porsterin käypä arvo

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Vastaa Viestiin
joka
Viesti:

porsterin käypä arvo

Viesti Kirjoittaja joka »

Ompas hyvä topic, mutta empä osannut muutakaan, jos nyt katselen Sportyjen hintoja haarukka on aika hurja, joku pyytää 80-luvun Sportster vielä lähemmäs 9000 ? ja taas 2000-luvun alun pelit on samoissa hinnoissa !

No kysymys on siitä, että hankin ultrasoffa projektin ja tuo natikka pitää hävittää, kaverini ottaisi sen haluamaani hintaan sillä ehdolla että otan hänen -96 1200 Sportster, pyörässä on stersailtu tankki ja soolojakkara, jotkut Long Shots tyyppiset putket, ihan siistissä ulkoisessa maalissa ! ja muutenkin ?

en vaan ihan uskoisi tuohon hintaan ? mutta jos nyt antaisin pyörän hänelle, milläs ajelisin syksyn kun Patherissakin on laatikko paskana ja ei jaksa käydä purkuhommiin... sitten keväällä myisin jos saisin soffan ajoon :)

- j o n i -
"Olen käyttänyt 90 % rahoistani viinaan ja naisiin. Ja loput olen tuhlannut."
Jube

Viesti Kirjoittaja Jube »

Olen itsekin katsellut josko löytyisi halpa Sportster rakentelukohteeksi. Ei sellaisia ole olemassakaan. Vanhat rautapäät lähtee luokkaa viidestä tonnista ylöspäin. Samoihin menee vaikka hakee esim. Saksasta. Muutokset/korjaukset päälle ja ollaan lähempänä kymppiä.

Uusi 883:nen maksaa 10.900 ovh, ja lähes saman saa pulittaa 90-luvun alkupuolen pyöristä. 1200 on tietenkin vielä kalliimpi. Tuoreempia vuosimalleja (oliko se nyt 2001 eteenpäin, kertokaa viisaammat) haittaa muutostöiden rankka rajoitus. Tuli TUV-määräykset. Siinä mielessä ainakin itseäni kiinnostaa enemmän vanhemmat mallit.

Melko hyvän kuvan oikeista(?) hinnoista saa seuraamalla vaikkapa nettimoto.com:in hintoja. Tai Jepjepin. Sieltähän niitä lähtee ja halavalla ja usein.

Kaikkein helpoimmalla pääset, kun soitat suoraan Jepjepin herroille ja kysyt, mitä moisesta kannattaa maksaa.
Pessimismi on aivan turhaa. Ei se kuitenkaan mitään auta.
joka
Viesti:

Kiitos ajatuksista, kun en ole suoranaisesti pyörää itselle hankkimassa vaan ainastaan ottamassa Sportster väliaikaisesti omiin suojiin ja sitten ensi kesänä, jos luoja (lue oma motivaatio) suo ajeltaisiin jo soffalla ja tuo porsteri pitäisi laittaa lihoiksi !

en ole koskaan sportyjen hintoja seurannut ja nyt kun eilen vähän katselin niin olinkin ihan pihalla !

- j o n i -
baldie
Viesti:

Viesti Kirjoittaja baldie »

Aikaisemmin kyykkyjen kanssa dusanneena, sittemmin Belgiasta Sportsterin tuoneena itseäkin kummastuttanut tuo mahdoton hintakehitys. Tuonteineen, veroineen -97 883 maksoi reilu kahdeksan syksyllä 2005 (sisältäen stretsitankin ja alumiiniset billetti-siirtosarjat). Silloin jonkun satasen säästi vastaavanikäisiin Suomessa, mutta tuossa oli sopivaa kilkettä valmiiksi kiinni. 1200 olivat myös euroopassa vielä luonnottomamman kalliita (about 1500? saman ikäistä 883: a enemmän). Et maininnut, että onko ko. 1200 orgis, vaiko 883/1200 konversio. Eipä siinäkään kaiten mitään, jos konversio on tehty ok. Sanoisin kuitenkin, että realistinen toteutuva jälleenmyyntihinta, millä pyörän saa kivuttomasti eteenpäin liikkunee 8500?: n huitteilla.. :roll: (Nyt joku ampuu takas, toki sopivan ostajan kohdalla voipi saada paljonkin enemmän). Yksityisenä myyjänä ei kuitenkaan ole hinnat liikkeen pyynteihin täysin vertailukelpoisia..
joka
Viesti:

Kiitos jälleen,

on 883/1200 konversio ! sekin on tekijä jota hieman epäilen !

- j o n i -
nicnac

Viesti Kirjoittaja nicnac »

Sanoisin kans että hinta millä tuallaanen menee kaupaksi on siinä 8500? huiteilla.Itte ostin vuosi sitten omani tuohon hintaluokkaan ja pulikkaa oli kans sopivasti valmiiksi.Iskaria,keulaa,sarvia,riseria,siirtosarjaa jne. ja oli vielä olovanansa halapa...sillä hetkellä toiseksi halvin 1200:n(91 :arrow: ).Konversio tosin kans...
Sportster alla jälleen.
pyjis

Viesti Kirjoittaja pyjis »

Mie oon samaa mieltä Juben kans et kun kattelee jepin hintoja niin tietää millä rahalla saa Sportster. Jotkut pyytää sanoisinko että jopa kovia hintoja orggis sporista, kun saattais saada hienosti rakennetun samalla rahalla :roll:
Vastaa Viestiin