Kun kaikki kusee...
- Mopopoika -65
- Viesti:
Re: Potuttaa...
Testamentti on lompakossa, näkyvällä paikalla. Mielessäni olen miettinyt, että miten sen tarkistamisen laita on, pitääkö esim. omaisille kertoa, että sellainen kortti löytyy, vai kaivetaanko se tosiaan sieltä lompakosta sitten tarpeeksi nopeasti, jos sattuisi olemaan jonkin sortin tilanne päällä = unohtais hengittee ja tulis kuolio kyllään.HARIKKA1 kirjoitti:Onhan teillä kaikilla elinluovutustestamentti lompakossa???
On nää harmitukset erilaisia eri ihmisillä!
-Harikka-
>Kettu<
P.S. Omat harmitukset tuntuu aina melko isoilta, vaikka todellisuudessa harmituksen aihe olisikin harmiton... Joskus olis hyvä aatella omalle kohalle esim. HARIKKA1:n tilannetta ja olla hiljaa. En tarkoita viestiketjun aloittajaa enkäpä ketään muutakaan hlökoht.
Fahre nicht schneller als dein Schutzengel fliegen kann.
Toinen, mikä myös kannattaa tehdä, on merkitä vaimonsa/miehensä/tuttunsa nimen eteen kännykkään "ICE", (In case of emergency) jolloin pelastushenkilöstö voipi kysellä ko. numeron omistajalta tietoja mahdollisesti tiedottomasta potilaasta:Tulikettu kirjoitti: Testamentti on lompakossa, näkyvällä paikalla. Mielessäni olen miettinyt, että miten sen tarkistamisen laita on, pitääkö esim. omaisille kertoa, että sellainen kortti löytyy, vai kaivetaanko se tosiaan sieltä lompakosta sitten tarpeeksi nopeasti, jos sattuisi olemaan jonkin sortin tilanne päällä = unohtais hengittee ja tulis kuolio kyllään.
>Kettu<.
http://www.redcross.fi/ajankohtaista/uutiset/fi_FI/ice/www.112.fi kirjoitti: Hätänumero 112 auttaa hätätilanteessa
Matkapuhelimeen tallennetut puhelinnumerot voivat auttaa ulkomailla matkustettaessa
Suomessa hätäkeskusjärjestelmä on ainutlaatuinen. Hätäkeskukset välittävät apua hätätilanteessa ja tärkeintä on muistaa hätänumero 112 ja soittaa siihen mahdollisimman nopeasti, jotta hätäkeskuksen välittämä apu saadaan nopeasti paikalle. Hätäkeskuslaitos ei omassa toiminnassaan käytä niin sanottua ICE:tä (in case of emergency), mutta ulkomaille matkustettaessa matkapuhelimeen tallennetut puhelinnumerot voivat olla hyödyllisiä hätätilanteessa.
- On hyvä, että ihmiset ovat aktiivisia ja haluavat varautua onnettomuuden tai sairaustapauksen varalle erilaisin keinoin. ICE eli in case of emergency tarkoittaa omaisen puhelinnumeron tallentamista kyseisenä kirjainyhdistelmänä oman matkapuhelimen muistioon. Englanninkielisestä kirjainyhdistelmästä voisi kuitenkin olla hyötyä esimerkiksi hätätilanteen sattuessa ulkomailla. Idea on lähtenyt Britanniasta ja muun muassa Ruotsissa myös pelastuslaitos markkinoi ICE:tä. Hätäkeskuslaitos ei kuitenkaan kehitä ICE:tä vastaavaa omaa suomalaista kirjaniyhdistelmää. Tämä on jokaisen henkilökohtainen asia.
http://www.112.fi/index.php?pageName=20060523
http://fi.wikipedia.org/wiki/In_Case_of_Emergency
Suoraan linkittäminen ei onnistunut
T. Timo Konttinen
Fxsts03
Fxsts03
Mitenkäs käytännössä, osaako suomalainen ambulanssimiehistö etsiä onnettomuuden uhrin kännykästä ICE:tä? Itselläni se on käytössä mutta onko siitä hyötyä tositilanteessa?www.112.fi kirjoitti:...Hätäkeskuslaitos ei kuitenkaan kehitä ICE:tä vastaavaa omaa suomalaista kirjaniyhdistelmää. Tämä on jokaisen henkilökohtainen asia...
Mua surettaa nyt tällainen juttu. Ei liity moottoripyöriin, mutta mun perheeseen.Tulikettu kirjoitti:HARIKKA1 kirjoitti:Onhan teillä kaikilla elinluovutustestamentti lompakossa???
On nää harmitukset erilaisia eri ihmisillä!
-Harikka-
>Kettu<
P.S. Omat harmitukset tuntuu aina melko isoilta, vaikka todellisuudessa harmituksen aihe olisikin harmiton... Joskus olis hyvä aatella omalle kohalle esim. HARIKKA1:n tilannetta ja olla hiljaa. En tarkoita viestiketjun aloittajaa enkäpä ketään muutakaan hlökoht.
http://www.yle.fi/java/areena/dispatche ... ?bitrate=1
Kesto: 00:27:21
Luokittelu: Asiaohjelmat, Tosi tarina: Maratoonari
Julkaistu Areenassa: 16.10.2007 klo 20:00
Poistuu Areenasta: 23.10.2007 klo 20:00
Esitetty: 16.10.2007 klo 20:00 TV1
Toistettu: 1236 kertaa
Maarajaus: näkyy / kuuluu vain Suomessa
Tänään sen näkee myös tv1 klo 16.30.
Asiat menee aika hyvin uuteen arvojärjestykseen.
Street Bob
Joopa joo... asioilla tuntuu olevan tapana järjestyä. Sittenkin.
Motti tykötarpeineen on matkalla Suomeen, sain suomalais-amerikkalaista apua, josta olen erittäin kiitollinen.
Iloinen olen myös HARIKKA1:n terveydentilan kohenemisesta, ja, minullakin on elinluovutustestamentti lompsassa.
Samoin kännykässä tuo ICE-numero.
Hyviä vointeja ja woimia itsekullekin
Motti tykötarpeineen on matkalla Suomeen, sain suomalais-amerikkalaista apua, josta olen erittäin kiitollinen.
Iloinen olen myös HARIKKA1:n terveydentilan kohenemisesta, ja, minullakin on elinluovutustestamentti lompsassa.
Samoin kännykässä tuo ICE-numero.
Hyviä vointeja ja woimia itsekullekin
Kyllä ICE asiaa on rummutettu noilla ensihoitofoorumeilla jo pari vuotta ja kaikki ensihoidon ammattilaiset sen kyllä löytää. Vanhemman polven ensiapuryhmäläisistä (SPR) en ole niinkään varma. Asiasta kyllä tiedotetaan jatkuvasti.hemuli kirjoitti:Mitenkäs käytännössä, osaako suomalainen ambulanssimiehistö etsiä onnettomuuden uhrin kännykästä ICE:tä? Itselläni se on käytössä mutta onko siitä hyötyä tositilanteessa?www.112.fi kirjoitti:...Hätäkeskuslaitos ei kuitenkaan kehitä ICE:tä vastaavaa omaa suomalaista kirjaniyhdistelmää. Tämä on jokaisen henkilökohtainen asia...
Yhtenä lisänä oman itsensä auttamiseen, (varsinkin, jos sairastaa jotakin perussairautta, johon on jatkuva lääkitys) on pitää KELA- tai jonkinlainen terveyskortti (Pdf) mukana. Mikäli potilas sairastaa jotakin sairautta, jonka hoidon kustannuksiin KELA osallistuu, niin silloin KELA kortin taakse tulee merkintä, josta ammattilainen näkee suoraan perussairaudet.
Tässä yleisimmät koodit:
103 Diabetes
111 Epilepsia
181 Epilepsia
182 Epilepsia
183 Epilepsia
203 Astma
T. Timo Konttinen
Fxsts03
Fxsts03
ICE
Mullakin on ICE laitettuna kännykkään.Fxsts03 kirjoitti:hemuli kirjoitti:Mitenkäs käytännössä, osaako suomalainen ambulanssimiehistö etsiä onnettomuuden uhrin kännykästä ICE:tä? Itselläni se on käytössä mutta onko siitä hyötyä tositilanteessa?www.112.fi kirjoitti:...Hätäkeskuslaitos ei kuitenkaan kehitä ICE:tä vastaavaa omaa suomalaista kirjaniyhdistelmää. Tämä on jokaisen henkilökohtainen asia...
Pienen pähkäilyn jälkeen laitoin niin, että kännykässä on nimi "ICE = XXnimi" (joka löytyy luettelosta).
Silloin ei tartte aina itse esim lähetellä Icelle viestejä vaan voi aina valita sen oikean nimen jne.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Re: ICE
Jos ei itse halua hakea ICE:llä numeroa niin eikö kannata silloin vaan tallentaa se numero kahteen kertaan? Toinen ICE:n alle ja toinen sille oikealle nimelle - ei tarvitse ambulanssimiehistön sitten ihmetellä että mitä tää tarkoittaa kun ICE:n alla ei olekaan toimivaa numeroa.smuige kirjoitti:...kännykässä on nimi "ICE = XXnimi" (joka löytyy luettelosta).
Silloin ei tartte aina itse esim lähetellä Icelle viestejä vaan voi aina valita sen oikean nimen jne.
- Raimo-Raato
- Viesti:
Tossa on vaan se ikävä puoli ettei ainakaan kotimaisen matkapuhelinvalmistajan tuotteet näytä soittajan nimeä mikäli numero on kahteen kertaan puhelimen muistissa.hemuli kirjoitti:Jos ei itse halua hakea ICE:llä numeroa niin eikö kannata silloin vaan tallentaa se numero kahteen kertaan? Toinen ICE:n alle ja toinen sille oikealle nimelle - ei tarvitse ambulanssimiehistön sitten ihmetellä että mitä tää tarkoittaa kun ICE:n alla ei olekaan toimivaa numeroa.
a.k.a. Rambe
Kalusto: Panhead -52 ja Ironhead -73 Blower
Kalusto: Panhead -52 ja Ironhead -73 Blower
Aivan, juuri siksi tallennettu tuolla tavalla "ICE = XXnimi"Raimo-Raato kirjoitti:Tossa on vaan se ikävä puoli ettei ainakaan kotimaisen matkapuhelinvalmistajan tuotteet näytä soittajan nimeä mikäli numero on kahteen kertaan puhelimen muistissa.hemuli kirjoitti:Jos ei itse halua hakea ICE:llä numeroa niin eikö kannata silloin vaan tallentaa se numero kahteen kertaan? Toinen ICE:n alle ja toinen sille oikealle nimelle - ei tarvitse ambulanssimiehistön sitten ihmetellä että mitä tää tarkoittaa kun ICE:n alla ei olekaan toimivaa numeroa.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
- Lokomotiivi
- Viesti:
Huono karma jatkuu. Tulin kaverin perässä motaria Kuala Lumpurin MotoGP:sta kohti Singaporea. Syntyi tilanne, että jäin rekan ja pientareen väliin ja tietenkin edessä oli pientareelle pysäköity henkilöauto, jonka sisällä porukka söi lounasta. Sen sijaan, että olisin jäänyt rekan ruhjomaksi, tein kaikkeni pystyäkseni pysähtymään ennen em. henkilöautoa. Viivaa jäi kymmeniä metrejä, mutta ei pysähtynyt...osuin keskelle auton takaosaa. Itse jatkoin ilmassa ajokaistalle, josta älysin heti kieriä sivuun, ettei kukaan ajaisi ylitseni. Kipeetä tekee, mopo on HD:lla arvioitavana meneeko lunastukseen, mutta elämä on. On muuten käsittämätöntä miten läjään voi auton takapaksi menna kun siihen osuu matkalehmällä.
On mullakin ICE puhelimessa, täällä en kuitenkaan usko, että kukaan tietää siitä mitään. Joskus Filsuissa asuessa mulla oli mukana itse tehty laminoitu kortti, jossa tärkeimmät tiedot kuten veriryhmä, lähiomaisten kontakitiedot jne. Kukkarossa sitä ei kannattanut siellä pitää, sillä yleensä ensimmäinen hätiin ehtinyt vie lompsan ja kännykän ja häipyy huitsin nevadaan
[/img]
On mullakin ICE puhelimessa, täällä en kuitenkaan usko, että kukaan tietää siitä mitään. Joskus Filsuissa asuessa mulla oli mukana itse tehty laminoitu kortti, jossa tärkeimmät tiedot kuten veriryhmä, lähiomaisten kontakitiedot jne. Kukkarossa sitä ei kannattanut siellä pitää, sillä yleensä ensimmäinen hätiin ehtinyt vie lompsan ja kännykän ja häipyy huitsin nevadaan
[/img]
Every time u go away u take a piece of meat with u