www.iltalehti.fi/uutiset/200804067481085_uu.shtml
2008 EMPYn jättäneet
2008 EMPYn jättäneet
Nyt se sitten alkoi, Lappeenrannassa ensimmäinen kuollut motoristi tälle kaudelle
...
Eteläsaimaa: LAPPEENRANTA. Kevytmoottoripyöräilijä kuoli törmättyään kuorma-autoon Kuutostiellä sunnuntaina aamuyöllä. Ylämaalainen 18-vuotias mies menehtyi Kuutostiellä Karhuvuoren kohdalla törmättyään yhteen venäläisen puoliperävaunullisen kuorma-auton kanssa hiukan ennen kahta aamuyöllä. Kevytmoottoripyörä törmäsi Kouvolan suuntaan matkalla olleen puoliperävaunun kulmaan toistaiseksi tuntemattomasta syystä.
Moottoripyöräilijä törmäsi kahteen henkilöautoon ja loukkaantui vaikeasti perjantai-iltana Järvenpään keskustassa. Onnettomuus sattui Myllytiellä rautatien alikulkutunnelin kohdalla kello 18.35.
Silminnäkijöiden mukaan moottoripyörä oli ohittanut edellä ajavan auton, törmännyt vastaantulevaan autoon ja paiskautunut päin ensin ohittamaansa.
Motoristi kuljetettiin tajuttomana Töölön sairaalaan Helsinkiin. Henkilöautoissa olijat selvisivät lievin vammoin. Pelastustoimissa oli palo- ja pelastusyksiköitä, MediHeli, sairasautoja ja poliisi.
STT 4.4.2008 19.59
Niin lappeenrannan tapaukseen tarkennusta.
http://www.esaimaa.fi/Online/2008/04/06 ... 15060628/4
Silminnäkijöiden mukaan moottoripyörä oli ohittanut edellä ajavan auton, törmännyt vastaantulevaan autoon ja paiskautunut päin ensin ohittamaansa.
Motoristi kuljetettiin tajuttomana Töölön sairaalaan Helsinkiin. Henkilöautoissa olijat selvisivät lievin vammoin. Pelastustoimissa oli palo- ja pelastusyksiköitä, MediHeli, sairasautoja ja poliisi.
STT 4.4.2008 19.59
Niin lappeenrannan tapaukseen tarkennusta.
http://www.esaimaa.fi/Online/2008/04/06 ... 15060628/4
Tais jäädäi henkiin, mutta lonkka- ja käsivammoja.anselmi kirjoitti:Onko tietoa miten kävi sille perjantaina Järvenpäässä kolaroineelle?
varmaa tietoahan ei ole, mutta ilmeisesti kyseessä reipasvauhtinen koheltaminen kaupunkialueella.
(lähde .org)
A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away - Antoine de Saint Exupéry
Kyseinen Järvenpään tapaus oli kaveri. On tällä hetkellä Töölössä ja pidetään lääkkeiden voimalla tajuttomana. Lonkka murtui neljästä kohtaa, käsi murtui, nivuset repesivät. Selvinnee kuitenkin hengissä. Tallilla tänään katseltiin kypärää mikä kaverilla oli päässä. Oli halki päältä ja leukasuojasta. Rupesi oma Davidan avoruukku tuntumaan turvattomalta.
Reipasvauhtisesta koheltamisesta en menisi huutelemaan, koska n.10m päässä kolaripaikasta on risteys josta ko. tallikaveri oli kuitenkin kääntymässä vasemmalle. Mahdollista on että ohitettu auto on törmännyt kaverin kylkeen ja heittänyt/työntänyt hänet päin vastaan tulevaa kotiloa. En ole silminnäkijä, joten en ole satavarma siitä mitä tuolla oikeasti on tapahtunut.Turre kirjoitti:Tais jäädäi henkiin, mutta lonkka- ja käsivammoja.anselmi kirjoitti:Onko tietoa miten kävi sille perjantaina Järvenpäässä kolaroineelle?
varmaa tietoahan ei ole, mutta ilmeisesti kyseessä reipasvauhtinen koheltaminen kaupunkialueella.
(lähde .org)
Kaveri tosiaan teholla untenmailla, joten häneltä en pääse kysymään miten kaikki on käynyt.
Pääasia, että hengissä, eikä ole halvaantunut!
Lauantaina kaveria kävin katsomassa ja kyllä tuntui ikävältä ziigata frendiä, joka makaa letkuissa lääkkeiden voimalla unessa, eikä ole varmaa tietoa milloin kävelee seuraavan kerran. (mutta jokatapauksessa joskus kävelee)
Autokouluun pitäisi tulla pakolliseksi käynti teho-osastolla/muulla vastaavalla osastolla jossa hoidetaan ko.potilaita. Pistää ajattelemaan turvattomuutta tuolla liikenteessä. Jos kaverilla ei olisi ollut umpipottaa päässään olisi kasvot todella huonossa kunnossa!!
jylhä
"samoin kaikki autokortilliset pitäis kerran kuukaudessa kierrättää autovahinkokeskuksessa katsomassa huonoja lopputuloksia."
Terve!
Tälleen "pappamopoilijana" oon sitä mieltä, että pyörällä tulee kyllä oltua tarkempi kuin kotilolla. Ite oon kerran yhen pyöräilijän säikäyttäny väärällä tilannearviolla. En tiä kumpi säikähti enemmän, mua ainakin vituttaa varmaan enempi. Tapauksesta on jo monta vuotta, ja vieläkin kaivelee.
Että... Valppautta puolin ja toisin
"samoin kaikki autokortilliset pitäis kerran kuukaudessa kierrättää autovahinkokeskuksessa katsomassa huonoja lopputuloksia."
Terve!
Tälleen "pappamopoilijana" oon sitä mieltä, että pyörällä tulee kyllä oltua tarkempi kuin kotilolla. Ite oon kerran yhen pyöräilijän säikäyttäny väärällä tilannearviolla. En tiä kumpi säikähti enemmän, mua ainakin vituttaa varmaan enempi. Tapauksesta on jo monta vuotta, ja vieläkin kaivelee.
Että... Valppautta puolin ja toisin
Ei elämä ole pelkkää ruusuilla tanssimista, se on pitkälti myös suklaata ja kauniita naisia...
Tätä tapausta kommentoimatta, mutta kyllä tässä on muuten jo ehtinyt nähdä näitä reipasvauhtisia koheltajia ihan liikaa. Tuossa yksikin valopää jollain kyykyllä roikkui autojonojen välissä 60 alueella keskiviivan tuntumassa ja aina kun vastaan tulevassa jonossa suinkin oli rakosta, poukkasi ohi seuraavan perään roikkumaan keskiviivalle. Siinä ei isoa ajovirhettä tarvita, kun on juuri yllä kuvatun kaltainen tilanne valmis...Turre kirjoitti: ilmeisesti kyseessä reipasvauhtinen koheltaminen kaupunkialueella.
Kyllä me pyöräilijät taidamme edelleen itse aiheuttaa suurimman osan omista kolareistamme, eikä siinä auta autoilijoiden passitus yhtään mihinkään katselukurssille...
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Ikävä kyllä - totta!Elvis kirjoitti:Näin se valitettavasti on.Joe Cool kirjoitti:Kyllä me pyöräilijät taidamme edelleen itse aiheuttaa suurimman osan omista kolareistamme, eikä siinä auta autoilijoiden passitus yhtään mihinkään katselukurssille...
http://www.mctoiseen.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- ivaanajulma
Joo, tämä tuli kyllä elävästi mieleen katsellessani tänään sitäkin reikäpäätä joka kehä III:n rampista tuli keulien kolmostielle - ruuhka-aikaanJiiVee kirjoitti:Ikävä kyllä - totta!Elvis kirjoitti:Näin se valitettavasti on.Joe Cool kirjoitti:Kyllä me pyöräilijät taidamme edelleen itse aiheuttaa suurimman osan omista kolareistamme, eikä siinä auta autoilijoiden passitus yhtään mihinkään katselukurssille...
Elvis The King
Elvis The King

Eli kaveri taisi hallita pyöränsä.ivaanajulma kirjoitti: Joo, tämä tuli kyllä elävästi mieleen katsellessani tänään sitäkin reikäpäätä joka kehä III:n rampista tuli keulien kolmostielle - ruuhka-aikaan![]()
Tosin elvisteli kyllä väärässä paikassa.
En ole mikään pampersien puolustaja, mutta taitaa moni niistä hepuista oikeasti hallita pyöräänsä myös muissa tilanteissa kuin motarilta bensikselle kääntyessä taikka himan pihaan pysähtyessä.
Sitten onkin eri asia missä niitä ajotaitojaan näyttää ja miten niitä käyttää...
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019