Mikuni hsr 42 / tyhjäkäynti

Kaikki ne tekniikka-aiheet jotka eivät sovi suoraan johonkin muuhun aihealueeseen.

Valvojat: Pertti, pressa

hämis
Viesti:

Mikuni hsr 42 / tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja hämis »

Tervehdys tietäjät.
Tossa ihmettelin että kuinka moisen kaasarin tyhjäkäyntiä säädetään ku ei pysy mopedi käynnissä???
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

Koitappa vaikka tätä Sepixlh aikaisemmin postaamaa linkkiä.

http://www.mikuni.com/pdf/hsr_tuningmanual_021003.pdf

Sieltä pitäis löytyä. Sivu 17 kuva "Idle adjuster"
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Jos vika on pelkästään kaasarin tyhjäkäyntinopeuden säädössä niin säätöruuvihan roikkuu yleensä joustavan varren päässä takaviistossa kaasarin alla.

Tyhjäkäyntiseoksen säätöruuvi taas löytyy kaasarin päältä vasemmalta puolelta.

Onko pyörä joskus käynyt hyvin tällä kaasarilla vai oletko vasta vaihtanut sen? Tulee vaan mieleen että eihän ole esim. imuvuotoa imusarjan tiivisteissä?
hämis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hämis »

Kaasari on uusi, uusilla imusarjan tiivisteillä ja ensimmäistä kertaa pyörässä kiinni. Mut täytyy tsekata ettei kiinnityksessä tullut oltua huolimaton.
Ihmettelinkin jo mikä toi pitkä taipusa hukkapätkä onkaan, mut en kerinny kokeileen mitä siitä taphtuu ku piti jo töihin joutua. :( No jos vaik huomenissa kerkiäis kokeileen oisko tyhjäkäynti vain hienosäätöä vailla.
KIITÄN vastanneille TIEDOISTA. 8)
Lokomotiivi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lokomotiivi »

Tn. sulla ei ollut aikaa tehdä perussäätöäkään. Kokemuksesta voin sanoa, mistä Hemulikin vihjaisi, olen itse asentanut imusarjan kiinni uusilla tiivisteillä huolimattomasti ja luonnollisesti tyhjäkäynti oli yhtä huono kuin vanhoillakin. Kiristys täytyy tehdä tasaisesti varmistaen, että imusarja ei ole vinossa missään vaiheessa. Koska mulla ei ollut sopivaa kuusiokoloa, jolla mahtuisi yhtä pulttia kunnolla kiristämään (97 Evo), lyhensin kuusiokoloavaimen päätä, jolla varmistui, että myös kyseinen pultti on riittävän kireällä. Mulla on nykyisin tämä avain aina mukana, kuten myös varatiivisteet.
Every time u go away u take a piece of meat with u
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Imusarjan kiristys on hyvä tehdä vasta sen jälkeen kun ilmanputsarin pohjalevy on tukevasti kiinni, pyörää on turha edes kokeilla ilman että pohjalevyä on kiinnitetty sillä kone ravistaa kaasarin irti ja imuvuodot ovat lähes varma juttu.
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
Vastaa Viestiin