Rungon maalaus
Rungon maalaus
Mikähän olis paras maali, näin kotikonstein runkoon?
Varastossa olis happomaalia + pintaan 2k maalia.
Oliskohan pohjaksi kumminki parempi jokin 2k hartsimaali vai miten lie, ja pystyykö tuon hapon päälle maalaan jonkin kestävän pohjamaalin?
Varastossa olis happomaalia + pintaan 2k maalia.
Oliskohan pohjaksi kumminki parempi jokin 2k hartsimaali vai miten lie, ja pystyykö tuon hapon päälle maalaan jonkin kestävän pohjamaalin?
Vaikka nyt kotikonsteista kyselitkin niin suosittelisin kuitenkin pulverimaalautusta. Kestää huomattavasti märkämaaleja paremmin iskuja ja kulutusta. Eikä maksa läheskään sitä minkä automaalarin vetämä kaksikomponenttimaali.
Joku paikallinen harrastaja varmaan kertoo tähän missä Oulun seudulla saa hyvän pinnan aikaiseksi.
Joku paikallinen harrastaja varmaan kertoo tähän missä Oulun seudulla saa hyvän pinnan aikaiseksi.
-
fullhandjp
Mihin hintaan suunnilleen maalaavat rungon?fullhandjp kirjoitti:oulun seudulla on hyvä ja halpa pulverimaalaamo.. firma on nimeltään oulun pulverimaalaamo. oikeestaan se on haukiputaalla.. ite kävin siellä maalauttamassa oma valmiste sprinkun..
Vanhan maalin ja ruosteen poisto on nyt menossa, kokeiltu nitromorsia, hiekkpuhallusta(lapsellisilla vehkeillä) ja AIV-liuosta
http://www.oulunjauhemaalaus.com/
Tätäkö firmaa tarkoitit?
hdocks kirjoitti:Mä maalautin ja puhallutin koko rungon 50eurolla alan liikkeessä. Bongasin toimiston pihalta HD:n ja kävin kyselemässä hintoja
Kannattaa tosiaan panostaa pulverimaalaukseen jos paikka löytyy suht läheltä ja aikataulut sopii yhteen. Muutaman vuoden jälkeen huomaa eron... aika selvästi.
Toimisto kiinassa?
Taitaa tuo ongelma tulla siitä, että eri putiikki tekee kummankin työn. Jos löytää pulverimaalarin, joka puhaltaa samantien, ei hinta välttämättä ole sen korkeampi, kuin pelkkä maalauksen kustannusarvio. Eikä runko ehdi imaista ruostetta siinä välissä pintaansa...uuze kirjoitti:helsingissä 120 euroo puhallus ja maalausmake72 kirjoitti: 50-70? puhallus.
Maalaus 100-150?, maalarilla ei ole puhallus vehkeitä.
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Helsingissäkin on sitten monenlaisia maalareita, jopa saman kadun varrelta löytyy kaksi firmaa jotka ovat tehneet pulverimaaluksia vuosia - toinen ottaa rungon maalaamisesta kolmasosan siitä mitä toinen mutta on sitten jäljessäkin eroa. Olen käyttänyt ensin mainitun palveluksia tasan kaksi kertaa - ensimmäisen ja viimeisen. Mieluummin maksan sen parisataa mitä kalliimpi ottaa rungon puhaltamisesta ja maalaamisesta.uuze kirjoitti:...Ite maksoin helsingissä 120 euroo puhallus ja maalaus n. 1v sitten.
Ja jospa se vielä olsikin niin helppoa, että kalliimpi hinta takaisi aina paremman laadunhemuli kirjoitti: monenlaisia maalareita - toinen ottaa ... kolmasosan ... jäljessäkin eroa.
Itse olen vain kerran käyttänyt ko. palveluita ja maksoin 17 eri kokoisen käikäleen puhalluksesta ja maalauksesta ihan mieluusti 100 euroa. Olin erittäin tyytyväinen työn laatuun, toimitusaikaan ja muuhunkin palveluun. Liekö sitten tuurilla ollut se saman suon paremmalla reunalla sijaitseva maalaamo
Tärkeintä tässäkin ketjussa varmasti oli se, että alkuperäinen ajatus itse maalaamisesta kallistui pulverikäsittelyn puolelle
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus