osien osto yksityiseltä

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

moottori-hannu
Viesti:

osien osto yksityiseltä

Viesti Kirjoittaja moottori-hannu »

ostin osan hinta 45 euroo ja sovittiin että myyjä lähettää sen. paketti tuli postissa ja maksoin 45 euroo. kaikki ok. no ei, myyjä ei ollut osannut asioida postissa ja postikulut 6 euroo jäi hänen piikkiin. Nyt kaveri panee tekstiviestiä että maksa kuusi euroa tilille ! eli meitsin pitäs tehdä ylimääräst työtä sen takia että kaveri ei saa hommaa kerralla kuntoon postissa. ei tunnu kovin järkevältä käyttää aikaa ja vaivaa mokoman kuuseurosen takia.
Ride free; Ride safe; Ride hard; you can rest when you die
atco

Viesti Kirjoittaja atco »

Samalla vaivalla kun tänne kirjoitit olisit jo hoitanut maksun nettipankissa :wink:
hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
FXDWG -02
Tara
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tara »

niin,kaikiltahan ei voi odottaa aina ihan järkevintä mahdollista toimintaa varsinkaan jos ei harrasta kovinkaan usein esim,postitusta..
ilmeisesti ko.myyjä kuvitteli että se maksu tulee siihen automaattisesti.
kyse ei kuitenkaan ole jäätävästä summasta,ettäkö henk.koht konkurssi iskisi.
kakspiippuinen on kuin päällekkäispiippuinen pumppu-remington...
-Kunnioitus ja Luottamus-
hemuli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hemuli »

Jos on sovittu että hintaan tulee postikulut päälle niin ei kai tuossa mitään isompaa ongelmaa luulisi olevan. Ei se välttämättä tule mieleen postissa että siihen jälkivaatimussummaan pitää laittaa vielä postikulut päälle. Onhan matkahuollossakin vain rasti ruutuun "vastaanottaja maksaa lähetyskulut".

Ja tänä päivänäkin kuusi euroa on vielä rahaa. Ja voiko tuota nyt sanoa ylimääräiseksi työksi jos teet tilisiirron myyjän tilille.

Itse olen yleensä lähettänyt kamat niin että pistä tilinumeron perästä päin ostajalle vaikka tekstiviestillä ja kerron summan kun tiedän postikulut. Vielä ei ole jäänyt rahoja saamatta - nää piirit on kuitenkin niin pienet ja summat vielä pienempiä että hyvin on luotto pelannut.
Lupara

Viesti Kirjoittaja Lupara »

Kuka viittii hyväntekeväisyyttä harrastaa? Minäkin olen lahjoittanut monia itelle tarpeettomia osia, kiikuttanut postiin ja lähettänyt pisin Suomea postikulujen hinnalla. Kilometrikorvauksia ja korvausta menetetystä vapaa-ajasta pitäisi tietysti olla vaatimassa muttei kuulu tyyliin - eikä vasitenkaan näissä piireissä. Maksa miehekkäästi se 6 e ja kiitos päälle. Jos postikulut ahdistaa niin vertaa uuden osan hintaa nyt tekemääsi kauppaan...

PS. Kiitos samalla niille jotka ovat (osa jopa omalla kustannuksella = ilmaiseksi) postittaneet minulle romuja / tehty kauppaa tän palstan kautta. Yks kännykotelokin tuli ilmaiseksi tätä kautta, se olut on vielä tarjoamatta :)
Loud pipes save lives.
piese

Viesti Kirjoittaja piese »

Ei ole vielä talous kaatunut vaikka lähettelenkin omaan piikkiin kamoja mailmalle, parempi kun menevät käyttöön kuin että makuuttaa ja huonoimmassa tapauksessa "säilyttää paskaksi"

Siis on tuota hyväntekeväisyyttä tullut harjoitettua ja aion harrastaa edelleenkin, asiaahan voi vaikka verrata oluen tarjoamiseen.
PÄKÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PÄKÄ »

Mitä tästä opimme... kysy aina onko postikulut hinnassa vai tuleeko erikseen maksettavaksi ja kumman.
moottori-hannu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moottori-hannu »

atco kirjoitti:Samalla vaivalla kun tänne kirjoitit olisit jo hoitanut maksun nettipankissa :wink:
ei muuten toimi samalla vaivalla koska pankkiin tarvii tunnukset ja niitä ei oo tallilla eikä työpaikalla, eikä asia tietenkään iso oo mutta ylimääräinen vaiva.
Ride free; Ride safe; Ride hard; you can rest when you die
eemeli02
Viesti:

osien osto yksityiseltä

Viesti Kirjoittaja eemeli02 »

Sehän olis niin helppoa kun myyjä aina maksaisi kulut, siellä osien hinnassahan ne kuitenkin olisi, eli aina ostaja maksaa rahdin tavalla tai toisella.
OldFart
Viesti:

Viesti Kirjoittaja OldFart »

Sen verta on mulle sitten taas tullu joskus "ohareita" niin että olen joutunut makselee postikuluja molempiin suuntiin joten sen verta on pikkunen epäluottamus ihmisiin että rahat otan yleensä tilille ja kun näkyy niin tavara liikkeel heti..
Jos tulee esim. työn puolesta päivän taikka kahden viivästys niin soittelen ostajalle että näin pääs käymään mutta tulee ja yleensä sopinut hyvin.
On tosiaan tullut jopa viikon viivästys ja siitäkin ilmottelen ja luvannut maksaa lähetyskulut kun kerta menee pitkäksi.

Samallai käytän ostaessani tavaraa eli pyydän tilinummeron ja makselen pois ja kaikki tavara on tullu mulle saakka.

Onhan toki sellassia joihin luotan kun peruskallioon niin niille menee ilman etumaksuja.
Ei riemulla rajaa ku pierulla ajaa..

atco

Viesti Kirjoittaja atco »

moottori-hannu kirjoitti:ei muuten toimi samalla vaivalla koska pankkiin tarvii tunnukset ja niitä ei oo tallilla eikä työpaikalla, eikä asia tietenkään iso oo mutta ylimääräinen vaiva.
No laitas ne tunnukset vaikka lompakkoon niin vältyt ylimääräisiltä vaivoilta tulevaisuudessa.. :?
hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
FXDWG -02
JH

Viesti Kirjoittaja JH »

atco kirjoitti:
moottori-hannu kirjoitti:ei muuten toimi samalla vaivalla koska pankkiin tarvii tunnukset ja niitä ei oo tallilla eikä työpaikalla, eikä asia tietenkään iso oo mutta ylimääräinen vaiva.
No laitas ne tunnukset vaikka lompakkoon niin vältyt ylimääräisiltä vaivoilta tulevaisuudessa.. :?
Sitähän se pankkikin suosittelee..

Sen mitä tavaraa olen ostanut, on monesti myyjä lähettänyt ja tarkistamisen jälkeen olen rahat tilille laittanut. Postiennakkokin on ok, siinä kun ei ainakaan tavara katoa. Myytävää ei ole juuri ollut, hyllyille mahtuisi enemmänkin tavaraa. Mutta tilanteesta riippuen lähettäisin tavaran ja rahat sitten tilille.
Kuva
matant

Osien ostoa

Viesti Kirjoittaja matant »

Pakko itsekin ottaa "kantaa" tähän topicciin... :twisted:

Käsittämättömintä minusta tässä yksityisten kaupassa on maksuasioiden lisäksi se, että tarjotaan tavaraa, sovitaan hinnasta yms. detaljeista, mutta sitten myyjä ei osaakaan luopua tavarasta! Aina vedotaan milloin mihinkin syyhyn, että ei romut ole lähtenyt matkaan. Miks ei osata / uskalleta / haluta sanoa, että sori en myykään tai myin toiselle tmv? Kädettömyyttä / selkärangattomuutta! :evil:

Itse olen lähettänyt romppeita ja saanut maksun vasta jälkeenpäin suoraan tilille, kuten myös olen tilannut ja maksanut etukäteen sekä/tai jälkikäteen. Aina on luottamus toiminut, eikä ole jäänyt kertaakaan itseltä maksamatta tai rahoja saamatta.

Orggis asiaan sen verran, että kyllä kannattaa kuitenkin tuon 6? takia kinastella... Periaate on periaate! :?:
j7on

Viesti Kirjoittaja j7on »

Vaivautuihan myyjäkin pakkaamaan ja postittamaan kikkareesi, jos ei ole tunnuksia niin sitten samalla kun maksat muita laskuja(ilmeisesti maksuautomaatilla) niin samalla se 6? myyjän tilille - helppoa.
nicnac

Viesti Kirjoittaja nicnac »

Joo kyllä ittelläkin joskus(aina) kikkareitten postitus tahtonu viivästyä...sama laho pää kesät talvet.Kiitokset sinänsä pitkämielisyydestä jampoille joille olen tavaraa myynyt.

Itse on aina saanut tavarat erittäin mallikkaasti nopeassa ajassa...kiitokset siinäkin.

Kyllä sitä pitää hieman "selkärankaa" olla että pysyy siinä mitä on sovittu.6e tilille ja ne kiitokset perään...ei kenenkään aika nyt niin kallista ole ettet voisi muita laskuja maksellessa maksaa myös sitä puuttuvaa summaa...
Sportster alla jälleen.
Vastaa Viestiin