Nopeusmittareista, taas (hakua jo käytetty...)

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Hessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hessu »

hemuli kirjoitti:Erikoiseksi springerin pyörittäjän tekee se, että se ottaa käyttövoimansa navassa olevasta hahlosta eikä jarrulevystä kuten muissa.
Tää kyseinen hahlohan täytyy myös saada johonkin aikaiseksi.
Jos sulla on orgis tähtinapa, siinä voi olla vähän aivojumpaa ja ihan tavallista jumppaa tiedossa. Siis jos haluaa siistin näköisesti.
jouni-K
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jouni-K »

Hessu kirjoitti:Tää kyseinen hahlohan täytyy myös saada johonkin aikaiseksi.
Jos sulla on orgis tähtinapa, siinä voi olla vähän aivojumpaa ja ihan tavallista jumppaa tiedossa. Siis jos haluaa siistin näköisesti.
Joo, mutta on kai se kuitenkin helpompaa jumppaa, kuin jos pyörittäjä pyörisi väärään suuntaan.

By the way, olen kuullut tapauksesta, jossa oli ajateltu saada kusiainen, eli fiat 600 rivakammaksi vaihtamalla siihen kasipätkän kone.
Lopputulos: vaihteet yksi eteen ja neljä taakse. Koneet pyörivät eri suuntiin :lol:

Tuo mun napa taitaa olla Timken-tyyppinen tähtinapa, ellen väärin muista. Saa nähdä, kuinka siisti tuosta tulee, mutta kuten mottoni kuuluu: ITSE KUN TEKEE, SAA MITÄ SATTUU TULEMAAN.

Kamoja on nyt tulossa, joten katsotaan, miten ne saa pilattua...

***jouni-K
Eteenpäin elävän mieli!
make72

Viesti Kirjoittaja make72 »

Vai onko vetopyörästö erillainen?
Joskus aikonaan vaihdettiin perämurikka "pikkucorollaan" passas kumminki päin, siis planeetta pyörästö oikealle tai vasemmalle.
1-eteen 4-taakse, jos laittoi murikan väärinpäin.
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

make72 kirjoitti:Vai onko vetopyörästö erillainen?
Joskus aikonaan vaihdettiin perämurikka "pikkucorollaan" passas kumminki päin, siis planeetta pyörästö oikealle tai vasemmalle.
1-eteen 4-taakse, jos laittoi murikan väärinpäin.
Mikä vetopyörästö Harrikassa? :roll:

Jos siirtää nopeusmittarin pyörittäjän puolelta toiselle (kääntämättä) niin ongelmana on, että se vetävä/pyörittävä sormi on silloin väärällä puolella. Pyörimissuunta vaijerille on oikein.
Jos siirtää sen osan toiselle puolelle ja kääntää akselilla toisinpäin sekä laittaa vaijerin lähdön yläpuolelle (normaalisti alapuolella) jotta osoittaa taaksepäin, niin ongelmana on se, että silloin pyörittää vaijeria väärään suuntaan.

Korjatkaa jos mekaaninen vääntely on väärin.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
make72

Viesti Kirjoittaja make72 »

Liitty tuohon korhosen jounin, fiat 600 juttuun.....ei hallikoihin.
jouni-K
Viesti:

make72 kirjoitti:Liitty tuohon korhosen jounin, fiat 600 juttuun.....ei hallikoihin.
Paitsi, että en ole koskaan ketään "korhosen jounia" tavannutkaan :lol: :lol: :lol:

Olen ihan joku muu Jouni, mutta hiano nimi "korhosellakin", ainakin etunimi, ei voi olla ihan huono mies...:roll:

***jouni-K

Ps. Ja sori, että aloin rönsyämään aiheesta italialaisten perheautojen puolelle. Sekaannushan siitä tuli.
Eteenpäin elävän mieli!
Rike
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rike »

Jatketaan mittareista vielä...

Eli kyseessä -90 Softail Custom (eli 21" eturattaalla). Luultavasti tuontipyörä, johon vaihdettu ehkä jostain vanhemmasta HD:stä km/h-mittari. Lähettäjä etupyörällä.

Ongelma on se, että mittari näyttää liikaa. Ehkä noin puolet...

Eli olisko tässä kyse siitä, että pitäs olla 1:1 mittari mutta on laitetty 2:1 vai toisin päin? Vai jotain ihan muuta...

-Rike
jouni-K
Viesti:

Rike kirjoitti:Jatketaan mittareista vielä...

Eli kyseessä -90 Softail Custom (eli 21" eturattaalla). Luultavasti tuontipyörä, johon vaihdettu ehkä jostain vanhemmasta HD:stä km/h-mittari. Lähettäjä etupyörällä.

Ongelma on se, että mittari näyttää liikaa. Ehkä noin puolet...

Eli olisko tässä kyse siitä, että pitäs olla 1:1 mittari mutta on laitetty 2:1 vai toisin päin? Vai jotain ihan muuta...

-Rike
Eiks tää vaikuttais siltä, että pitäis olla 2:1 mittari, mutta on laitettu vanha 1:1.

Tää oli siis ihan mutu, oman ymmärtämättömyyteni näistä asioista olen jo tässä ketjussa paljastanut :D

Viisaammat korjatkoon, jos väärässä olen.

***jouni-K
Eteenpäin elävän mieli!
Vastaa Viestiin