Sportsterien hinnat ihmetyttää
Minua oikeestaan ihmetyttää, että miksi sitä ihmetellä. Ostaa sitten uuden, jos ei koe vanhaa sen arvoiseksi. Jokin syy siihen kai pitää olla, että vanhaa edes miettii??
Jos minun pitäisi nyt ostaa sportsteri, niin en ostais uutta. Syy siihen, että ovat pirun rumia. Jo 90-luvun puolivälissä pikkuhiljaa viisvaihteisen valuosiin on tullut jotain näihin kuulumatonta hapatusta ja 2000-luvun vehkeet on kuin taideteollisesta korkeakoulusta. Ehkä vitriiniin vois laittaa, että nykyaikaisilla valutekniikoilla onnistuu tämmöinenkin, mutta esteettisiksi niitä ei voi sanoa. Sitten pitäisikin vaan katella vanhempia ja ihmetellä mitenkä jotkut semmoisesta vanhasta paskasta kehtaavat edes mitään pyytää, antaisivat ennemmin ilman
Tekniikka tietysti on toinen. 2000-luvun vehkeet on niin älyttömän sekaisia rytöjä. On ties mitä hartsiin valettuja paskoja, elektronisia nopeusmittareita, kumiripustuksia, edes tekniikan perusosat ei kaikki ole vaihtokelpoisia vanhempien kanssa. Mikäs siinä jos tykkää semmoisesta vehkeestä, jonka sielunelämästä ei ymmärrä paskaakaan. Ei kai siinä mitään kun toimii. Mutta ainakin nämä yhtään vanhemmat menee paskaksi toisinaan niin eiköhän ne uudemmatkin.
Aah, johan helpotti
Jos minun pitäisi nyt ostaa sportsteri, niin en ostais uutta. Syy siihen, että ovat pirun rumia. Jo 90-luvun puolivälissä pikkuhiljaa viisvaihteisen valuosiin on tullut jotain näihin kuulumatonta hapatusta ja 2000-luvun vehkeet on kuin taideteollisesta korkeakoulusta. Ehkä vitriiniin vois laittaa, että nykyaikaisilla valutekniikoilla onnistuu tämmöinenkin, mutta esteettisiksi niitä ei voi sanoa. Sitten pitäisikin vaan katella vanhempia ja ihmetellä mitenkä jotkut semmoisesta vanhasta paskasta kehtaavat edes mitään pyytää, antaisivat ennemmin ilman
Tekniikka tietysti on toinen. 2000-luvun vehkeet on niin älyttömän sekaisia rytöjä. On ties mitä hartsiin valettuja paskoja, elektronisia nopeusmittareita, kumiripustuksia, edes tekniikan perusosat ei kaikki ole vaihtokelpoisia vanhempien kanssa. Mikäs siinä jos tykkää semmoisesta vehkeestä, jonka sielunelämästä ei ymmärrä paskaakaan. Ei kai siinä mitään kun toimii. Mutta ainakin nämä yhtään vanhemmat menee paskaksi toisinaan niin eiköhän ne uudemmatkin.
Aah, johan helpotti
hlyytine kirjoitti:Minua oikeestaan ihmetyttää, että miksi sitä ihmetellä. Ostaa sitten uuden, jos ei koe vanhaa sen arvoiseksi. Jokin syy siihen kai pitää olla, että vanhaa edes miettii??
Aah, johan helpotti
No niin johan oli taas...säälittävää
Pitikin vastata tähän,
mä kun oon luullu että hlyytinen on täysin elektroniikka orientoitunu kaveri. Ei näköjään pitäis luulla!hlyytine kirjoitti::
Tekniikka tietysti on toinen. 2000-luvun vehkeet on niin älyttömän sekaisia rytöjä. On ties mitä hartsiin valettuja paskoja, elektronisia nopeusmittareita, kumiripustuksia,
Mistä pesukoneesta löytyy elektroniikkaahemuli kirjoitti: pesukoneesta irrotetuilla osilla:mrgreen::mrgreen: ...
OT jatkuu mitenhän tämä pesukone liittyy evo sportsterin hintaan
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
- Mopopoika -65
- Viesti:
Mä näitä sportin hintoja pari päivää pähkäilin ja tulin siihen tulokseen että sportit menevät kovahkoonkin hintaan kaupaksi koska ovat halpoja verrattuna big twineihin ja toimivat edullisena ponnahduslautana tähän kiehtovaan harrastukseen. Ja kun se kuume puree, niin ei siinä uusia tilailla vaan ekaksi kohdalle osuva ostetaan hintaan kuin hintaan.
Olisi mielenkiintoista tietää että moniko noista pyöristä muuten on myynnissä "laitetaan kova hinta ja katsotaan sitä isompaa sen jälkeen jos menee kaupaksi" -periaatteella?
Olen ollut viimeaikoina havaitsevinani varsinkin dynien ja shoveleiden kohdalla jonkin moista hinnan alenemista, joten eiköhän ne evosporttienkin hinnat sieltä tule laskemaan. Tosin kun katsoo nettimoton japsicustomitarjontaa, niin niihin verrattuna noiden sporttien hinnat on linjassa.
Itse muuten arvostan alkuperäisyyttää siinä määrin, että samoilla kilometreillä olevista ostaisin mielummin sen jossa on vähemmän vaihdettuja osia ja mieluiten sen joka on täysin alkuperäinen.
Olisi mielenkiintoista tietää että moniko noista pyöristä muuten on myynnissä "laitetaan kova hinta ja katsotaan sitä isompaa sen jälkeen jos menee kaupaksi" -periaatteella?
Olen ollut viimeaikoina havaitsevinani varsinkin dynien ja shoveleiden kohdalla jonkin moista hinnan alenemista, joten eiköhän ne evosporttienkin hinnat sieltä tule laskemaan. Tosin kun katsoo nettimoton japsicustomitarjontaa, niin niihin verrattuna noiden sporttien hinnat on linjassa.
Itse muuten arvostan alkuperäisyyttää siinä määrin, että samoilla kilometreillä olevista ostaisin mielummin sen jossa on vähemmän vaihdettuja osia ja mieluiten sen joka on täysin alkuperäinen.
Aake
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
XLH-84 (late)
Aiemmin omistettu XLH -86, XLS -81 ja XLH-90
Varmaan osana tähän Sportsterin hintansa pitävyyteen vaikuttaa vieläkin se, että aikoinaan (Evo aikakauden alkupuolella) tehdas maksoi takaisin (USAssa) saman summan Sportsterista jos sen vaihtoi Big Twiniin.
Anyway, kyllähän näistä pienistä tai isoista vatkaimista joka tapauksessa saa rahansa paremmin takaisin kuin noista wokkipannuista.
Anyway, kyllähän näistä pienistä tai isoista vatkaimista joka tapauksessa saa rahansa paremmin takaisin kuin noista wokkipannuista.
Seuraava Walkka Swap
Pääsiäisenä 2019
Pääsiäisenä 2019
Anyway, kyllähän näistä pienistä tai isoista vatkaimista joka tapauksessa saa rahansa paremmin takaisin kuin noista wokkipannuista.[/quote]
juuri näin. duunikaveri vaihtoi japsikustomia tuossa ja mä sanoin, että miksi et osta oikeaa (heh heh) pyörää, niin hän sanoi, että puhtaasti rahakysymys, muutama vuotta vanhan saa puolet halvemma kuin samankokoisen Harrikan.
-eeko
juuri näin. duunikaveri vaihtoi japsikustomia tuossa ja mä sanoin, että miksi et osta oikeaa (heh heh) pyörää, niin hän sanoi, että puhtaasti rahakysymys, muutama vuotta vanhan saa puolet halvemma kuin samankokoisen Harrikan.
-eeko
Paljonkohan menetti edellisen japsin kanssa rahaa? Kyllä mun lasku tavalla tulee kalliimmaksi pitää muutama vuosi japsikustomia kuin HD:a. Ei minua ainakaan henkilökohtaisesti haittaa esim. sporttien kovahko hinta, tietääpä ainakin että jos parin vuoden päästä haluaa myydä (syystä tai toisesta), niin ei ainakaan tule takkiin niin pahasti. Ja minusta näyttää että shovelien ja rautisten hinnat ovat nousussa. Ainakin pari vuotta sitten rautiksia kaupattiin reilusti halvemmalla, nyt näyttää että hinnat ovat järkiään 6-7000e. Vuosi sitten oli ostoilmo projekti kuntoisesta rautiksesta. Esimerkkinä tulleista tarjouksista: 1. Rautis, kone pelaa hyvin, muuten paska (myyjän sanoilla) 7000e. 2. Rautis, muuten hyväkuntoinen, kone vaatii remonttia, 7500e.eeko kirjoitti:juuri näin. duunikaveri vaihtoi japsikustomia tuossa ja mä sanoin, että miksi et osta oikeaa (heh heh) pyörää, niin hän sanoi, että puhtaasti rahakysymys, muutama vuotta vanhan saa puolet halvemma kuin samankokoisen Harrikan.Anyway, kyllähän näistä pienistä tai isoista vatkaimista joka tapauksessa saa rahansa paremmin takaisin kuin noista wokkipannuista.
-eeko
On se ihan hyvä, että välillä on offtopikkia kun tämä meinasi muuten mennä puihin. Ensiksi siis offtopic. Elikkä niin Hessu, Hemuli kuin SepiXLH pikkuisen menee metsään. No Hessu jo tajusit itsekin mutta sanottakoon ettei todellakaan ole asia niin. Just tällä hetkellä olen vanhan Valmet-traktorin Bourdon-lämpömittaria juottamassa kasaan ja uudet eetterit sinne putkeen pitää ujuttaa. En laita mitään sähköistä koska se ei sovi henkeen ja kerta se orggis on toiminut 43 vuotta niin se varmaan on ihan toimiva vastakin.
Hemuli meni metsään siinä, ettei suinkaan halpuus ole mikään arvo. En vaan kertakaikkiaan voi sulattaa päin persettä tehtyjä asioita joita vielä hypetetään. Jos joku diodi palaa latauksensäätäjästä, olipa halpa eli kallis, jokin syyhän siihen pitää olla. Yleensä se on päin persettä suunnittelu. Ja siitä hyvästä en kyllä rupea maksamaan yhtä paskasta joskin uudesta osasta rahaa. Pätee kaikkeen muuhunkin kuin sähkövimpaimiin. Tarkoitan just tätä nykyaikaa, että tärkeämpää taitaa olla puheet kuin teot, samoin myytävän rojun laadun määrää se myyntipuhe eikä se roju itse. Ja sitten vielä kaikki sinisilmäiset uskovat ja kuka tahansa joka on eri mieltä on jokin, jota ei ole syytä ottaa vakavasti.
SepiXLH myös haksahti vähäsen. Näetses nykyajan trendinä on siirtyä vanhoista ja luotettavista induktiomoottoreista kestomagneettisynkronimoottoreihin (PMSM, permanent magnet synchronous motor). Sen ohjaaminen vaatii invertterisillan ja aika paljon älyä. On olemassa ainakin protoasteella tuommoisia pesukoneita, kotteroiden ohjaustehostimista puhumattakaan. Olen näitä tutkinut ja on mietinnän alla tehdä vanhan Nissan-pickupin vaihtovirtalaturista sähkömoottori. Projekti tosin on jäissä muiden kiireiden vuoksi. Mielenkiinto on mm. siinä, että periaatteessa vaihtovirtalaturilla olevan HD:n laturista voisi tehdä myös synkronimoottorin eli starttimoottori tässä tapauksessa ja siihen startilta vapautuvaan koloon sitten mekaaninen ahdin. Näin nämä asiat kytkeytyvät toisiinsa...
Okei, siinä offtopik, sitten takaisin asiaan. Eli perimmäinen pointti minkä halusin nostaa pinnalle on se, että jos vanhasta pyydetään uuden hinta ja se vanha ei ole missään suhteessa parempi kuin uusi, niin minkä helkkarin takia edes miettiä sitä vanhan ostoa?
Todella epäloogista. Ei kai nyt se niin mene että jollekulle pitäisi myydä halvemmalla kun sillä ei ole varaa ostaa sitä uutta?
Hemuli meni metsään siinä, ettei suinkaan halpuus ole mikään arvo. En vaan kertakaikkiaan voi sulattaa päin persettä tehtyjä asioita joita vielä hypetetään. Jos joku diodi palaa latauksensäätäjästä, olipa halpa eli kallis, jokin syyhän siihen pitää olla. Yleensä se on päin persettä suunnittelu. Ja siitä hyvästä en kyllä rupea maksamaan yhtä paskasta joskin uudesta osasta rahaa. Pätee kaikkeen muuhunkin kuin sähkövimpaimiin. Tarkoitan just tätä nykyaikaa, että tärkeämpää taitaa olla puheet kuin teot, samoin myytävän rojun laadun määrää se myyntipuhe eikä se roju itse. Ja sitten vielä kaikki sinisilmäiset uskovat ja kuka tahansa joka on eri mieltä on jokin, jota ei ole syytä ottaa vakavasti.
SepiXLH myös haksahti vähäsen. Näetses nykyajan trendinä on siirtyä vanhoista ja luotettavista induktiomoottoreista kestomagneettisynkronimoottoreihin (PMSM, permanent magnet synchronous motor). Sen ohjaaminen vaatii invertterisillan ja aika paljon älyä. On olemassa ainakin protoasteella tuommoisia pesukoneita, kotteroiden ohjaustehostimista puhumattakaan. Olen näitä tutkinut ja on mietinnän alla tehdä vanhan Nissan-pickupin vaihtovirtalaturista sähkömoottori. Projekti tosin on jäissä muiden kiireiden vuoksi. Mielenkiinto on mm. siinä, että periaatteessa vaihtovirtalaturilla olevan HD:n laturista voisi tehdä myös synkronimoottorin eli starttimoottori tässä tapauksessa ja siihen startilta vapautuvaan koloon sitten mekaaninen ahdin. Näin nämä asiat kytkeytyvät toisiinsa...
Okei, siinä offtopik, sitten takaisin asiaan. Eli perimmäinen pointti minkä halusin nostaa pinnalle on se, että jos vanhasta pyydetään uuden hinta ja se vanha ei ole missään suhteessa parempi kuin uusi, niin minkä helkkarin takia edes miettiä sitä vanhan ostoa?
Todella epäloogista. Ei kai nyt se niin mene että jollekulle pitäisi myydä halvemmalla kun sillä ei ole varaa ostaa sitä uutta?
varmaan paljon, en kehdannut kysyä. möi sen jollekin kaverille, joka oli kuulemma katsellut sitä jo vuosia. hoh hoijaa, uskoo ken tahtoo...JH kirjoitti:Paljonkohan menetti edellisen japsin kanssa rahaa? Kyllä mun lasku tavalla tulee kalliimmaksi pitää muutama vuosi japsikustomia kuin HD:a. Ei minua ainakaan henkilökohtaisesti haittaa esim. sporttien kovahko hinta, tietääpä ainakin että jos parin vuoden päästä haluaa myydä (syystä tai toisesta), niin ei ainakaan tule takkiin niin pahasti. Ja minusta näyttää että shovelien ja rautisten hinnat ovat nousussa. Ainakin pari vuotta sitten rautiksia kaupattiin reilusti halvemmalla, nyt näyttää että hinnat ovat järkiään 6-7000e. Vuosi sitten oli ostoilmo projekti kuntoisesta rautiksesta. Esimerkkinä tulleista tarjouksista: 1. Rautis, kone pelaa hyvin, muuten paska (myyjän sanoilla) 7000e. 2. Rautis, muuten hyväkuntoinen, kone vaatii remonttia, 7500e.eeko kirjoitti:juuri näin. duunikaveri vaihtoi japsikustomia tuossa ja mä sanoin, että miksi et osta oikeaa (heh heh) pyörää, niin hän sanoi, että puhtaasti rahakysymys, muutama vuotta vanhan saa puolet halvemma kuin samankokoisen Harrikan.Anyway, kyllähän näistä pienistä tai isoista vatkaimista joka tapauksessa saa rahansa paremmin takaisin kuin noista wokkipannuista.
-eeko
-eeko