Virus mesengerissä
Virus mesengerissä
Voi V...U kolme päivää oli kone jumissa ,kun erehdyin avaamaan linkin ,jonka kuvittelin menevän johku valokuva albumiin ,minkä oli lähettäny mukamas yks mun mesekaveri. Siinä kysyttiin ,että ootko tossa kuvassa? ja sit linkki perässä EI KANNATA AVATA!!!! STANA
Sportster -99 XLH1450
Typhoon-Luokan ydinsukellusvene 2 x 190 MW ydinreaktoria
Tunturi Sport -75 Puch 50cc 1,5 hv
Avaruussukkula RS-25 (SSME) 1.8 MN x 3
Typhoon-Luokan ydinsukellusvene 2 x 190 MW ydinreaktoria
Tunturi Sport -75 Puch 50cc 1,5 hv
Avaruussukkula RS-25 (SSME) 1.8 MN x 3
Tuolta löytyy infoa sen viruksen poistamiseen...Helppoa vai ei ,sitä vaikeetaaffe kirjoitti:Jep, kaverilla sama ongelma. Onneksi kerkis varoittamaan mua siitä.
Jos joku tietää miten saa helposti siivottua niin voisi kertoa.
Affe
sanoo,toisille on toisille ei...
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/541429
Ääni tuolle, ei kiusaa virukset, haittaohjelmat tai mikään muukaan kökkö.JON kirjoitti:OS X.
Jumpe
PC/Windows = risa kyykky
Mac = H-D
joten miksi tyytyä tietokoneessakaan siihen huonompaan?
* FXDF * My vibrator has two wheels and six speeds *
Harrikkanaiset-kirja * Gremlin Bells -Pirunkellot
* FXDF * My vibrator has two wheels and six speeds *
Harrikkanaiset-kirja * Gremlin Bells -Pirunkellot
affe kirjoitti:Jep, kaverilla sama ongelma. Onneksi kerkis varoittamaan mua siitä.
Jos joku tietää miten saa helposti siivottua niin voisi kertoa.
Affe
joo, itsellekkin napsahti kyseinen kuppa... omat virus scannerit muut härvelit ei löytäny mitään...
Tällä f-securen online scannerilla löyty pöpöt... onhan noita varmaan monia muitakin.
http://support.f-secure.com/fin/home/ols.shtml
itse kanssa joskus miettinyt samaa...XLH 883 kirjoitti:jotkut on joutunu ajaan windowsin uusiks. sattuu olemaan kolmiosainen...kaks saa helposti ja helposti...viimenen on tiukassa joutuu biossin kautta tuhoon...tää paska mato kloonaa kokoajan itteensä...hyvä neuvo... palomuuri päälle sillä yrittää kaapata koneen. joskus ihmetyttää tekeekö noi f-secure ym ym virus tutkat ite noita matoja että bisnes sujuis....
ja selvennykseksi en ole f-sec palveluksessa.... ;P
niinpä niin
Minultakin kysytään usein samaa.
-- ja olen F:n palveluksessa
Sen verran vanha juttu, ettei edes jaksa naurattaa.
Kysytäänköhän poliiseilta, että siittääkö ne rikollisia tai lääkäreiltä levittääkö ne viruksia henkensä pitimiksi??
Silloin, kun F:lta halutaan apua on useinmiten jo paskat housussa, kun ei ole vaivauduttu suojaamaaan konetta ennakolta ja pöpö on tarttunut.
Suojaus ei ole pelkästään virustorjuntaa. Esim. usein käyttöjärjestelmän päivitykset on jääneet tekemättä, vaikka ne ovat elitärkeitä suojauksen kannalta.
Syynä lähes aina on että "eihän mun koneessa ole mitään tärkeetä" eli suomeksi laiskuus.
Usein syy virustartuntaan löytyy peilistä - ei siihen F:ea tarvita.
Virusten tehtailu on nykyään ammattamaista rikollisuutta tarkoituksena varastaa rahasi tai käyttää konettasi muiden rahojen varastamiseen / roskapostitukseen. F:n liiketoimintaperiaatteisiin niistä kumpikaan ei istu.
-- ja olen F:n palveluksessa
Sen verran vanha juttu, ettei edes jaksa naurattaa.
Kysytäänköhän poliiseilta, että siittääkö ne rikollisia tai lääkäreiltä levittääkö ne viruksia henkensä pitimiksi??
Silloin, kun F:lta halutaan apua on useinmiten jo paskat housussa, kun ei ole vaivauduttu suojaamaaan konetta ennakolta ja pöpö on tarttunut.
Suojaus ei ole pelkästään virustorjuntaa. Esim. usein käyttöjärjestelmän päivitykset on jääneet tekemättä, vaikka ne ovat elitärkeitä suojauksen kannalta.
Syynä lähes aina on että "eihän mun koneessa ole mitään tärkeetä" eli suomeksi laiskuus.
Usein syy virustartuntaan löytyy peilistä - ei siihen F:ea tarvita.
Virusten tehtailu on nykyään ammattamaista rikollisuutta tarkoituksena varastaa rahasi tai käyttää konettasi muiden rahojen varastamiseen / roskapostitukseen. F:n liiketoimintaperiaatteisiin niistä kumpikaan ei istu.
Mr. Biker vm 2005
-
OiLsLiNgEr
- Viesti:
Kommentoidaan nyt vaikka työajalla ;)
"niinpä. on f securet ja päivitykset ym kohdallaan mutta silti hyppäs toi saatanan satiainen.en sitten teidä mitä nykypäivänä vaaditaan "normaali" käyttäjältä??"
Oikeastaan on kolme tapaa saada pöpö tilanteessasi.Tämä olettaen, että virusohjelmisto on ajan tasalla niinkuin sanot:
1. Ole löytänyt uuden viruksen, jota ohjelma ei vielä tunne tai ohjelmasi on vikatilassa. Kuvauksestasi päätellen kyseessä ei kuitenkaan ole mikään uusi pöpö. Tietysti on mahdollista, että ohjelmassa on vikaa ja tämän vuoksi tunnistusta tapahdu Tämäkin vaihtoehdto onsuht epätodennäköinen.
Jos kuitenkin epäilet näitä vaihtoehtoja niin kannattaa ottaa yhteyttä ohjelmiston toimittajan helppariin jos ohjelmisto ei tule suoraan F-Securelta. Jos kyseessä on F-Securen vähittäismyyntiversio niin silloin apua löytyy täältä:
http://www.f-secure.fi/f-secure/yhteystiedot
2. Windows käyttöjärjestelmän päivitykset eivät ole kunnossa
Kannattaa antaa Wintoosa Update toiminteen päivittää käyttöjärjestelmä automaattisesti niin säästyy tältä harmilta.
3. Olet itse antanut pöpölle luvan asentua. Näitä tapauksia tulee esiin silloin tällöin kun ladataan esim. näytönsäästäjä verkosta. Asennuksen yhteydessä käyttäjän pitää hyväksyä käyttöehdot - monikohan niitäkään tavaa. Jos käyttöehdoissa sanotaan, että ohjelmalla on oikeus sotkea koneesi mainoksilla tai muuttamalla selaimen asetuksia niin ei siinä mikään virusohjelmisto auta.
Ei siitä kuitenkaan mihinkään pääse, että käyttäjältäkin vaaditaan hiukan maalaisjärkeä. Jos sinulle tupsahtaa sähköposti, jossa luvataan puolet nigerialaisprinsessan perinnöstä tai mahdollisuus virtuaalisesti imeskellä Britneyn tissejä, niin pitäisi silloin hälytyskellojen kilistä.
Tosin tällaiseen nigerialaishuijaukseen on eräs entinen ministerikin menettänyt rahansa, mutta häneltä taisi se maalaisjärki puuttua vaikka maalla asuikin.
Oikeastaan on kolme tapaa saada pöpö tilanteessasi.Tämä olettaen, että virusohjelmisto on ajan tasalla niinkuin sanot:
1. Ole löytänyt uuden viruksen, jota ohjelma ei vielä tunne tai ohjelmasi on vikatilassa. Kuvauksestasi päätellen kyseessä ei kuitenkaan ole mikään uusi pöpö. Tietysti on mahdollista, että ohjelmassa on vikaa ja tämän vuoksi tunnistusta tapahdu Tämäkin vaihtoehdto onsuht epätodennäköinen.
Jos kuitenkin epäilet näitä vaihtoehtoja niin kannattaa ottaa yhteyttä ohjelmiston toimittajan helppariin jos ohjelmisto ei tule suoraan F-Securelta. Jos kyseessä on F-Securen vähittäismyyntiversio niin silloin apua löytyy täältä:
http://www.f-secure.fi/f-secure/yhteystiedot
2. Windows käyttöjärjestelmän päivitykset eivät ole kunnossa
Kannattaa antaa Wintoosa Update toiminteen päivittää käyttöjärjestelmä automaattisesti niin säästyy tältä harmilta.
3. Olet itse antanut pöpölle luvan asentua. Näitä tapauksia tulee esiin silloin tällöin kun ladataan esim. näytönsäästäjä verkosta. Asennuksen yhteydessä käyttäjän pitää hyväksyä käyttöehdot - monikohan niitäkään tavaa. Jos käyttöehdoissa sanotaan, että ohjelmalla on oikeus sotkea koneesi mainoksilla tai muuttamalla selaimen asetuksia niin ei siinä mikään virusohjelmisto auta.
Ei siitä kuitenkaan mihinkään pääse, että käyttäjältäkin vaaditaan hiukan maalaisjärkeä. Jos sinulle tupsahtaa sähköposti, jossa luvataan puolet nigerialaisprinsessan perinnöstä tai mahdollisuus virtuaalisesti imeskellä Britneyn tissejä, niin pitäisi silloin hälytyskellojen kilistä.
Tosin tällaiseen nigerialaishuijaukseen on eräs entinen ministerikin menettänyt rahansa, mutta häneltä taisi se maalaisjärki puuttua vaikka maalla asuikin.
Mr. Biker vm 2005