Entäs sit kun joku tulee rahojen kanssa hakemaan pyöriä pois noilla ale hinnoilla?santtu kirjoitti:sitäpaitti toi 16499 vois lähteä myös 15... alkuisilla luvuilla. Nehän on siellä pyyntöjä, ei toteutuneita hintoja. Verotusarvo pitää määritellä markkina-arvon, ei hintapyyntien mukaan.
Mutta nythän voisimme porukalla lähteä veronpudotustalkoisiin. Pudotetaan maahantuotavien pyörien hintoja laittamalla jokainen oma mopedimme rapealla -40% alennuksella myyntiin. Siitä sitten tullissa laskettaisin kavereille verotusarvoja.
Mulla olis tarjota ahdettu '89 FLHS hintaan 9000,- ja pannaan se nettimotossa oleva '91 Fättäri uudella hinnalla 8299,-
No sit vaan hakemaan uutta ja verotetaan korkeilla hinnoilla
Olen tuonut muutaman pyörän ja useita autoja Saksasta
Mielestäni kannattaa tuoda lähes poikkeuksetta hyviä yksilöitä koska niissä vero on suhteessa pienempi kun kuitenkin verotetaan keskiarvojen mukaan.
Sitten se osto hinta kohdemaassa pitää olla niin edullinen että vielä verojen jälkeen on suomen hintoihin verrattuna halpa.
Uskoisin myös tässä tapauksessa ko.Fättäri jäi silti reilusti alle niiden
15 - 16 pyydettyjen pyörien hinnoista , joten varmaan kannattaa olla
tyytyväinen, Tulli itse oikaisee verotuksen jos 23% vero muuttuu joksikin toiseksi.
Aikaa tosin menee ennen kunnes kaikille malleille tulee kuukausikohtaiset verot
Kaiken kaikkiaan monella ihmisellä on mielihalu lähteä merta edemmäs kalaan ja sanoisin että terve menoa,
mutta aina kannattaa jättää hieman marginaalia laskelmiin että voi varautua yllätyksiin.
Sitten on se vaihtoehto että ostaa liikkeestä on silloin kuluttajansuojan piirissä.