pyöränosturi

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

jrajaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jrajaniemi »

Vielä on kaksi 390 kg:n nostopöytää varastossa myymättä syyserästä:
http://www.mc-lifestyle.com/10002/

Erä loppu, uusia tulee joskus syksyllä...
Morgan

Viesti Kirjoittaja Morgan »

Tänään kävin katsomassa nosturia Tampereella Honkkarista ja MotoNetistä - eikä kummassakaan osunut silmään ensimmäistäkään. Bilteman kataloogissa on jokin tarjolla. Olisko tietoa tuosta Bilteman nosturin toimivuudesta ja/tai muuten vinkkiä mistä Tampereen seudulla kannattaisi moisia etsiä?
Dyna Street Bob -07
s&s

Viesti Kirjoittaja s&s »

Morgan kirjoitti:Tänään kävin katsomassa nosturia Tampereella Honkkarista ja MotoNetistä - eikä kummassakaan osunut silmään ensimmäistäkään. Bilteman kataloogissa on jokin tarjolla. Olisko tietoa tuosta Bilteman nosturin toimivuudesta ja/tai muuten vinkkiä mistä Tampereen seudulla kannattaisi moisia etsiä?
Mulla on toi biltsun nosturi ja kyllähän se toimii, mut pullotunkki on alkanut vuotaa nyt jonkun vuoden käytön jälkeen. Kuulemani mukaan ei ole ainoa tapaus, joten melkein sanoisin et osta jostain muualta. Pullotunkki maksaa varaosana biltsussa 25e eikä niitä tahdo saada, olen odotellut kuukausia.
Viva Knievel!
KSC
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KSC »

hemuli kirjoitti:Aika heppoisilta näyttää nuo linkkien laitteet :? ...

Samaa tasoa kuin ne Honkkarin pöydät joihin ei täysikokoinen mies uskalla edes nojata saati sitten montasataa kiloa painavaa pyörää nostaa.

Onhan ne halpoja...
Halvat vehkeet on hepposia. Itsellä on tuo K-raudan nostin. Sporsteri nousi ihan hyvin, mutta lehmää ei sillä uskalla nostaa.
Psycholasse
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Psycholasse »

Mulla toi biilteeman nosturi on toiminut monta vuotta. Tietenkin ropaaminen on polvikyykky/jakkara osastoa. Ainoa miinus on että ainakaan mun mallissa ei ole kääntyviä etufillareita. Ja tällä hetkellä(kin) on nosturin päällä välimallin sportieeri ja hyvin on pysynyt. Toki joutuu sihtailee tarkkaan mistä kohtaa nostelee. Mutta oikeat pöydät on sitten erikseen.

-Lasse-
Wunderbar!! Hän huusi yllättyneenä
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Psycholasse kirjoitti:biilteeman nosturi on toiminut monta vuotta. Tietenkin ropaaminen on polvikyykky/jakkara osastoa. Ainoa miinus on että ainakaan mun mallissa ei ole kääntyviä etufillareita.
Minulla on ollut myös tämä Bilteman nosturi 1,5 vuotta. Nykyisin siinä taitaa olla myös kääntyvät pyörät (en ole asiaan edes kiinnittänyt huomiota), sillä olen sillä kyllä useampaakin pöyrää nostellut, siirrellyt ja pyöritellyt tallin lattialla. Kyllä siinä pysyy myös 70-luvun FLH.

Suurin ongelma nosturissa on se, ettei sitä saa suoraan tyrkkäämällä FLH:n alle, vaan ensin pitää vähän keplotella. Alta se kyllä lähtee pois ihan nykäisemällä.

Vuotavat sylinterit eivät ole minua siinä ainakaan vielä vaivanneet, mutta tässä lienee kyse ihan tuurista sen suhteen, miten "pienet kiinalaiset" ovat minkäkin nosturin kasanneet ja mikä on ollut osien valmistajan työn laatu. Tähän ei varmasti ostopaikka tai nosturin väri paljoa vaikuta :roll:

80-luvulla ostin itämaisen hallitunkin vanhasta kunnon Radio-Mikrosta ja sen pumppumännän O-rengas alkoi vuotaa jo muutaman vuoden kuluttua. Purin männän irti ja näin sylinterisä 10-12 mm pitkän terävähkön naarmun, joka oli rikkonut tiivisteen. Hioin sitä vesihiomapaperilla ja ostin hydrauliikkaliikkeestä uusia O-renkaita, joita olen sitten 2-3 kertaa vaihtanut.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Minna&FatBoy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minna&FatBoy »

Tilattiin Mr.Moorelta nostopöytä, oli hyvä ostos. Siinä oli minilift mukana. MP-nostin, siis semmoinen tunkkihässäkkä tai mikä lie, ostettiin vissiin motonetistä tai jostain vastaavasta, fättärin kanssa se vielä toimii, mut sportin kanssa tulee hankaluuksia. Pöydän ja miniliftin kanssa sporttikin nousee mukavasti :)
"Voi Jehna! Mä oon onnessani kuin tornado telttailualueella!"
henry
Viesti:

Viesti Kirjoittaja henry »

hemuli kirjoitti: Kuva
Tai siis laittoi kuvan minilift-nosturista. Vaikuttais hyvältä mutta lienee pitää sitoa pyörä vielä edestä tai takaa, jotta pysyy. Toinen vaihtoehto on sitten malli, jossa on "trukkimaiset" kannakkeet, jotka nostaa pyörän. Sen ongelma taas kuulemma on se, ettei saa softista öljyproppua auki kun nosturin mekanismi on tiellä. Onkohan näin?
Flhrsi 07
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Tuota Miniliftiä ei ole tarkoitettu koko pyörän nostamiseen, ainoastaan jomman kumman pään kerrallaan.

Muuten aivan loistava kapistus, en tiedä miten on tullut toimeen ilman sitä tähän asti.
buell x1

huoltopöytä

Viesti Kirjoittaja buell x1 »

IKH:n valikoimasta löytyy edullinen ja tukeva huoltopöytä.
Pääkaupunkiseudulla pöytää myy työkalu ja varaosa vantaa.

http://www.ikh.fi/~ikh/ikh2007/layout/d ... rassit.pdf
Joe Cool
Viesti:

Re: huoltopöytä

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Tuossa pdf:ssä ei osunut hinta silmään, mutta tämän aamun Hesarissa mainosti juuri tuota nostopyötää hintaan 399. Ja kyllä se kaveriksi kaipaa tuon yllämainitun punaisen tunkkipukin, se on tosi hyvä kapistus, itsellänikin on sellainen ollut monessa hommassa apuna Bilteman mp-nosturin lisäksi. Tuota pöytää en ole vielä toistaiseksi katsonut tarvitsevani...
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
formula350

Viesti Kirjoittaja formula350 »

hemuli kirjoitti:Tuota Miniliftiä ei ole tarkoitettu koko pyörän nostamiseen, ainoastaan jomman kumman pään kerrallaan.

Muuten aivan loistava kapistus, en tiedä miten on tullut toimeen ilman sitä tähän asti.
Itsellä juuri tuollainen minilift, täysin samaa mieltä Hemulin kanssa, mainio kapistus. En ole ostanut sellaista pullotunkki-mallin pyöränosturia, muutaman kaverin pyöränostureita katseltuani totesin että tuo minilift on huomattavasti kätevämpi.
ivaanajulma

Viesti Kirjoittaja ivaanajulma »

rami kirjoitti:Biltemalla oli ihan asiallinen 89 euroa. Ei mikään pöytä tosin.

Nosti aprilian mantsankin, eli korkeus riitti.
Heh.. Mulla toi biltsun nostin kesti tasan yhden keulan stefojen vaihtoproggiksen ennenkuin antautui :evil:

ja tietty mä olin menny hukkaamaan sen takuulapun :roll: :oops:
Elvis The King Kuva
buell x1

huoltopöytä

Viesti Kirjoittaja buell x1 »

meillä on tallilla noita IKH:n maahantuomia Meganexin huoltopöytiä 5 kappaletta, ja hyvin ne on toiminut. Jos vielä viitsii laittaa vinssin kattoon, niin hienosti niillä pärjää, ja työskentely korkeuskin on aika mukava.
Torme

Viesti Kirjoittaja Torme »

näyttää olevan huoltopöytien hinnat tulleen alaspäin 250? ->ebay
Vastaa Viestiin