Mikä olis hyvä avattava kypärä huurtumattomalla visiirillä?

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Dnepr-pilot

Mikä olis hyvä avattava kypärä huurtumattomalla visiirillä?

Viesti Kirjoittaja Dnepr-pilot »

Jaahas-taas se syksy tuli ja kosteus ja kylmyys sen mukana. Ongelmana se että kesäkypärä ei sovellu tämmöselle kelille. Visiiri huurtuu eikä näe paljon mitään. Hakuses siis semmone kypärä missä leukaosa saa avattua ja missäs visiiri ei heti huurru.
Ehdotuksia?
Tara
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tara »

Shoein Multitec on hyväksi havaittu.Siihen tulee mukaan pinlock-kalvo(huurtumisen esto)
plus Whisper strip kit eli kaulaan tuleva irrotettava osa joka estää tuulen kiertämisen korviin.plus leukaan kiinnitettävä tuuli-suoja.TOIMII!!!
Itelläni Araissa pin-lock joka EI huurtunu n.300km ajettuna vesisateessa.
Tietysti kannattaa aina katsoa että ko.kalvo on OIKEIN PÄIN ja KUNNOLLA kiinnitetty!!
Viimeksi muokannut Tara, 15:43 04.10.2007.. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-Kunnioitus ja Luottamus-
Don Quijote

Viesti Kirjoittaja Don Quijote »

Hommaa Shoein kypärä Pin-Lock tuplavisiirillä, ei huurru. Ja vinkkinä, sen pin-lock lisäosan saa asennettua myös useimpiin muihin kypäriin pienellä askartelulla, jos sattuu joku visiiri-kypärä jo olemaan, eikä halua uutta ostaa.

Ainakin All-Rightilla on niitä myynnissä

http://www.allright.fi/index2.html

Edit: ja kas, olin taas myöhässä 8)
Vallu
Viesti:

Ei ole keksitty

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Jälleen kyynisen vaarin kommentti: EI ole keksitty huurtumatonta kypärää niinku ei ole keksitty vettä pitävää "goretexiäkään"!
Varsinkaan jos matka on pitempi kuin lähisnagarille!!!

Kuva
Lokomotiivi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lokomotiivi »

Hieman eri ongelma, mutta kypäräkeskusteluun liittyen - olen ajanut kymmenen vuotta Arain RIII:lla. Suomessa kylmässä meinaa pää jäätyä, tropiikissa ei edes huomaa, että siinä on hyvä virtaus - toki huomaisi eron, jos kokeilisi muuta. Isoin ongelma siinä on, kun ajaa kovassa vesisateessa. 'Homosohvassa' alta tuleva pyörre nostaa veden visiirin sisään ja kun käytän silmälaseja, katson tietä neljän vesikerroksen läpi - edellisessä pyörässä pidin joskus myös korkeahkoa tuulilasia ja siitä tuli vielä kaksi vesikerrosta lisää. Lopulta ainoa mahdollisuus on nostaa visiiri ylös ja ottaa jopa silmälasit pois, mikä on aika tuskallista silmille. Ajaessa olen laittanut lasit sadetakin taskuun ja yhdet optiikkaan hiotut Raybanit tippuivat, samoin kavi silmälaseille vuoden sisään.

Customissa tämä ei ole iso ongelma, kun pyörrettä ei ole. Siinä taas kävi kerran silleen, että kurkussa rohisi limaa, vetäisin kunnolla sisään ja sylkäisin klimpin olkapään yli...tottakait se läjähti alhaalla olevaan visiiriin. Nauroin ääneen jatkaessani ajamista.
Every time u go away u take a piece of meat with u
Vallu
Viesti:

Tuttu juttu

Viesti Kirjoittaja Vallu »

Noinhan se Electrassa käy. En ole keksinyt muuta keinoa kun umpikypärän, luukulla tai ilman, missä on on hyvä kaulaan osuva suojus. ( esim. Nolan).
Silloin voipi ajella visiiri auki tai rakosella (jos haluaa) ja vesi ei mene heti kauluksesta sisään.

Kuva
Pertti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pertti »

[quote="Isoin ongelma siinä on, kun ajaa kovassa vesisateessa. 'Homosohvassa' alta tuleva pyörre nostaa veden visiirin sisään ja kun käytän silmälaseja, katson tietä neljän vesikerroksen läpi - edellisessä pyörässä pidin joskus myös korkeahkoa tuulilasia ja siitä tuli vielä kaksi vesikerrosta lisää. Lopulta ainoa mahdollisuus on nostaa visiiri ylös ja ottaa jopa silmälasit pois, mikä on aika tuskallista silmille. [/quote]

Olen aina luullut, että katteen tarkoitus on helpottaa matkantekoa varsinkin sateessa. Jotakin on taas jäänyt suunnittelijalta kesken, jos umpikypärän sisälle tuleva vesi estää näkyvyyden katetussa ajoneuvossa.
Onneksi muutamat ovat jo omatoimisesti keksineet ratkaisun:
TomTom , voit ajaa kuulokkeisiin tulevien sanallisten ohjeiden mukaan ellet enää näe tietä. :lol: :lol:
Sepixlh
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepixlh »

Pertti kirjoitti: Onneksi muutamat ovat jo omatoimisesti keksineet ratkaisun:
TomTom , voit ajaa kuulokkeisiin tulevien sanallisten ohjeiden mukaan ellet enää näe tietä. :lol: :lol:
Käänny takaisin jos on mahdollista :D :D :D :D
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
jyristys

Viesti Kirjoittaja jyristys »

Mun tavallinen umpipotta pysyy hyvin huurrevapaana kun jätän visiirin yhden naksauksen (muutaman millin) raolleen.

..Mutta mitä tehdä rilleille, jotka huurtuvat umpipotassa? Huurtuvat ehkä vähemmän kun pesee ne optikkoliikkeen tökötillä fairyn sijaan, mutta huurtuvat kumminkin.
Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville.
smuige
Viesti:

Viesti Kirjoittaja smuige »

jyristys kirjoitti:Mun tavallinen umpipotta pysyy hyvin huurrevapaana kun jätän visiirin yhden naksauksen (muutaman millin) raolleen.

..Mutta mitä tehdä rilleille, jotka huurtuvat umpipotassa? Huurtuvat ehkä vähemmän kun pesee ne optikkoliikkeen tökötillä fairyn sijaan, mutta huurtuvat kumminkin.
Räkäse rilleihin ja hiero se linssin pintaan. Myös sukeltajien käyttämä konsti, auttaa jonkin verran.
Samoin wanhan kansan keinoja on palovamman päälle kuseminen (urea). No toi oli hiukan OT, mutta... :wink:

Myöskin urheilukaupoissa lätkänpelaajille on visiirin huurtumisen estäviä aineita, toiset toimii, toiset ei.
Ja toimiskos toi Fairy-kalvo rilleissä. Ei tietenkään niin paljon, että vaahtoaa.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Tara
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tara »

SORI ,mun moka.
luulin pistäneeni sen privalla.... :oops:
-Kunnioitus ja Luottamus-
Fxsts03
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fxsts03 »

Tere!
Minä olen ollut, ja olen edelleen tyytyväinen Arain avopottaan.
On tullut ajettua lumi-, räntä ja vesisateessa, ilman ongelmia.
Visiirin muoto hoitaa tipat pois ja ilmavirta estää huurtumisen

Kuva

Tässä tietoa huurteen estämisestä:
http://www.arai.brandt.fi/if_uutiset.php#
Viimeksi muokannut Fxsts03, 19:41 04.10.2007.. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
T. Timo Konttinen
Fxsts03
Sporttiboy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sporttiboy »

Vallu jo mainitsi sen Nolanin (mulla on joku 101 tai muu jo mallistosta poistunut poistomyyntikappale) niissä on "huurtumaton" visiiri toteutettu sillai, että siinä visiirin sisällä on toinen visiiri pingoitettuna silleen, että väliin jää vajaan millin ilmarako. Kyllä sekin loppuviimeeks huurtuu jos pitkää kaataa vettä, mutta aina on näkyvyys säilynyt.
Paha saa aina palkkansa, muut joutuvat tulemaan toimeen päivärahoilla...
SenioRR
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SenioRR »

Fxsts03:n tapaan olen tyytyväinen visiirilliseen avokypärääni. Ei tule umpikypärää enemmän vetoa naamaan ja visiiri pysyy (ajaessa) huurusta vapaana. Ainoastaan liikennevaloissa seisoessa visiiri huurtuu ja Schuberthin visiirin alareuna on aavistuksen liian kaukana leuasta. Nimittäin kovassa satessa ajaessa, vesipisaroita nousee jonkin verran visiirin sisäpuolelle alareunaan ja kasvoillekin. Vaan eipä tuo haittaa. Friskaa kivasti! :lol:

Mulla oli aikaisemmin X-Lite X-901 umpikypärä Pinlockilla ja täytyy myöntää, että se toimi erittäin hyvin!
H-D Softail Custom 1998
-bluesmobike-

Viesti Kirjoittaja -bluesmobike- »

X-lite X-1002 tuli hommattua tämän kesän lomareissun kynnyksellä. Siitä ei löydy pahaa sanottavaa muuten kuin ehkä hinnan osalta... Vettä nimittäin tuli - ja paljon, eikä mitään probleemaa huurtumisen kanssa eikä muutenkaan. Mitä nyt avopottaan tottuneena tuntuu ensi alkuun että näkökenttä on pahuksen rajattu mut sehän ei oo kypärän merkistä kiinni.
"It's a hundred and six miles to Chicago. We've got a full tank of gas. Half a pack of cigarrettes. It's dark and we're wearing sunglasses..."
Vastaa Viestiin