aune1200 kirjoitti:Hei
Olisko neuvoja mistä löytyy 1200 Sportster vm. 2005 Hälytysjärjestelmästä lisätetoja; kuten Suomenkieliset käyttöohjeet. Kokemukset käytöstä on myös tervetulleita. Jos järjestelmää ei laita säilytystilaan niin syökö se akun tyhjäksi nopeasti?
englanniksi manuaali löytyy mutta on sen verran puujalka eglanti että tieto ei uppoa päähän vaikka kuinka tavaa.
kiitos!

Hei!
Ensinnäkin termeistä(ni):
Säilytystila = pitkäaikainen, esim. talvisäilytys, jossa vain ajonestokomponentit ovat aktiivisina.
Huoltotila = lyhytkestoinen, esim tankkauksen, huollon tms. vuoksi tapahtuva sireenin poiskytkentä.
Normaalitila: Kaikki hälyjärjestelmän komponentit ovat päällä normaalisti.
Minun 2003 Springerissä hälyjärjestelmää ei saa laitettua säilytystilaan itse. Siitä pystyy vain määrittelemään, että monenko vuorokauden kuluttua viimeisestä aktiviteetista järjestelmä "nukahtaa", eli kytkeytyy säilytystilaan. Vaihtoehdot 30-, 60-, 90 vuorokautta ja "ei koskaan", jolloin hälytysjärjestelmä ei mene säilytystilaan laisinkaan. Manuaalin mukaan akkua tulisi tuolloin ladata 60 vuorokauden välein.
Olen ohjelmoinut omani nukahtamaan 30 vuorokauden kuluttua ja ladannut akun muutaman kerran talvessa kunnon laturilla. Toimii...
Kesällä käytän huoltotilaa aina kun pysähdyn tankkaamaan tai siirtelen muuten pyörää ilman moottorin apua. Tuolloin hälytin ei ulise turhia.
Hälyjärjestelmän käyttö on helppoa kaukosäätimen

avulla. Muista vaihtaa siihen paristot parin vuoden välein. Muista opetella myös hälyjärjestelmän vaihtoehtoiset käyttötavat ilman kaukosäädintä...
Manuaalia voipi kysellä vaikkapa
täältä.
T. Timo Konttinen
Fxsts03