Sportster mallit

Keskustelualue H-D harrastajille

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Pertti kirjoitti: 09:04 06.11.2023.
JKKo kirjoitti: 21:58 05.11.2023. Oon ajanut 135 tuhatta ruisku-Dynalla ilman minkäänlaista huoltoa polttoainelaitteisiin. Kaasarimalliseen Sportsteriin piti laittaa puolilla kilsoilla pari neulaventtiiliä, yksi bensaletkun liitin, ainakin yksi ryyppyvaijeri. Olihan tuo XL vanhempi, mutta eilisen tekniikka ainakin mulla kaipasi huomiota.
Kylläpä onkin vastutanu kaasarin kanssa...
Tietokoneen päähän ei tarvitse kaasarikonetta laittaa, joten huoltoon ei tarvitse viedä sen takia, jos pystyy huoltamaan itse. En tuota kaasarikonetta mitenkään erityisesti hypetä, mutta yksinkertaisuus minua viehättää. Ruisku tuo kumminkin sähköllä toimivia lisäpalikoita jonkin verran sijoitettaviksi jo muutenkin pieneen tilaan.
Jos ryypyn käyttö muodostuu Harrikassa ongelmaksi, ei kovin kauas kotitallista kannata lähteä...
Ryyppyvaijerista halkeaa kiinnityksen tienoilta jotakin eikä siihen enää jää sen vertaa kitkaa, että pysyisi itsekseen päällä -> lämmityskäytössä joko istuskellaan käsi hanikalla tai sitten on se pyykkipoika, minkä saa nupin varteen.

Hyvä kaasari se oli, kertoi ostaja palautteessaan.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
jty
Viestit: 494
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja jty »

2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Susileijona
Viestit: 26
Liittynyt: 14:16 01.11.2023.

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja Susileijona »

jty kirjoitti: 15:55 06.11.2023. Sori oli pakko
:D
Sportster 1200s vm2000 11-2023 alkaen
Susileijona
Viestit: 26
Liittynyt: 14:16 01.11.2023.

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja Susileijona »

Sehän nyt sit kävi niin että tuo 1200 s Sportster kaasarilla tuli ostettua..

Saa talven istua autotallissa

:)
Sportster 1200s vm2000 11-2023 alkaen
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Susileijona kirjoitti: 13:46 07.11.2023. Sehän nyt sit kävi niin että tuo 1200 s Sportster kaasarilla tuli ostettua..

Saa talven istua autotallissa

:)
Hyvä valinta.

Siinä on muutama juttu jo valmiiksi paremmin kuin perusmallissa. Esimerkkinä tuo keula. Kaipasin mun ahdettuun Sportsteriin parempia jarruja ja halusin just tommosen S mallin keulan. Vaiheessa yksi ostin jostakin Keravan tienoilta entisen dragkisapyörän (tarrat kertoivat, komisario Palmu) huolella keulitun keulan, josta sain alaputket. Yläputket olivat mutkalla kovan laskeutumisen tms takia. Kauppaan tuli Shovelin puristajat, myös se oikeanpuoleinen, onneksi. Oho, ei ollutkaan pikkujuttu; S keulan yläputket on omansa ja harvinaisia plus täälläpäin kalliita merkkiliikkeeseen tilattuina, joten annoin juniorille hommaksi ostaa ne yläputket ulukomualta ja kuskata lomalle tullessaan laukussa tänne. Ja sit koko psk Kuumapyörään koottavaksi uusilla osilla plus itte ne satulat plus metriosista tuplajarrukeulan letkut plus jotakin ... ai niin kaksi uutta jarrulevyä ja palat. Ja sitten kokoamaan.

Halvemmaksi olisi tullut ostaa tommonen ässä, ottaa keula siitä kaikkineen ja kasata yksjarruisella keulalla ja myydä ässä sitten eniten tarjoavalle.

Mutta syntyipähän rakentelukokemusta.

Sun pyörällä on enää 7 kautta museorekkariin ja se on ihan alkuperäisessä kuosissa. Maltatkohan...
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Susileijona
Viestit: 26
Liittynyt: 14:16 01.11.2023.

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja Susileijona »

Tossa kävin niin että olin jo käynyt liikkeessä ennen tänne kirjoittamista kattomassa 883 koneella olevaa mutta tuo kyseinen s oli tullut juuri myyntiin se jöi mietityttämään koska oli tosiaan ns spessumpi vehje. no sitten se tänne linkitettiin keskusteluun ja tänään kävin uudestaan kaasuttelemassa ja nimet paperiin..
Sportster 1200s vm2000 11-2023 alkaen
Avatar
Pekka L
Viestit: 421
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Onnea uudelle hankinnalle!
Mahdollisia takuuasioita ei sit kannata mun kautta yrittää hoitaa... :mrgreen:
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Avatar
jannejk
Viestit: 183
Liittynyt: 13:06 25.07.2018.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja jannejk »

Oho. Sportster S punaraja on mittarissa 5500 kohdalla. Mulla on vanhemman evosportin tuplamittariston kiekkamittari mun 883/1200/turbo:ssa. Sen mittarin punaraja on 6200. Rajoitin mulla on 6500 ja sen löydän melkein joka ajossa.
Omassa Sportsterissa rajoitin 7500:ssa ja hyvin helposti löytyy kun kiire tulee :lol:
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
Avatar
LeClerc
Viestit: 726
Liittynyt: 13:28 06.01.2010.
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja LeClerc »

Susileijona kirjoitti: 15:37 07.11.2023. tänään kävin uudestaan kaasuttelemassa ja nimet paperiin..
Onnittelut! Tule sitten MP-messuilla täyttään jäsenkaavake. Voi sen tehdä netissäkin, mutta porukkaa näet paikan päällä ja pääsee heti juttusille!
- it is I, LeClerc -
FLD Dyna Switchback -13
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Susileijona kirjoitti: 15:37 07.11.2023. kyseinen s oli tullut juuri myyntiin se jöi mietityttämään koska oli tosiaan ns spessumpi vehje. no sitten se tänne linkitettiin keskusteluun ja tänään kävin uudestaan kaasuttelemassa ja nimet paperiin..
Onneksi olkoon! Tuosta ei paljon valinta parane, speksit ja hinta kohdallaan!

Kaasarinkin hyväksyy tuossa vehkeessä ja kyllä sillä pärjää. Kylmänä se käynnistyy niin, että 3 ruikkausta kiihdytyspumpulla ja sitten käynnistys kaasuun koskematta. Ryypyn käyttö CV:llä vaatii pientä totuttelua, koska se jaksaa vaatia ryyppyä yllättävänkin pitkään, ennen kuin suostuu käymään tyhjäkäyntiä ryypyttä.

Ja sitten kun siihen yhdistää sen vikaantuvan ryyppyvaijerin, niin siinä se hermo meneekin - kunnes vaijeri on vaihdettu. Eli kannattaa tehdä heti, jos ei pysty paikallaan nykykuosissa. Vaijeri maksaa tarvikkeena noin 12 euroa, joten pyykkipoikavirityksiä ei kovasti kannata tehdä.

Hieno valinta ja H-DCF jäsenhakemus sisään. Nyt kun maksaa jäsenmaksun, niin saa automaattisesti jo ensi vuoden jäsenyyden ja kaikki lehdet heti tuoreeltaan, ilmeisesti myös tämän vuoden viimeisen numeron.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

Susileijona kirjoitti: 13:46 07.11.2023. Saa talven istua autotallissa
Tuon korjaamisen takia ei tarvitse, mutta viittasitkin kai fiilistelyyn. Siinä fiilistellessä sitten iskarit paranteluun, niin hyvästä tulee vielä parempi.

En ole noita S:n iskareita räjäytyskuvista katsonut, mutta uskoisin siihenkin löytyvän alustaa parantavia palikoita. Jopa XR1200 USD-kasettikeula kaipasi parempia jousia ja öljyn viskositeettiviritystä ja parani heti, kun nuo löytyivät. Tuossa pitäisi olla keulassa sekä esijännityksen että vaimennuksen säätö. Se ei vielä tarkoita, että itse jousi olisi riittävän hyvä.

Perään XR1200 huusi säädettäviä iskareita. Tuossa ne olisi pitänyt olla jo mukana vieläpä lisäsäiliöillä. On joku kelmi tainnut köyhentää myyntikuviwn perusteella ne iskarit sieltä pois, todella ikävä temppu. Kannattaa ehkä jopa kysyä myyjäliikkeeltä varoiksi ihan pokkana niiden perään. Toki jos ovat purskauttaneet öljyt pihalle, on joku aikaisempi omistaja voinut panna sinne jotain muuta tilalle. Silti epäilen köyhennysoperaatiota. Saahan tuohon sellaiset huippuhyvät orggiksia paremmat lisäsäiliölliset säädettävät, mutta hinnat pyörivät jo 1500 euron paremmalla puolella.

Katso VIN-koodilla serviceportaalista osaluettelo ja samalla näet myös kuvan, millaiset iskarit siellä ovat uutena olleet. Olisin sen jo katsonut sinulle, mutta niin hyvin ovat poistaneet nettomotosta kuvat, joissa rekkari näkyy, että ei onnistu.

Keskitappisarjoja on jonkin verran myynnissä. Siirtosarjoilla tuossa on viety polkimet näköjään eteen. Moni pitää ajettavan pyörän ainoana oikeana varusteena keskitappeja (ellei peräti takatappeja). Keskitapit vaativat sitten lepuutustapit pitkään matkaan. Siksi näihin saa "higway peg"-sarjaa. Matka-ajossa keskitapeilla tuossa jalat äkkiä alkavat kaivata vaihtelua. Tämä on toki makuasia hieman ja riippu myös kuskin mitoista.

Voisin kuvitella noilla eväillä tuonkin muuttuvan vielä paljon edukseen.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja JKKo »

jannejk kirjoitti: 18:27 07.11.2023.
Oho. Sportster S punaraja on mittarissa 5500 kohdalla. Mulla on vanhemman evosportin tuplamittariston kiekkamittari mun 883/1200/turbo:ssa. Sen mittarin punaraja on 6200. Rajoitin mulla on 6500 ja sen löydän melkein joka ajossa.
Omassa Sportsterissa rajoitin 7500:ssa ja hyvin helposti löytyy kun kiire tulee :lol:
Ne on ne vaparit joista voima täytyy hakea kierroksilla!
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Susileijona
Viestit: 26
Liittynyt: 14:16 01.11.2023.

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja Susileijona »

Joe Cool kirjoitti: 22:13 07.11.2023.
Susileijona kirjoitti: 13:46 07.11.2023. Saa talven istua autotallissa
Tuon korjaamisen takia ei tarvitse, mutta viittasitkin kai fiilistelyyn. Siinä fiilistellessä sitten iskarit paranteluun, niin hyvästä tulee vielä parempi.

En ole noita S:n iskareita räjäytyskuvista katsonut, mutta uskoisin siihenkin löytyvän alustaa parantavia palikoita. Jopa XR1200 USD-kasettikeula kaipasi parempia jousia ja öljyn viskositeettiviritystä ja parani heti, kun nuo löytyivät. Tuossa pitäisi olla keulassa sekä esijännityksen että vaimennuksen säätö. Se ei vielä tarkoita, että itse jousi olisi riittävän hyvä.

Perään XR1200 huusi säädettäviä iskareita. Tuossa ne olisi pitänyt olla jo mukana vieläpä lisäsäiliöillä. On joku kelmi tainnut köyhentää myyntikuviwn perusteella ne iskarit sieltä pois, todella ikävä temppu. Kannattaa ehkä jopa kysyä myyjäliikkeeltä varoiksi ihan pokkana niiden perään. Toki jos ovat purskauttaneet öljyt pihalle, on joku aikaisempi omistaja voinut panna sinne jotain muuta tilalle. Silti epäilen köyhennysoperaatiota. Saahan tuohon sellaiset huippuhyvät orggiksia paremmat lisäsäiliölliset säädettävät, mutta hinnat pyörivät jo 1500 euron paremmalla puolella.

Katso VIN-koodilla serviceportaalista osaluettelo ja samalla näet myös kuvan, millaiset iskarit siellä ovat uutena olleet. Olisin sen jo katsonut sinulle, mutta niin hyvin ovat poistaneet nettomotosta kuvat, joissa rekkari näkyy, että ei onnistu.

Keskitappisarjoja on jonkin verran myynnissä. Siirtosarjoilla tuossa on viety polkimet näköjään eteen. Moni pitää ajettavan pyörän ainoana oikeana varusteena keskitappeja (ellei peräti takatappeja). Keskitapit vaativat sitten lepuutustapit pitkään matkaan. Siksi näihin saa "higway peg"-sarjaa. Matka-ajossa keskitapeilla tuossa jalat äkkiä alkavat kaivata vaihtelua. Tämä on toki makuasia hieman ja riippu myös kuskin mitoista.

Voisin kuvitella noilla eväillä tuonkin muuttuvan vielä paljon edukseen.

:D jos alottais ihan siitä että pääsee rullaamaan paritonnia ennen räpläämistä :D
Sportster 1200s vm2000 11-2023 alkaen
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Susileijona kirjoitti: 06:25 08.11.2023.
Joe Cool kirjoitti: 22:13 07.11.2023.
Susileijona kirjoitti: 13:46 07.11.2023. Saa talven istua autotallissa
Tuon korjaamisen takia ei tarvitse, mutta viittasitkin kai fiilistelyyn. Siinä fiilistellessä sitten iskarit paranteluun, niin hyvästä tulee vielä parempi.

En ole noita S:n iskareita räjäytyskuvista katsonut, mutta uskoisin siihenkin löytyvän alustaa parantavia palikoita. Jopa XR1200 USD-kasettikeula kaipasi parempia jousia ja öljyn viskositeettiviritystä ja parani heti, kun nuo löytyivät. Tuossa pitäisi olla keulassa sekä esijännityksen että vaimennuksen säätö. Se ei vielä tarkoita, että itse jousi olisi riittävän hyvä.

Perään XR1200 huusi säädettäviä iskareita. Tuossa ne olisi pitänyt olla jo mukana vieläpä lisäsäiliöillä. On joku kelmi tainnut köyhentää myyntikuviwn perusteella ne iskarit sieltä pois, todella ikävä temppu. Kannattaa ehkä jopa kysyä myyjäliikkeeltä varoiksi ihan pokkana niiden perään. Toki jos ovat purskauttaneet öljyt pihalle, on joku aikaisempi omistaja voinut panna sinne jotain muuta tilalle. Silti epäilen köyhennysoperaatiota. Saahan tuohon sellaiset huippuhyvät orggiksia paremmat lisäsäiliölliset säädettävät, mutta hinnat pyörivät jo 1500 euron paremmalla puolella.

Katso VIN-koodilla serviceportaalista osaluettelo ja samalla näet myös kuvan, millaiset iskarit siellä ovat uutena olleet. Olisin sen jo katsonut sinulle, mutta niin hyvin ovat poistaneet nettomotosta kuvat, joissa rekkari näkyy, että ei onnistu.

Keskitappisarjoja on jonkin verran myynnissä. Siirtosarjoilla tuossa on viety polkimet näköjään eteen. Moni pitää ajettavan pyörän ainoana oikeana varusteena keskitappeja (ellei peräti takatappeja). Keskitapit vaativat sitten lepuutustapit pitkään matkaan. Siksi näihin saa "higway peg"-sarjaa. Matka-ajossa keskitapeilla tuossa jalat äkkiä alkavat kaivata vaihtelua. Tämä on toki makuasia hieman ja riippu myös kuskin mitoista.

Voisin kuvitella noilla eväillä tuonkin muuttuvan vielä paljon edukseen.

:D jos alottais ihan siitä että pääsee rullaamaan paritonnia ennen räpläämistä :D
Peukku!
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Pekka L
Viestit: 421
Liittynyt: 13:35 23.01.2008.
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Sportster mallit

Viesti Kirjoittaja Pekka L »

Susileijona kirjoitti: 13:46 07.11.2023. Sehän nyt sit kävi niin että tuo 1200 s Sportster kaasarilla tuli ostettua..

Saa talven istua autotallissa

:)
Ja tietysti siinä istuskelun lomassa tutkailet, mikä on huoltotilanne. Löytyykö dokumenteista tietoa, milloin on esim jarrunesteet vaihdettu yms? Sitten, jos ei varmuutta ole, niin kannattaa hoitaa kaikki kuntoon jo talven aikana. Myös ylläpitolaturin liittimen asennusta suosittelen, ellei sitä jo ole...
Pekka äL
Satulapummi Wakka-Hämeestä
Electra Milwaukee-8 2017
Vastaa Viestiin