Mahtikone öljynvaihtoon!

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

Joe Cool
Viesti:

Mahtikone öljynvaihtoon!

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Pitkään ihmeteltyäni Biltemassa tätä manuaalista ölynvaihtopönttöpumppua päätin sellaiseen viisikymppiä sijoittaa ja nyt pariin kertaan Harrikan öljyt sillä vaihtaneena en voi kuin suoitella 8) Tällä imaisee öljyt pois tankista tosi siististi, nopeasti ja kevyesti ja näkee vielä kyljestä, paljonko tavaraa oli jäljllä :D

http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... ryhmaid=81
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Jaa, eikös niitä poistoproppuja saa auki öljytankista?

No voisi olla ihan kätevä eikä niin sottaava joihinkin tapauksiin.
Minä kyllä sijoitan 50? johonkin muuhun :wink:
Tietenkin jos tallille kimppaan...
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
pyjis

Viesti Kirjoittaja pyjis »

Joo, propun kautta ainakin mulla tankkiin jää vielä öljyä, joten päätin sijoittaa 50 senttiä apteekkiin ja ostin isoimman ruiskun mitä löyty :lol:
Joe Cool
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

smuige kirjoitti: No voisi olla ihan kätevä eikä niin sottaava...Tietenkin jos tallille kimppaan...
Jep, helpoudesta, nopeudesta ja siisteydestä tässä olikin kyse. Muutaman öljynvaihdon jälkeen totesin, että aina on öljyä jossain ihan muualla lammikko, kuin missä pitäisi. Vakio FLH:n öljysäiliö on kyllä aika pätevä lorauttamaan öljyä kuumalle pakoputkelle, enskakopan päälle, sormille ja tietenkin lattialle. Tuolla kun ruuttaa, niin tallessa on ja pysyy.

Minun mielestäni kyllä hintansa väärti, harmittaa vaan, etten raaskinut aiemmin sitä jo ostaa :mrgreen: Ja tallillehan se meni, mahdoliseen kimppakäyttöönkin, tosin laskun maksoin minä :oops:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
jyristys

Viesti Kirjoittaja jyristys »

Itte kun en oo noin rikas, niin ostin karvalakkimallin: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 2504316531

Toimii ihan hyvin, kestänyt jo monta öljynvaihtoa.
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Millä systeemillä hyvänsä ottaa ne öljyt ulos, niin pohjalta saa (rauta)metallipurun poistettua aika hyvin sellaisella taipuisella jatkovarrella olevalla magneetilla.
Tosin eihän siellä öljysäiliössä mitään purua pitäisi olla (kun ne pitäis jäädä filtteriin, jos sellainen on!).
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Vastaa Viestiin