahaarukka on kapeampi ja akselinkiinnikkeet ovat itse asiassa pätkäisty shovelin palkkisvingistä. Ja lokareita paikallaan pitävät strutsit ovat vielä irtokalikat eivätkä osa runkoa kuten uudemmissa.

Mutta itse koneen sopivuuteen tällä ei ole mitään merkitystä, itse rungossa olevat koneenkiinnikkeet ovat samat vuodesta 1948 eteenpäin, ainoa mikä mittojen suhteen muuttuu evoon siirryttäessä niin korkeussuunnassa oleva tila ja rungon keskiputken loveaminen.
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

hemuli kirjoitti:Mutta itse koneen sopivuuteen tällä ei ole mitään merkitystä, itse rungossa olevat koneenkiinnikkeet ovat samat vuodesta 1948 eteenpäin, ainoa mikä mittojen suhteen muuttuu evoon siirryttäessä niin korkeussuunnassa oleva tila ja rungon keskiputken loveaminen.
Oliskos kuitenkin jo vuodesta 1936 ison Flathead'in ja Knucklehead'in runko samoilla koneen alakiinnityksillä (kaksoiskehtorunko).

(aikaisemmista isojen lätysköiden koneenkiinnityksistä ei tietoa... :oops: )
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
hemuli
Viesti:

smuige kirjoitti:...Oliskos kuitenkin jo vuodesta 1936 ison Flathead'in ja Knucklehead'in runko samoilla koneen alakiinnityksillä (kaksoiskehtorunko)...
Niinhän sitä äkkiä luulisi :lol: ...

Mutta onneksi Hessu meitä moukkia aikoinaan viisasi:
Hessu kirjoitti:Pientä pilkunviilausta. Lättäpään, siis ison, ja knucklen kiinnitys ei ole ihan sama kuin pannusta evoon.

Eli jos pannun koneen laittaa knucklen runkoon, etukiinnikkeen alle tarvii noin 1/2" speicerin ja sillon motti pysyy samalla korkeudella. Toisin päin vähän kinkkisempää.
Smuigella alkaa ote lipsua :mrgreen::mrgreen::mrgreen: ...
Hessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

smuige kirjoitti:
hemuli kirjoitti:Mutta itse koneen sopivuuteen tällä ei ole mitään merkitystä, itse rungossa olevat koneenkiinnikkeet ovat samat vuodesta 1948 eteenpäin, ainoa mikä mittojen suhteen muuttuu evoon siirryttäessä niin korkeussuunnassa oleva tila ja rungon keskiputken loveaminen.
Oliskos kuitenkin jo vuodesta 1936 ison Flathead'in ja Knucklehead'in runko samoilla koneen alakiinnityksillä (kaksoiskehtorunko).

(aikaisemmista isojen lätysköiden koneenkiinnityksistä ei tietoa... :oops: )
Ei oo. Hemuli on oikeassa. Etukiinnike on eri korkeudella. Jos laittaa pannun motin knucklen runkoon, etukiinnikkeen väliin tulee n. 1/2" pala.

En ehtiny...
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

OK, hyväksytään... :wink: 8)

Mutta lainataan tähän toisesta aiheesta
hemuli kirjoitti:...tanan pilkunnussijat :twisted: :lol:...
Ja alkuperäiseen kysymykseen palatakseni.

Big Twin latureissa on eroa vuosimalleissa ja eri mallisarjoissa ampeerimäärissä ja siksi myös staattorin ja jännitteensäätäjän plugissa ("töpseli") on eroja.
Kokonaisuus (staattori, roottori, jännitteensäätäjä) on vaihtokelpoinen mallista riippumatta.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
BB615

Minkalaisit pakoputkia löytyisi kicksillä olevaan BT Softailiin??
Ja miltä valmistajalta??

Olen yrittänyt etsiä huonoin tuloksin :lol:
Vastaa Viestiin