Sportster öljynvaihto
-
Vieras
Sportster öljynvaihto
Auttakaa epätietoista,aloin vaihtaa Sportster öljyjä -89.Koneen alla ei ollut poistoputkea joka oli -94 mallissa,irroitin öljypumpulta putket ja niitten kautta ei ainakaan tullut muuta kuin pari tippaa,eli onko imu tyhjennys ainoa vaihtoehto?Kiitos jo etukäteen vastauksista.
T:Epätietoinen
T:Epätietoinen
-
Vieras
Se on sellainen letkunpätkä jonka toinenpää menee kiinni runkoonAnonymous kirjoitti:Onks siel öljysäiliön alapuolella, akun vieressä ja siis kytkin käden puolel semmonen letku? Semmosel "puristus" liittimel kiini. Jo os ni se on se...
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro
- Choppers_forever
-
Don Quijote
Älä arvaile vaan ota selvää... Vai haluatko että kaveri kilauttaa koneensa tietämättömyyttään? Ilmajäähdytteiseen koneeseen ei kannata laittaa ihan mitä tahansa lientä jos meinaa kioskia kauempana käydä ajelulla.OldFart kirjoitti:Ihan HD:n omaa moottoriöljyy mutta luulisin että menee ihan tavis moottoriöljykin 5W-40..
Jollei koneesta/pumpulta saakka ole öljyjä pudotettu niin sillo ihan säiliö täyteen niin että pinta on korkkireijän ala puolella n. 5-7mm (olipas tarkka)..
Moottoripyörään laitetaan moottoripyörä-öljyä, ei mitään "tavis öljyjä". Jos ei sopivaa moottoripyöräöljyä ole saatavilla, käytetään sopivan paksua dieselmoottoreihin tarkoitettua öljyä. Sportsteriin sopiva viskositeetti on 20W-50, HD-merkillä myyty toimii aina, muitakin merkkejä on. Haulla löytyy lisää öljykeskusteluja loppuvuodeksi.
Määrä on suunnilleen 2,6 litraa säiliöön ja jotain desin verran suodattimeen.
Ja sportyn enskaan sportyn enskaan tarkoitettua öljyä, ei mitään muuta. Määrä on 1 quart eli n. 0,9 litraa, siis yksi pullollinen.
Näin ainakin evo-sportyihin, rautisukot kertoo omista vehkeistään varmaan tarkemmin
Ediittiä: ehtikin jo Hemuli väliin, tietysti
Re: Öljyt..
Mulle oli laitettu magneetillinen tyhjennysroppu rautikseen joka on aikalailla hyvä keksintö.juky2200 kirjoitti:Ja kerran on selvästi vieraampi vehje, niin kannattaa ehdottomasti öljynvaihdon yhteydessä onkia magneetilla metallisilput öljysäiliöstä![]()
Jos ei ole ikinä tehty, niin saattaa olla paljon!
No, mun sanani voi sitten unohtaa mutta siunaan tuon enskan, koska tavallista ATF:n käyttö voi aiheuttaa laturin magneettien irtoamisen=kallis remppa.Don Quijote kirjoitti:Älä arvaile vaan ota selvää... Vai haluatko että kaveri kilauttaa koneensa tietämättömyyttään? Ilmajäähdytteiseen koneeseen ei kannata laittaa ihan mitä tahansa lientä jos meinaa kioskia kauempana käydä ajelulla.
Moottoripyörään laitetaan moottoripyörä-öljyä, ei mitään "tavis öljyjä". Jos ei sopivaa moottoripyöräöljyä ole saatavilla, käytetään sopivan paksua dieselmoottoreihin tarkoitettua öljyä. Sportsteriin sopiva viskositeetti on 20W-50, HD-merkillä myyty toimii aina, muitakin merkkejä on. Haulla löytyy lisää öljykeskusteluja loppuvuodeksi.
Määrä on suunnilleen 2,6 litraa säiliöön ja jotain desin verran suodattimeen.
Ja sportyn enskaan sportyn enskaan tarkoitettua öljyä, ei mitään muuta. Määrä on 1 quart eli n. 0,9 litraa, siis yksi pullollinen.
Näin ainakin evo-sportyihin, rautisukot kertoo omista vehkeistään varmaan tarkemmin
Ediittiä: ehtikin jo Hemuli väliin, tietysti
Ei riemulla rajaa ku pierulla ajaa..
-
Don Quijote
Niin, ATF on tarkoitettu automaattivaihteistoihin (Automatic Transmission Fluid) Miksi ihmeessä sitä pitäisikään kaataa sportyn enskaan?OldFart kirjoitti: No, mun sanani voi sitten unohtaa mutta siunaan tuon enskan, koska tavallista ATF:n käyttö voi aiheuttaa laturin magneettien irtoamisen=kallis remppa.
Tuskin kukaan laittaisi autonsa automaattilootaan sportyn enskaöljyä, miksi siis toisinpäin??
Oikeat litkut oikeisiin kohteisiin, valmistajan suosituksista on aina hyvä lähteä. Säästää monelta harmilta pidemmän päälle...
Olen mä sitä kuullu että on laitettu, koska sisältää kytkimelle toimintaan vaadittavaa kitkaainetta..Don Quijote kirjoitti:Niin, ATF on tarkoitettu automaattivaihteistoihin (Automatic Transmission Fluid) Miksi ihmeessä sitä pitäisikään kaataa sportyn enskaan?OldFart kirjoitti: No, mun sanani voi sitten unohtaa mutta siunaan tuon enskan, koska tavallista ATF:n käyttö voi aiheuttaa laturin magneettien irtoamisen=kallis remppa.![]()
Tuskin kukaan laittaisi autonsa automaattilootaan sportyn enskaöljyä, miksi siis toisinpäin??
Oikeat litkut oikeisiin kohteisiin, valmistajan suosituksista on aina hyvä lähteä. Säästää monelta harmilta pidemmän päälle...
Ei riemulla rajaa ku pierulla ajaa..
Kaikkihan ovat kuulleet sitä laitettavan samoin kaikki ovat kuullet kun magneetit on irronneet ja rikkoneet koko laturinOldFart kirjoitti:[
Olen mä sitä kuullu että on laitettu, koska sisältää kytkimelle toimintaan vaadittavaa kitkaainetta..
You live more in 5 minutes on a bike like this going flatout, than some people live in a lifetime.
-Burt Munro
-Burt Munro