Pääkaupunkiseutulaisessa lehdessä oli tänään takasivulla XX nettikaupan mainos Numark usb vinyylisoittimesta, joka muuttaa äänitteen mp3 formaattiin. Hinta jotenkin ymmärrettävät 149e.
Humuvaiheessa räkkiin kertyi n. 100 vanhaa älppäriä, jotka odottavat nyttemmin siirtoa uudempaan toistomuotoon. Osa melkoista marginaalikamaa, jota tuskin koskaan siirretään kaupallisesti mihinkään tikitaki-muotoon.
Onkos seurakunnassa ketään jolla on kokemuksia ko mööpelistä, tekeekö sillä mitään? Äänirasia, ohjelmat, suodattimet?
Muuntopalveluja ja hifi-laatua myy tietenkin alan heput ja studiot , kysymys onkin siitä päästäänkö kohtuulliseen äänenlaatuun kotivärkein?
-Erppa
Vinyylit mp3:ksi?
-
T for Texas
Vinyylit mp3:ksi?
- Back to the roots of Vintage American mc-racing -
Kyllä tuolla käsittääkseni ihan kohtuullisesti saa vinyylit tietokoneelle. Mutta jos sulla on jo valmiiksi hyvä levynpyöritin, niin suosittelen että osta tietokoneeseen sellainen äänikortti jossa on liitännät levaria varten. Ja tarvittavat ohjelmat mukana. Jälki on ehkä vielä parempaa ja hinnaltaan sellaiset ovat tuota samaa luokkaa tai halvempia. Niitä on sekä koneen sisäisiä että ulkoisia mötiköitä, eli homma onnistuu läppärilläkin.
Life Member
-
T for Texas
Kiitos Jussi vastauksesta! Kaikki se tietää..
Eipä ole vinyyleille kieputinta kotosalla, sillä juuri tuo mainoksen rompe alkoi kiinnostaa. Samoin jää tietokonehommat mieluusti viisaammille , ja mun näihin lyhyisiin kirjoituksiin, asennukset vois aiheuttaa masennusta, metsurin kädet nääs
Mieluummin maamoottoreita ja muuta ketunkusenkestävää taistelukonetta, ruosteista ja rasvaista - ja toimivaa.
Pitänee hankkia ensi viikolla oma levysoitin, kun on työreissu sinne maalikyliin.
-Erppa
Eipä ole vinyyleille kieputinta kotosalla, sillä juuri tuo mainoksen rompe alkoi kiinnostaa. Samoin jää tietokonehommat mieluusti viisaammille , ja mun näihin lyhyisiin kirjoituksiin, asennukset vois aiheuttaa masennusta, metsurin kädet nääs
Mieluummin maamoottoreita ja muuta ketunkusenkestävää taistelukonetta, ruosteista ja rasvaista - ja toimivaa.
Pitänee hankkia ensi viikolla oma levysoitin, kun on työreissu sinne maalikyliin.
-Erppa
- Back to the roots of Vintage American mc-racing -
Kaikissa noissa digitalisointivehkeissä on sama ongelma: Levy pitää pätkiä käsin yksittäisiin kappaleisiin. Ja eihän se kappaleen nimiä mistään nappaa, eli ne pitää kirjoittaa käsin tiedostoihin. Ja jos haluaa vielä oikein "hifistellä", niin MP3 tageihin voi kirjoitella esiintyjän + muita tietoja. Joka tapauksessa aikaa menee, kun alkaa levyjä MP3:siksi muuttamaan. 100 levyä... (mä heittäisin pyyhkeen kehään), yhden vielä tekisi, jos siihen on pakottava tarve. Itse olen käyttänyt läppärissä usbiin tulevaa ulkopuolista "äänikorttia", missä on levariliitäntä.
If U can't stand the heat, stay out of the kitchen
Olen muutamia kymmeniä vanhoja vinyyleitä muuttanut CD:lle soittamalla ne sisään äänikortista. Aikaa todellakin menee, koska homma pitää tehdä 1:1 nopeudella. Nuo valmiit vermeet luultavasti hieman nopeuttavat prosessia, mutta todennäkösesti hieman huonontavat lopputulostakin samalla. Silti luulisiWalde kirjoitti: Levy pitää pätkiä käsin yksittäisiin kappaleisiin. ...nimiä ... pitää kirjoittaa käsin tiedostoihin. ...aikaa menee
Minä olen tehnyt näin kun rautapuoli ja tarpeelliset piuhat ovat ensin kunnossa: PC:ltä äänitysohjelma päälle - levy soimaan - äänitystason säätö eittäin tärkeä
Tuonne väliin voi vielä lisätä halutessaan äänen korjauksen, eli ritinät ja kohinat pois jne, joten aikaa saa palamaan vielä paljon lisääkin... Siinä siis koko prosessi pähkinänkuoressa, helppoa ja hauskaa
Lopputulos on ollut todella hyvä silloin, kun äänitystason säätö on osunut kohdalleen. Yliäänitys vie bassot särölle komeasti ja homma pitää aloittaa alusta. Aikaa tosiaan pitää varata, joten homman kannattavuus on kyllä ns. hiinä ja hiinä ja jos ale-laarista löytää valmiin CD:n, ei kannata
Joe Cool Has Left The Building
- Joella on vasemmanpuoleinen rakennus 
Hyvinkin täytyy komppailla edellisiä kirjoittajia.
Itselläkin ollut haaveena saada noi mun ~5000?
vinyyliä joskus Mp3 muotoon.
Sattuneesta syystä siirsin tässä noin vuosi sitten ns.keikkapakkini (noin 300cd levyä) pc:lle Mp3:siksi ja jo tässä hommassa mulla vierähti ehkä noin 2kk kaikki vapaa-aika ja sentään cd muuntuu kohtuunopeasti? kuitenkin Mp3 tiedostoksi, niin tän urakan jälkeen kyllä olen monta kertaa miettinyt viitsisikö moiseen hommaan uudelleen ihan heti ryhtyä.
Tietysti jos joukosta poimisi vain "todelliset helmet", mutta tässä on se vaara että kun yhden laittaa muistaa seuraavasta vinyylistä että silloinhan tapahtui sitä ja sitä, niin kierre on valmis...
Ja ainahan on "vaarana" että juuri kun olet saanut kovan työn jälkeen jonkun vinyylin suht rutinattomaksi ja kovalevylle talteen, niin löydät saman levyn bonusbiiseineen ?urolla Anttilan alelaarista...
Mä taidan henk.koht jättää urakan ainakin vielä toistaiseksi...

Itselläkin ollut haaveena saada noi mun ~5000?
Sattuneesta syystä siirsin tässä noin vuosi sitten ns.keikkapakkini (noin 300cd levyä) pc:lle Mp3:siksi ja jo tässä hommassa mulla vierähti ehkä noin 2kk kaikki vapaa-aika ja sentään cd muuntuu kohtuunopeasti? kuitenkin Mp3 tiedostoksi, niin tän urakan jälkeen kyllä olen monta kertaa miettinyt viitsisikö moiseen hommaan uudelleen ihan heti ryhtyä.
Tietysti jos joukosta poimisi vain "todelliset helmet", mutta tässä on se vaara että kun yhden laittaa muistaa seuraavasta vinyylistä että silloinhan tapahtui sitä ja sitä, niin kierre on valmis...
Ja ainahan on "vaarana" että juuri kun olet saanut kovan työn jälkeen jonkun vinyylin suht rutinattomaksi ja kovalevylle talteen, niin löydät saman levyn bonusbiiseineen ?urolla Anttilan alelaarista...
Mä taidan henk.koht jättää urakan ainakin vielä toistaiseksi...
- Dj is A God -
- Old School Rules -
- HdCf "Musiikkivastaava" Yleisön pyynnöstä huolimatta -
- Old School Rules -
- HdCf "Musiikkivastaava" Yleisön pyynnöstä huolimatta -
... ja sitte ei tarvita ku 1 minuutti, ennen soiton alkua kun puhelin (ja biisit sielä mukana) tekee elviksetMiikka kirjoitti:Sattuneesta syystä siirsin tässä noin vuosi sitten ns.keikkapakkini (noin 300cd levyä) pc:lle Mp3:siksi ja jo tässä hommassa mulla vierähti ehkä noin 2kk kaikki vapaa-aika ja sentään cd muuntuu kohtuunopeasti? kuitenkin Mp3 tiedostoksi, niin tän urakan jälkeen kyllä olen monta kertaa miettinyt viitsisikö moiseen hommaan uudelleen ihan heti ryhtyä.
Muistan kyllä tilanteen eräässä rallissa....
-- Jakke --