Ei näitä ainakaan rautakaupasta löydy... .?
Siis allaolevan kuvan mukaisia:

En tiedä, että onko tästä apua, mutta soita tuonne:hemuli kirjoitti:Kyllä niitä vissiin toistakymmentä kiloa menee... Ja mistään ei oikein tunnu löytyvän tarpeeksi pientä haulia, jenkit puhuvat #9 hauleista - jos oikein katsoin niin se on jotain parin millin luokkaa.
Täysin off-topiccia mutta koska tieto lisää tuskaa....Vesilinnustus on kielletty lyijyhauleilla. Eli jos ammut sorsaa pellolla lyijyllä, hyihyi. Jos ammut teertä kosteikkoalueella, järvellä jne. lyijyllä, on se okei. Ja koko lyijykieltohan oli kosteikkojen suojelemiseen tarkoitettu. Jälleen loistava esimerkki lainsäätäjän kaikkivoipaisuudesta.Swine kirjoitti: Sorsien teilaaminen on laissa kielletty lyijyhaulien kanssa,mutta muualla kuin kosteikoissa saa kyllä käyttää mun käsittääkseni.Jostakin asetukusta varmaankin saisi tukkuhinnoilla.Luulisin että aseharrastaja,joka lataa itse patinsa haulikkoon tietää mistä saa...
Foorumin pääsivu??? Joo, sitä kautta löytyy kaikki aiheetJugi kirjoitti:Tuossa vanha ketju asiasta, jos siitä ois jotain iloa:
http://www.hdcf.fi/index.php?option=com ... Itemid=129
Itse tein POMista ja hintaa tuli kympin kappale. Jos päädyt tekemään vasarat itse, kannattaa tehdä vasaraosasta riittävän pitkä (esim 20-25cm) jolloin sillä pystyy lyömään syvempääkin muotoa eikä vasaran varsi ota ensimmäisenä kiinni pellin reunaan.
Mulla on säkeissä teräskuula puhallus rakeita, ne o halkaisijaltaan jotain millin luokkaa. Toimii todella mainiosti.hemuli kirjoitti:Kyllä niitä vissiin toistakymmentä kiloa menee... Ja mistään ei oikein tunnu löytyvän tarpeeksi pientä haulia, jenkit puhuvat #9 hauleista - jos oikein katsoin niin se on jotain parin millin luokkaa.