speedoom kirjoitti:Tuota neg-roikan irtoomista/kuntoa itte ny tääl (kun ei pyörän työ just pääse) pohtinut.
Sen verran rytyytystä sai vkonloppuna ennen kuin vikoja alkoi putkahdella (yks perhanan mukulakivi-katu tuol yhdes isos kaupungissa --> hytkytys sen mukainen)
Joo, siitä on hyvä aloittaa tutkimukset.
Eli jos sieltä, sit jännitteensäädin ja staattori (eng.stator:) + magneetit (jotka siellä kytkimessä--> eli pyörän vasemalla puolella:D
Jep, sieltä ne löytyy. Enskakoppa auki ja ensiöveto pois, magneetit on liimattu kytkimen takapuolelle sisäkehälle ja staattori niinikään sijaitsee kytkimen takana, pultattuna kiinni vaihteiston trapdooriin.
Vielä lisäinfoa.
Eikös se niin mene, että koska se kuitenkin kävi silloin ilman valoja sellaiset 2-3 h, kuulostaisi vähän oudolta, jos ei latais ja kuitenkin jaksaa "putkuttaa"..?
..en mä tiiä
Vaikee sanoaa, mutta tollanen asteittain paheneva ongelma mun mielestä kyllä kuulostais latausongelmalta, siis jos kyseessä on sähköongelma. Oletko mitannut minkä verran sulta löytyy akusta virtaa?
Mutta ei kannata vielä maalailla piruja seinälle, sun mopo on kuitenkin 20 vuotta vanha siinä on monta muutakin paikkaa, jotka voi olla syynä tohon käytökseen. Jos sitä nyt voi hyvänä asiana pitää
No, sano ny vielä missä se jännitteensäädin on -fyysisesti-
Koneen edessä, runkoputkien väliseen rautaan kiinnitetty. Tästä kuvasta näkyy aika hyvin:
...ja jos mag/sta osuu, eikö se vaikuta jo "soundiin" (eli kuuluuko se).
Mä löysin tällaista sportsterini enskakopastani enkä kuullut mitään poikkeavaa (tosin mulla on rautis joten imeluakin on vähän enemmän):
Ja todella isot kiitokset (tässä pikkuhiljaa opetellaan)!!!
Kannattaa opetella käyttämään tota hakua, täältä löytyy paljon infoa kaikenlaisiin ongelmiin, kunhan jaksaa vaan haeskella ja lueskella. Ja tietty kysyä kannattaa aina...