Sigma

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Softail
Viesti:

Sigma

Viesti Kirjoittaja Softail »

Mårå

Vanha Soffan tankki lähti ja samalla mittaristo. Tilalle tuli hommattua tuollainen Sigma fillarimittari. Ajattelin laittaa pulssianturin vastakappaleen(magneetti) takarattaaseen. Millä mitalla se mittarin kalibrointi mahdetaan tehdä tässä tapauksessa. Meneekö se normaalisti pyörän tuumakoon mukaan tai vaihtoehtoisesti pyörän "liikuma-matka" yhdellä kierroksella.

Däng you avusta.

Kädet kyynärpäitä myöten pa....sa
mikira
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikira »

Ei se mittari tiedä kummassa renkaassa se anturi on kiinni. Mittaa normaalisti se kumin ympäryysmitta ohjeen mukaisesti. Onko sulla ne mittarin ohjeet tallessa? Jos on ni laitakko sen laskukaavan tänne mä oon hukannu omani.
rieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rieska »

Sigmaan syötetään se renkaan kehän mitta milleinä. Helpointa on pistää teipin pätkä maahan sillä kohtaa kun on venttiili, työntää eteenpäin fillaria niin että venttiili on uudestaan samassa kohdassa ja mittaa kuljetun matkan.

...kai tuosta saapi selvän 8)

Edit: toinen tapa toki on mitata renkaan halkaisija ja kertoa se piillä ( *mm x 3,14)

-rieska
Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!
rieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rieska »

Kuva

Käpistelin oman sigman ohjeesta tuollasen kerta sen löysin arkistoista :twisted:

-rieska
Elli, tuo vaaksa paskaa voutille!
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Vinkkinä vielä kannattaa koettaa laittaa magneetti mahdollisimman lähelle pyörän napaa, suuremmissa nopeuksissa mittareiden epätarkkuus kasvaa kun "pulssi" on nopea.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

Ja renkaaseen oikeat ilmanpaineet ennen kehän mittausta.

Itse olen tehnyt lähes Rieskan ohjeiden mukaan:
- Renkaan alimpaan kohtaan, sivulle teipin pala johon kuulakärkikynällä merkki.
- Vastaava merkki maahan (tai maassa olevaan laudan pätkään)
- Työnnän pyörää eteenpäin, kunnes renkaan merkki alakohdassa.
- Merkki maahan.
- mittaan maassa olevien merkkien välin ja ko. lukema mittariin (muistaakseeni milleissä)
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
1masa

Viesti Kirjoittaja 1masa »

Sorvasin kumista rattaan reikään sovitimen siihen reikä keskelle ja reikään sellanen jämäkkä magneetti,mittarina Sigma ja mittariin tuuppasin ohjeen mukaan kehän pituuden ja siinä se hyvin toimii.
Vastaa Viestiin