..mmää muista, oonko täältä ennenkin kyselly, mut täsä:
Vapun kieppeillä paloi taas, ja ny kummatkin sylinterit. Piukassa oli irrottaa lätyskän yläpäistä, vaikka ohjeiden mukaan asennettu. Voisko taiwaalliset tapit/helat waatia isoommat välykset? Muutenkin koneistaja oli mieltä, et noille männille isommat tilat. Muitakin tekijöitä onkelmasa on, mut tää olis myös kiva tietää.
Kyseleepi,
Jumpe
Mäntäin asennuksesta
Re: Mäntäin asennuksesta
Tää on rautaa!!
Melko lämmintä on ollu.
Kyllähän ne lättäpään pytyt kuumana käy, mutta että hitsaantuu kansiin kiinni?? Ja vaikka on kuparitiiviste välissä.JON kirjoitti:..
Vapun kieppeillä paloi taas, ja ny kummatkin sylinterit. Piukassa oli irrottaa lätyskän yläpäistä,.
Melko lämmintä on ollu.
Jos tehtaan välyksillä tehdään, pitää myös lukea mäntäpaketista (orkkismännät -42) sisäänajo-ohjeet. Välys oli muistaakseni alle 5 satkua milleissä, joka tuntuu todella pieneltä varsinkin kun on sotatyökoneesta kysymys.
Itse olen porauttanut 0,08mm, eikä ole kiinni leikkonut. Ei myöskään öljyä ole polttanut.
Itse olen porauttanut 0,08mm, eikä ole kiinni leikkonut. Ei myöskään öljyä ole polttanut.
Tuo tiukka välys on varmaankin niille halkiomännille,väljä aina parempiPertti kirjoitti:Jos tehtaan välyksillä tehdään, pitää myös lukea mäntäpaketista (orkkismännät -42) sisäänajo-ohjeet. Välys oli muistaakseni alle 5 satkua milleissä, joka tuntuu todella pieneltä varsinkin kun on sotatyökoneesta kysymys.
kuin liian tiukka näissä vehkeissä.Tuossa sotakorjaus oppaassahan on
eka normivälykset ja perään emergency-välykset kenttäkorjauksiin.
Valmiiksi väljä on vaan joskus hyvä...
t.vellu
minkäs muotoset noi tarvikemännät on, nimittäin orkkismäntä on ohennettu aika kovasti sieltä yläpäästä renkaiden alueelta ja se on vielä ovaali sillee,että voi lämpölaajentua tapin suunnassa. ja ne tehtaan välykset mitataa sieltä helmasta poikittain tappiin nähden, sivusta ja männän laelta välykset on jotain ihan muuta. aikanaan kun vaihoin lättään kannet just vapun aikoihin ja ajattelin samalla " huvikseen" kattoo rakotulkilla männänvälyksen siitä päältä.meni vissii liki 0,5 mm lehti, enkä tätä männän muotojuttuu tienny, niin tilasin sit hätäpäissää ihan toimivaan mosaan uudet NOS männät. sitte siinä vaihtaessa mittailin uusia ja vanhoi. ei mitää eroa
et on nyt sitte hyllyssä 30 ylikokomännät... no tulipahan tekniikka taas tutuksi.
jotenkin jos kuiten on noin kuumana käynny, veikkaisin myös laihaa seosta.
ja varmaan taas viisaammat tuomitsee, mutta oon käyttänny lätässä lirauksen risiiniöljyy ( Castrol R40) bensan seas ihan varmuuden vuoksi, vanha TT-kuskien käyttämä juttu , tiedä sitte liekö muuta kun fiilisjuttui, mutta ei ole kyl ollu toisaalta mitää harmiikaa siitä. paitsi että on sika kallista kamaa, mut ei sitä kyl paljoo laitetakkaa.
jotenkin jos kuiten on noin kuumana käynny, veikkaisin myös laihaa seosta.
ja varmaan taas viisaammat tuomitsee, mutta oon käyttänny lätässä lirauksen risiiniöljyy ( Castrol R40) bensan seas ihan varmuuden vuoksi, vanha TT-kuskien käyttämä juttu , tiedä sitte liekö muuta kun fiilisjuttui, mutta ei ole kyl ollu toisaalta mitää harmiikaa siitä. paitsi että on sika kallista kamaa, mut ei sitä kyl paljoo laitetakkaa.
- että vois kai olla huonomminkin....
Toki tuo laiha seos varmaan suurin syy on, ja kun muitakin tekijöitä mukana. Esmes naapurin kekara "säätänyt" Linkerttiä, tms. Nyt menee Mikuni, ja tällä kertaa mahdolliset imuvuodot jaagataan ns. OIKEIN.
Tappien jankkaantuminen pusliin kyllä vähän ihmetyttää. Mannelta lainatulla protsilla pyyhkäsin.
Jumpe
Tappien jankkaantuminen pusliin kyllä vähän ihmetyttää. Mannelta lainatulla protsilla pyyhkäsin.
Jumpe