Skenaarioita: "AKE tutkinut ajoneuvojen etätunnistusta&

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
timu
Viesti:

Skenaarioita: "AKE tutkinut ajoneuvojen etätunnistusta&

Viesti Kirjoittaja timu »

En tiedä onko joku jo huomannut tällaisen !
Mutta heitämpä tämän skenaarion tännekkin !

Aikoinaan 2004 bajahill teki Aprillipilan kyseisestä skenaariosta, ja mitä tässä löytyikään "AKE on teettänyt tutkimuksen etätunnistuksesta"

Tässä Alkuperäinen Bajahillin Aprillipila: http://www.bajahill.net/mpuutiset0404.html#mpsiru

Tässä uusin todellinen juttu: http://www.bajahill.net/mpuutiset0802.html#1271
kannattaa lukasta läpi. jutun lopusta löytyy linkki siihen AKE:n teettämään tutkimukseen.

Lainaus aken tutkimuksesta:
----
4.1.1 Tiedossa olevien ongelmien valvonta
Etätunnistetta voidaan käyttää niiden ajoneuvojen valvontaan, joilla on tiedossa olevia ongelmia. Ongelmat voivat liittyä mm. katsastukseen, verojen maksuun, vakuutukseen, maksamattomiin sakkoihin tai vastaaviin.

4.1.3 Liikennerikkomusten valvonta
Liikennerikkomuksia, kuten ylinopeutta, punaista päin ajoa tai vaikkapa joukkoliikennekaistojen käyttöä voidaan valvoa etätunnisteen avulla. Valvonta edellyttää, että kaikki ajoneuvot varustetaan etätunnisteella, käytännössä sähköisellä rekisterikilvellä. AKE ylläpitää rekisteriä asianmukaisesti rekisteröidyistä ajoneuvoista.

Etätunnisteen lukijat yhdistetään nopeusvalvonta- tai muihin valvontalaitteisiin ajoneuvojen tunnistamisen automatisoimiseksi.

jne.
Vallu
Viesti:

VOISIKOHAN OLLA?

Viesti Kirjoittaja Vallu »

timu
4.1.3 Liikennerikkomusten valvonta
Liikennerikkomuksia, kuten ylinopeutta,
Voisikohan jostain tollasesta olla kyse eli lähettääköhän toi mun Tom Tom salaista koodia jepareille kun niitä aina piisaa mun reitin varrelle tutkiensa kanssa.

:roll: :roll: :roll:
Kokkonen

Re: VOISIKOHAN OLLA?

Viesti Kirjoittaja Kokkonen »

Vallu kirjoitti: Voisikohan jostain tollasesta olla kyse eli lähettääköhän toi mun Tom Tom salaista koodia jepareille kun niitä aina piisaa mun reitin varrelle tutkiensa kanssa.
Ilman muuta, tästä on kyse. Kaikkia potenttiaalisia kriminaaleja seurataan :D nyt tiedät, miksi minulla ei ole tomtomia :wink:

Ja ei se koodi kovin salaista voi olla jos ne sen kerran auki saavat :D
henry
Viesti:

Viesti Kirjoittaja henry »

Helpompaahan olisi siruttaa joka ukko ja akka kuten rotukoirat. Ajeli sitten millä vehkeellä tahansa ylinopeutta niin sakot rapsahtaa.
Mopopoika -65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopopoika -65 »

henry kirjoitti:Helpompaahan olisi siruttaa joka ukko ja akka kuten rotukoirat. Ajeli sitten millä vehkeellä tahansa ylinopeutta niin sakot rapsahtaa.
Vaan mistäpä se isoveli silloin tietäisi, että kulkeeko Helsinki - Oulu -välillä 50 ihmistä tiukassa klimpissä 700 kilometrin tuntivauhdilla kävellen, moottoripyörillä vaiko lentokoneella?

Entä miten sitten käy kun sirutettua mopedia kuljetat pakettiautolla? Turha siinä on väittää että en ole sitä virittänyt... mopedi valtiolle ja moottoripyöräverot päälle. Ja se korttikin sitten läks

Muuttaisivat nuo Helsingin sisääntulo- ja kehätiet liukuhihnoiksi, niin päästäisi näistä ongelmista...
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Vastaa Viestiin