Akku haussa

Sähköt, elektroniikka, valot, vilkut, hälytin, mittarit (myös mekaaniset)

Valvojat: Pertti, pressa

Peeppe
Viestit: 203
Liittynyt: 21:23 20.10.2009.
Viesti:

Akku haussa

Viesti Kirjoittaja Peeppe »

Millaisia akkuja porukat on laittaneet? Ja millaisia käyttökokemuksia niistä on.

Ei oikein huvittaisi maksaa "aidosta" 240 € kun esim vastaavaa AMG-Akku "TAB" maksaa 74 €

Eli onko halpa-akun osto riskiostos? Kertokaa.
Avatar
Pekka L
Viestit: 421
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Akku haussa

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Oon laittanut aidon. Alkuperäinenkin toimi moitteetta 5 vuotta, niin en ole nähnyt syytä lähteä testailemaan halpisakkuja. Napilla käyntiin, silloin kun lähdetään!
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Akku haussa

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Halpa akku on halpa akku...kevyt ja mukava.
Lyijyakun starttiteho on suoraan verrannollinen painoon.
Näitä akkukeskusteluita löytyy haku-toiminnolla varmaan kymmeniä....samoin kuin öljykeskustelujakin.
Omiin Harrikoihin en laita kuin H-D alkuperäisakkuja, enkä kyllä vieraisiinkaan. Ostohinta tasoittuu huolettomien vuosien aikana.
Starttikin tykkää, kun ei tarvitse jokakerta oikusulkuvirtojen kautta hiljaa pyöräyttää.
Harrikan omalla pyörii kuin tulpaton mopo.
Niitä "samantehtaantekemiäaivanyhtähyviä" on, mutta ei niissä sitten hinta enää paljoa jääkkään alle orkkiksen. Monissa on numerotiedot komeita, mutta tositoimessa sitten ei kauaa jaksa.
Jos säästää pitää, niin sitten vaikka jättää tonnin sliparien ostamisen seuraavaan tilipäivään.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4846
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: Akku haussa

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Sammaa mieltä eellisten kirjottajien kanssa.
Mie en laita ommaani muita ku, 'marmori-tiskin' 240€ akkuja :!: :idea:
Ja renkaiks käy vaa Metzeler:jä :!:
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akku haussa

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Mä oon pärjännyt myös valttuuttamattoman ”merkkiliikkeen” myymillä akuilla. Merkki on vaihdellut vuosien välillä, eli hakevat sitä toimivinta. Saattaa olla, että myyvät akkuja vuosittain enemmän kuin lähin valtuutettu merkkiliike.

Dynan akku vaihtuu muutaman vuoden välein, koska siinä tehtaan mitoitus on mennyt pieleen. Akun tila on jopa pienempi kuin Sportsterissani, jossa yksi patteri kestikin alun 13. kautta ennen kuin ei enää jaksanut.

Juu on ne H-D akut hyviä, mutku se merkkiliike on mun näkökulmasta katsoen korvessa ja yleensä siellä ei ole just sitä hyllyssä, mitä milloinkin satun kaipaamaan.

Huonoja yksilöitä on tullut silloin tällöin vastaan. Bilteman mp akkuja en enää osta edes kokeeksi.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4846
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: Akku haussa

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

JKKo kirjoitti: 08:45 26.01.2024. ... Bilteman mp akkuja en enää osta edes kokeeksi.
Sammaa kerto kaveriki, jollei toisella tarttauksella Softi käynnisty BilHelvete:n akkulla, se oli siinä.
Ja akku latauksee... :!:
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
Veijo Esso
Viestit: 1098
Liittynyt: 12:09 07.09.2016.
Paikkakunta: Rajamäki
Viesti:

Re: Akku haussa

Viesti Kirjoittaja Veijo Esso »

Pertti kirjoitti: 22:03 25.01.2024. Niitä "samantehtaantekemiäaivanyhtähyviä" on, mutta ei niissä sitten hinta enää paljoa jääkkään alle orkkiksen.
Tämä. Mulla on softailissa joku laatuakku joka maksoi jonkun kympin vähemmän kuin orkkis ja toimii. Olisin ostanut alkuperäisen, mutta kun en löytänut Harley Davidson of Rajamäki -nimistä liikettä, niin asioin Tykkitornilla. Pasi ei myy niitä halvimpia akkuja lainkaan, koska ei halua kiusata itseään sillä valitusrumballa
XL 883C -07 | FLSTF -98
Avatar
jty
Viestit: 494
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Akku haussa

Viesti Kirjoittaja jty »

Komppaan. 240€/5=48€ per kesä. Lähtee järeempikin kone kylmänä. Jopa pakkasella.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Peeppe
Viestit: 203
Liittynyt: 21:23 20.10.2009.
Viesti:

Re: Akku haussa

Viesti Kirjoittaja Peeppe »

Asia selkis...ei halpis saa kannatusta.

Siispä laitamma HD alkuperäis-akun, vaikka ei kai se sentään akkuja tee.

Aika suuri hintatoleranssi noilla akuilla on.
SmallBlock
Viestit: 45
Liittynyt: 18:44 08.04.2020.
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Akku haussa

Viesti Kirjoittaja SmallBlock »

JKKo kirjoitti: 08:45 26.01.2024. ...Juu on ne H-D akut hyviä, mutku se merkkiliike on mun näkökulmasta katsoen korvessa ja yleensä siellä ei ole just sitä hyllyssä, mitä milloinkin satun kaipaamaan...
PK-seudulta olen löytänyt alkuperäisen H-D akun Verkkosaarenkadulta (melkein keskustassa) ja Kalajärveltä (melkein skutsissa) :wink:
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akku haussa

Viesti Kirjoittaja JKKo »

SmallBlock kirjoitti: 09:41 31.01.2024.
JKKo kirjoitti: 08:45 26.01.2024. ...Juu on ne H-D akut hyviä, mutku se merkkiliike on mun näkökulmasta katsoen korvessa ja yleensä siellä ei ole just sitä hyllyssä, mitä milloinkin satun kaipaamaan...
PK-seudulta olen löytänyt alkuperäisen H-D akun Verkkosaarenkadulta (melkein keskustassa) ja Kalajärveltä (melkein skutsissa) :wink:
Oli ja on siellä jotakin alkuperäistä H-D kamaa. Mutta ne tulee mutkan kautta ja vissiin UK:n EU-ero vähän sotkee sen kauppatien toimintaa. Viimeisimmät muutama akku mitä sieltä on mulle tullut, on niitä "melkein yhtä hyviä". H-D liike syntyy entisen tilalle mut Hotbikejä on vain tuo yksi.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
hdjokke
Viestit: 1113
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Akku haussa

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Ostin viime kesänä H-D Helsingistä Espoosta vanhaan 23 v. vanhaan mopoon tämän:

https://www.harley-davidson.com/fi/fi/s ... p/66000302

Käynnistää vielä paremmin kuin H-D:n AGM-akku. Tosin virtaa ei riitä yhtä moneen käynnistysyritykseen, jos koneessa on ongelmia, koska amppeerituntimäärä on alta puolet pienempi. Jos pitää hälyä päällä, niin akku tyhjenee tietty myös nopeammin. Ei tarvitse talvella pitää ylläpitolatauksessa, jos ottaa miinus-kaapelin syksyllä irti. On 5 vuoden takuu. Hinta oli tietty suolainen, 400 €. Vaatii myös oman laturinsa.

Ajattelin kuitenkin huvikseni kokeilla, kun uutta pyörää en enää viitsi tässä iässä hankkia. Eikös niissä ole tuo vakiona?
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Vastaa Viestiin