Jep. No tuossahan nuo köllöttää sievästiSmokie kirjoitti:Tästä näkee mitä ettiä.
http://www.routney.com/images/Mikuni001web.jpg
Varo ettei ruuvari lipsahda kun irroitat, kokomerkintä saattaa murjoutua lukukelvottomaksi.
taas kysymys rautapään kaasarin säädöstä.
Harley Davidson XLCH 1000 -72
Jep. Itse oon käynyt tässä ja suutin rumbaa Mikunin kanssa. Pari kertaa oon jo vaihtanut isompiin, ja nyt on 175 pääsuutin / 22.5 pilotti. Aivastelu on vähentynyt hiukan ja meno on muutenkin tasapainoittunut. Mutta "urku auki"hiltsu kirjoitti:Muuten pelittää ny hienosti, mutta ei kestä vetää "torvea" selälleen. Rupee "röpöttämään". Eli ei ota kierroksia puhtaasti ylös. Tarpeeksi kauan kun on tuppi nurin, niin sitten lähtee ku rusakko makuulta. Vaikuttaa siltä, et on laihalla tai si saa liikaa. Tarvii koittaa eri koon suuttimilla.
ei vielä anna kaikkea ja rupeaa röpöttämään...mutta välillä on saanut jopa suht´tasalaatuista tyhjäkäyntiä aikaiseksi. Vielä löytyy taskusta pykälää isommat suuttimet, niin täytyypä niillä kokeilla...
Öh, mitenkäs se bensanpinta tarkistetaan...? Bensaletkua olen kyllä miettinyt kun se on mielestäni turhan pitkä,ja kiertelee vähän ylimääräisiä mutkia,niin voisikohan tällä olla merkitystä??. Siinä on suodatin välissä. Et jos varmuukdeksi vaihtaisi sen ja oikoisi sitä reittiä hieman. Ja vaikka tarkistaisi et se bensa tulee tankista kunnolla...?.
Minulla rautis vaati myöskin vähän hitaampaa herättelyä, että otti kierrokset tappiin kun kaikki muu alkoi olla ympärillä kunnossa. Kaasarin joka ikisen reiän huolellinen puhdistus auttoi asiaa, mihinkään säätöön en koskenut enää, mutta puhdistuksen jälkeen kärsii murjaista kaasun auki kerralla
Bensapinnan tarkistus/säätö tapahtuu niin, että taivutetaan sitä kohon pientä läppää, joka sulkee neulaventtiiliä. Kun koho makaa painollaan (kaasari ylöasalaisin pyöydällä) neulaventtiiliä vasten, pitää kohon vapaan reunan ylettyä manuaalin mukaiselle etäisyydelle kaasarin rungosta. Jos tätä mittaa ei ole tiedossa, 4-5 mm lienee oikeilla hehtaareilla. Näin siis Bendixissä, mutta tuskin se paljoa poikkeaa muissakaan kaasareissa.
Jos ei viitsi ottaa kaasaria irti, voi kohoa nostaa sormella vastaavalla voimalla varovasti ja mitata sitä rakoa. Mutta helpompi se on tehdä, kun kaasari on jo puhdistusta varten pöydällä
Bensapinnan tarkistus/säätö tapahtuu niin, että taivutetaan sitä kohon pientä läppää, joka sulkee neulaventtiiliä. Kun koho makaa painollaan (kaasari ylöasalaisin pyöydällä) neulaventtiiliä vasten, pitää kohon vapaan reunan ylettyä manuaalin mukaiselle etäisyydelle kaasarin rungosta. Jos tätä mittaa ei ole tiedossa, 4-5 mm lienee oikeilla hehtaareilla. Näin siis Bendixissä, mutta tuskin se paljoa poikkeaa muissakaan kaasareissa.
Jos ei viitsi ottaa kaasaria irti, voi kohoa nostaa sormella vastaavalla voimalla varovasti ja mitata sitä rakoa. Mutta helpompi se on tehdä, kun kaasari on jo puhdistusta varten pöydällä
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Kiitos oikaisusta, minä en tosiaan noista nykyvekottimista mitään ymmärrähemuli kirjoitti:Joe Coolin tapa ei päde Mikuni HSR:hon
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Kaikki paperisuodattimet eivät ole tarkoitettu "mopokäyttöön" eli eivät virtaa riittävästi "painovoima" käytössä. Jos sulla on tuollainen 42HSR kiinni niin itse sain sen toimimaan "kohtalaisen" hyvin, suutinkokoja en muista ulkoa.waldemar kirjoitti:Bensaletkua olen kyllä miettinyt kun se on mielestäni turhan pitkä,ja kiertelee vähän ylimääräisiä mutkia,niin voisikohan tällä olla merkitystä??. Siinä on suodatin välissä. Et jos varmuukdeksi vaihtaisi sen ja oikoisi sitä reittiä hieman. Ja vaikka tarkistaisi et se bensa tulee tankista kunnolla...?.
Täytyy koettaa kaivella muistiinpanoista ja laittaa esille.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
No just tuollainen auto suodatin siinä on. Täytyypä käväistä kaupassa, vaihtaa suodatin, oikoa letku ja tehdä tuo Smokien mainitsema "valutustesti". Jahka nämä sateet meidän kulmilta sen verran hellittää, että viitsii mennä pihalle touhuamaan...Pertti kirjoitti:Pitkä mutkitteleva letku saattaa tehdä "höyrylukon", varsinkin jos letkussa on auto-mallinen iso muovisuodatin.
Jos Sepixlh tosiaan jostain muistat nuo omat suutinkokosi, niin kiitos jo etukäteen!.
Eli rautiksella on nyt ajeltu 25 ja 155 kombinaatiolla, nöyrästi on tuolla pelannut. Enhän minä raski paljoa yli 4500 rpm käyttääwaldemar kirjoitti: Jos Sepixlh tosiaan jostain muistat nuo omat suutinkokosi, niin kiitos jo etukäteen!.
Tuo 25 on hieman liian suuri eli laitan/tilaan seuraavaksi 22,5:n. Kaikki merkit rikkaastatyhjäkäyntiseoksesta on tulpat on tummat ja kylmänä lähtee liian "helposti" käyntiin sekä seossäätö on vähän "ikkunan reunalla".
Reservissä on 160 ja 165 pääsuuttimet...
Kiihdytyspumpussa on #70 sitä en ole jaksanut tilata/vaihtaa (tuskin vaihdankaan) #60 olis varmaan parempi niin ja neula normi -97.
Niin HSR-42... talous ihme vain 5.1 l/100km kun läppäkeinäsellä 6.5
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
Olisikohan mulla syytä vaihtaa tyhjäkäynti suutinta tms. Imua ei voi käyttää kylmänäkään, ja kulutus 2 päällä reipasta 100 ajettuna n. 9l/100km. Muuten on aika hankala mitata kulutusta kun ei ole mittaria. Toisaalta miettii edelleen kaasua avattaessa. Voimaa kyllä on niin paljon että kytkin luisti 2 päällä ohituksissa.