Oikea vaha Denim Black-mattapinnalle?

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

mahietal

Oikea vaha Denim Black-mattapinnalle?

Viesti Kirjoittaja mahietal »

Vahasin uuden Night Rod Specialin pintoja ekaa kertaa. Aiemmassa pyörässä, joka on ollut kiiltäväpintainen, olen käyttänyt Korrekin kestovahaa ja hyvin on toiminut. Nyt kuitenkin toi vaha ei tasoittunut Rodin mustaan Denim Black-pintaan (tankki ja lokasuojat) vaan jäi suttuisen näköiseksi. Mattavanteisiin se levisi tosin hyvin, kumma kyllä. Kokeilin sitten Turtle Waxin Platinum-vahaa ja se levittäytyi mattapinnalle tosi nätisti jättäen sellaisen siistin satiinimaisen pinnan. Onkos muilla ollut vastaavia ongelmia Night Rodin Denim-pinnan kanssa ja mitä vahaa olette käyttäneet? Soitin myös Korrekin valmistajalle Bernerille, mutta siellä oltiin ihan suu auki tän ongelman kanssa. Mieluimmin pysyisin kotimaisessa laadukkaassa Korrekissa, mutta en viitsisi kokeilla joka laatua ensin.

+Marko
jaska69
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaska69 »

Älä vahaa mattamaalia!!? HD suosittelee H-D gloss ainetta.(mitä se sitten onkaan? )
WD-40 toimii hyvin moottorin ym. ryppymaalattujen osien puhdistukseen...
Georgus

Viesti Kirjoittaja Georgus »

Joo, ei denimiä saa vahata. Pesuainetta vedellä lantattuna ja aikaa niin tulee hyvä. Pikkunaarmuja ei kannata säikähtää ne lähtee kun malttaa antaa olla ja ajan ja normaalikäytön ja pesun kuluttaa.
Isommat viirut on asia erikseen mutta normaalikäytössä vaikka nahkalaukkujen hankaumat ei oo pysyviä. ( 2006-2008 kaikki ok)
Tietenki seki ratkasee kuinka nuuka on. Mulla on mattakäyttöpyörä, mutta pidän yleiskunnon hyvänä. Harrastepyörään ei kai mattamaalia kannata hommata jos sillä meinaa ajella. Peskää peskää ja peskää aina paranee.

T: Jyke
Asialliset hommat hoidetaan...muuten ollaan ku ellun kanat.
Vitone

Viesti Kirjoittaja Vitone »

Juu huollossa sano, ettei tuota vahata. Suositteli sitten Presta Spray N' Shine ainetta ja mikrokuituliinaa.
Ekaks normi pesu ja tuolla sitten viimeistely. Hyvä siitä tänään tuli ku kokeilin :)
Morgan

Viesti Kirjoittaja Morgan »

joo, eikös vaha oo tarkoitettu kiillottamiseen (ja suojaamiseen).. mutta mattaa ei kait sais turhia hieroa.. saati sitten kiillottaa (epäyhtälö :wink: ) .. käytännössä ei tartte kun pestä normaalilla autoshamppoolla. Itse olen etsinyt sellaista jossa ei ole vahaa .. niin ei jäisi sitten kuivumisjälkiä tms. .. mutta en muista oliko siinä TB:n shappoossa jota olen käyttänyt. No ainakin se on toiminut. Normaalilla auton pesu harjalla ja runsaalla vedellä olen pessyt heti kun on tullut likaiseksi. Minkäänlaista kulumista en ole havainnut.

Edit.. ai niin lopuksi olen minäkin Wiledalla kuivaillut vähintään kromit .. jälleen ettei jäisi kuivumisjälkiä
Dyna Street Bob -07
Vastaa Viestiin