Dimple- vai reikätanko?

Sähköt, elektroniikka, valot, vilkut, hälytin, mittarit (myös mekaaniset)

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
KariFS
Viestit: 556
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Dimple- vai reikätanko?

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Mulla on alkuperäinen ohjaustanko vuoden 83 mallinen, jossa sähköjohtojen läpivienti katkaisijoilta on ns dimplellä, eli tankoon on prässätty koloset, joista johdot tulevat ulos. Johdot kulkevat suojakuoressa tangon ulkopuolella.

Iski semmoinen perspi… eiku inspiraatio, että taidan laittaa mini-ape-tangon. Pääsee risereistä eroon, ja tulee ehkä vähän vielä klassisempi stuuki. No, onhan ne tangon kylkeen vyötetyt sähköjohdot vähän ”semmoiset”. Uudempiin malleihin tarkoitetut ohjaustangot ovat varustettu reijillä, joihin johdot voi pujottaa suoraan katkaisijapaketin sisältä.

Kysymys:
Sopiiko nuo dimpletankoon tehdyt katkaisijarungot reikätankoasennukseen? Eli osuuko johtojen lähdöt passelisti, ja ei kai siellä katkaisijasysteemin sisällä ole just joku korvake tai muu kiusallinen juttu joka peittää reiän? Onks tullut kokeiltua?

No siinä oli kolme kysymystä, menköön samaan rahaan.
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Dimple- vai reikätanko?

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Sopii kamppeet suoriin sarviin.
Kannattaa ne reiät fiksata hiomalla purseet pois ja vähän pyöristellä teräviä reunoja.
Varsinkin alhaalta ulostulot, koska käännellessä aina jonkin verran johtonippu hieroutuu reunoihin.
Riippuu tietysti sarvista, onko jo valmiiksi viimeistelty.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
KariFS
Viestit: 556
Liittynyt: 13:36 12.06.2017.
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Dimple- vai reikätanko?

Viesti Kirjoittaja KariFS »

Kiitti, näin vähän arvelinkin, mutta mieluummin varmistaa ennen kuin tilaa. Custom Chromella ja varmaan muillakin lienee vähän nihkeää tuo palautuspolitiikka. Hyvä pointti se raatien poisto, pitää hivellä ne reunat läpi.
XLS1000 Roadster 1983

”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Vastaa Viestiin