EVO BT Nokka- akselit

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: EVO BT Nokka- akselit

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Joo. Itellä on nyt se EV27.. vähempi voima riittää. Ei tarvii tosiaan raketti olla ,jos pääasiassa ajaa rauhallista matka ajoa.🤔 Oon aina ihmetellyt miksi pitää näitä käydä virittelee. Onhan niitä muun merkkisiä kyykkypyöriä 😊 ihan vaan Easy Rider meininkillä on leppoisa ajella 😉
choppers since 1988
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: EVO BT Nokka- akselit

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Minkälainen olisi Se EV3 🤔
choppers since 1988
Avatar
hiekkanen
Viestit: 424
Liittynyt: 22:45 12.09.2008.
Paikkakunta: Mierontie takametsästä itäänpäin

Re: EVO BT Nokka- akselit

Viesti Kirjoittaja hiekkanen »

Andrewsin pdf-katalookista löytyy nokkien arvot.

https://www.andrewsproducts.com/sites/d ... 0PAGES.pdf
FXSTC 1988 Powered by S&S V80
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: EVO BT Nokka- akselit

Viesti Kirjoittaja Pertti »

EV23 vois olla sellainen alavääntöinen enemmän kuin EV3, joka muuten on jäänyt myynnistä pois.
Tuota EV27 tarjoavat touringiin, kun halutaan enemmä potkua.
Mulla oli juuri tuo N-nokka , joka on 92-jälkeen orkkis ja sillä ei kyllä menohalua ollut yhtään.
Tietusti voi olla oudoksestakin laiska 48-Indian Chiefin ja 69-XLCH:n jälkeen 8) .
Oikeasti nopeisiin pyöriin minun ei ole koskaan tarvinnut amerikanvehkeitä verrata.
moderattori

Romu rauhoittaa!
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: EVO BT Nokka- akselit

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Screenshot_20240123-133357~2.png
Mites näitä arvoja tulkitaan . Esim.mikä vaikuttaa Puristuksiin, alavääntöön, kulutukseen,
choppers since 1988
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: EVO BT Nokka- akselit

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Tuosta Ev3 : sta on sanottu: parempi käynnistyvyys ja ei vaikutusta tyhjäkäyntiin. Eli täyttää just ne halutut kriteerit. Todella pienet on erot arvoissa EV3 / EV27.
Tuosta EV 23 sta ei löydy oikein muuta tietoa kuin tehtaan ilmoittamana. Erot on kuitenkin isommat. Mitenhän siinä nuo käynti ja kickstart 🤔 ja EV 3 kokemuksia??
choppers since 1988
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: EVO BT Nokka- akselit

Viesti Kirjoittaja panheadever »

No nyt on nokka akseli asia ratkaistu EV3 n hyväksi.
choppers since 1988
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: EVO BT Nokka- akselit

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Nokka akselin vaihto vinkit ! Tässä on ne jäykät tönärit. Miten lähdetään purkamaan . Otetaanko keinuvivut irti venttiilien ollessa kiinni vai miten.,? Ajoitus merkit tietysti kohdistetaan. Mitä muuta huomioitavaa ois ?? Hydraulit ? Öljyyn vai .??
choppers since 1988
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: EVO BT Nokka- akselit

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Venttiilikopat auki ja keinuvipukoneisto irti. Kepit saa yläkautta pois.
Ovat erimittaisia, joten pidä huoli, että menevät asentaessa samoihin paikkoihin. Tangoissa on värit ja järjestys löytyy kyllä jostakin, jos värit vaan näkyy.vanhoissa tangoissa.
Kun tangot on pois, mittaa ennen kärsäkopan irroittamista vanhan nokka-akselin päittäisvälys. Saat sitten simmattua uuden, kun mittaat akselien pituuden, vanhan simmin ja mitatun välyksen. Välyksenä on hyvä 0.02mm....0.15 alle ei oikein saisi mennä.
Hydrauleihin ei tarvitse kajota, jos saat nostajat esim. magneeteilla pidettyä asennuksen ajan ylhäällä. Tietysti on hyvä koitella rullat, ettei ole yhtään välystä. Nostajapesän joutuu irroittamaan, jos haluaa nostajat käteen asti.
Kun asennat työntötangot ja keinukoneiston, anna vartin verran olla paikallaan, ennen kuin pyöräytät, niin ehtii nostajat painua oikeaan mittaan.
Youtubekorjaamoilla on hyvät ohjeet, jos vaan jaksaa höpöttelyt kuunnella.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
Kiwi
Viestit: 2159
Liittynyt: 22:09 18.01.2010.
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: EVO BT Nokka- akselit

Viesti Kirjoittaja Kiwi »

Ja kannattaa vaihtaa nokka-akselin laakeri samalla kun siellä suunnalla on jo valmiiksi.
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: EVO BT Nokka- akselit

Viesti Kirjoittaja panheadever »

Se pitää uusia.. purku on vielä kesken, mutta mihinkäs se viittaa,ku etummainen tönäri pyörii vain 1/4 kierroksen vapaasti. Onko vääntynyt vai rockerin kuppi tai tönärin pää ? Kestääkö nuo kannen kumitiivisteet uudelleen käytön. Yhtään ei oo tihkuneet öljyä.?
choppers since 1988
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: EVO BT Nokka- akselit

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Sitä nokkalaakeria ei sitten kannata millään vetovasaralla, tai muulla kepulikonstilla yrittää irti.
Kuori hajoaa ja neulat tippuu kampikammioon.
moderattori

Romu rauhoittaa!
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: EVO BT Nokka- akselit

Viesti Kirjoittaja panheadever »

No sitten antaa olla jos hyvältä näyttää..RVS käsittely tehty., jos siitä ois apua ...
choppers since 1988
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: EVO BT Nokka- akselit

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Jos siellä jostakin syystä on sellainen harvarullainen laakeri, se kannattaa vaihtaa sellaiseen, jossa on koko kierros rullia täynnä. Olikohan torrington....on kyllä kestävä.
moderattori

Romu rauhoittaa!
panheadever
Viestit: 117
Liittynyt: 22:27 01.06.2012.

Re: EVO BT Nokka- akselit

Viesti Kirjoittaja panheadever »

IMG_20240216_194150.jpg
viittaako tuo numerot 95 vuosimalliin. Sitä kun ei ole tiedossa muuta kuin 95-99
choppers since 1988
Vastaa Viestiin