jep! No mä mietin kans tota takahihnapyörää mut näin tällai kuvan interwebsissä ja tä ei jotenki omaa silmään oikeen toimi tai entiiä vähä niijanäi mutta toi on toki vedetty kokonaan valkoseks
FASTer JOHNNIE FXLRST
Re: FASTer JOHNNIE FXLRST
Rubert Custom
@rubertcustom
@rubertcustom
Re: FASTer JOHNNIE FXLRST
Nojoo, liika aina liikaa Hyvä kun melkein mitä vaan suunnittelee, niin aina on joku sen jo tehnyt ja postannut kuvan nettiin
Omaan silmään ei nuo nettikuvan moottorin siniset lisäkoristelut oikein sovi, mutta makuasioitahan nämä.
XLS1000 Roadster 1983
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
”Put down the cheap-ass Chinese aftermarket accessories, step away from the motorcycle and nobody gets hurt!”
Re: FASTer JOHNNIE FXLRST
joo sepäse koittaa löytää sopivan balanssin nii eiköhä siitä hyvä tuuKariFS kirjoitti: ↑10:22 02.03.2024.Nojoo, liika aina liikaa Hyvä kun melkein mitä vaan suunnittelee, niin aina on joku sen jo tehnyt ja postannut kuvan nettiin
Omaan silmään ei nuo nettikuvan moottorin siniset lisäkoristelut oikein sovi, mutta makuasioitahan nämä.
Rubert Custom
@rubertcustom
@rubertcustom
Re: FASTer JOHNNIE FXLRST
Sulla on hyvä silmä, tee sen mukaan.
Oma pyöräsi kehittyy sellaisella meiningillä, ettei paljon toisten laitteista tarvitse mallia katsella.
Tee, mitä sun omasta mielestäsi pitää.
Toivottavasti näemme livenä kesän ralleissa.
Oma pyöräsi kehittyy sellaisella meiningillä, ettei paljon toisten laitteista tarvitse mallia katsella.
Tee, mitä sun omasta mielestäsi pitää.
Toivottavasti näemme livenä kesän ralleissa.
moderattori
Romu rauhoittaa!
Romu rauhoittaa!
Re: FASTer JOHNNIE FXLRST
Näin teemme ! Kiitos ! Eiköhän sitä johonkin tuu eksyttyä
Rubert Custom
@rubertcustom
@rubertcustom
Re: FASTer JOHNNIE FXLRST
Eikös päärallissa ollut viime kesänä sellainen Drive in-näyttely jonne sai ajopelinsä tuoda näytille, väki katseli ja palkintojakin jaeltiin? Tässä olisi ainesta, on nyt jo niin hienon näköinen värkki.
- -Harikka-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salo:n saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: FASTer JOHNNIE FXLRST
Mites, piäni pikantti yksityiskohta, siniset tai valkoset ilmawenttiilien hatut
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: FASTer JOHNNIE FXLRST
Kait se on pare jakaa palkinnot niille kun oikeesti rakentamalla rakentaa pyöriä, mää vaa vaihtelen osia pääosin
Rubert Custom
@rubertcustom
@rubertcustom
Re: FASTer JOHNNIE FXLRST
sinisethän siellä on jo piti laittaa ihan kokonaan siniset alumiiniset venttiilit mut tultiin ihala choppersin mannosen kanssa siihen lopputulemaan että ne ei tuu ikinä pitämään niinku kuuluu joten lyötiin lyhkäset kumiventtiilit sinisillä hatuilla. vaihtoehtoja hatuiksikin olis
Ei muuten oikeen mistään löytynyt laadukkaita tollasia "pultattavia" venttiileitä, olis bisnesrako!
Rubert Custom
@rubertcustom
@rubertcustom
Re: FASTer JOHNNIE FXLRST
On siellä perusteellisesti rakenneltujakin, mutta se "kisa" ei ole vaan niille jotka aloittavat louhimalla itse malmin ja tekemällä siitä terästä jne. Siellä oli viime vuonnakin yksi palkituista Softail, jossa oli osia maalattu ja vaihdeltu, ja oli kyllä hieno. Tämä olisi ollut ihan sinne sopiva.
Re: FASTer JOHNNIE FXLRST
Minäkin meinasin pistää takavanteeseen kulmaventtiilin kun ei pääse oikein mitenkään takarenkaasta ilmanpainetta tarkistamaan. Joku varoitteli että ei kannata, sivulle kääntyvä varsi rasittaa suurissa pyörimisnopeuksissa ja tärinässä niin paljon että voi osa pitemmässä käytössä murtua. Tuossa kuvassa olevassahan on kyllä hyvin lyhyt nousu vanteesta, se varmastikin vähentää noita voimia.
Enkä tiedä onko ongelma edes todellinen, mutta jäipä itselle laittamatta. Näitähän taitaa olla tehdastekoisissa pyörissä ihan alkuperäisasennuksinakin.
Enkä tiedä onko ongelma edes todellinen, mutta jäipä itselle laittamatta. Näitähän taitaa olla tehdastekoisissa pyörissä ihan alkuperäisasennuksinakin.
Re: FASTer JOHNNIE FXLRST
razz3 kirjoitti: ↑13:25 27.02.2024. Kevät saapuu ja sehän tarkoittaa että projekteille pitää antaa vauhtia oikeen kunnolla ettei ehdi sula asfaltti yllättää ja prätkä on vielä telakalla kun pääsis jo ottaa ensivetoja tälle kaudelle !
Nojoo pari viikkoa vielä tarvii odotella turuuun seudulla ennenku pääsee
Tänä talvena ei ihan hirvittäviä muutoksia pyörään tehty/tehdä.
Aloitetaan nyt vaikka sit ensimmäisestä muutoksesta elikkä vanteet, tyhmän väriset pyörään jonka värimaailma on sinivalkoinen, on vissiin hd insinööreillä alkanu kahvitauko ja vanteet lyöty samanvärisinä alle kuin kaikissa muissakin lowrider st malleissa
Täähän on näihin Fast Johnnie pyöriin ihan must have muutos elikkäs vanteet, kumit pois, valkosta pulveria päälle ja uunin kautta takas pyörän alle päinvastasessa järjestyksessä
On todella paljon freesimpi lookki näin! mahtollisesti ois kiva päivittää vielä vähän jarrulevyjä sinisellä keskiöllä yms pikku pisteosia
kuvat on kivoja mut niin on videotkin niin tein tästä tollasen pikkupätkänkin tonne instaramin puolelle
https://www.instagram.com/reel/C3xF5_7I ... x6Zjl4ZnFz
Komea pyörä lähtöjäänkin ja komiammaksi vain menee näillä muutoksilla. Lisää vain videoita kun jalostat tätä eteenpäin. Niitä on aina mukava katsella. Piti ihan ottaa instagrami seurantaan
Re: FASTer JOHNNIE FXLRST
UrpoTJ kirjoitti: ↑21:13 05.03.2024. On siellä perusteellisesti rakenneltujakin, mutta se "kisa" ei ole vaan niille jotka aloittavat louhimalla itse malmin ja tekemällä siitä terästä jne. Siellä oli viime vuonnakin yksi palkituista Softail, jossa oli osia maalattu ja vaihdeltu, ja oli kyllä hieno. Tämä olisi ollut ihan sinne sopiva.
okei no sitten
joo ja noista ei kumpikaan tiivisteiltään istunut niin hyvin et ois voinu edes ajatella et joo tää pitää takuulla ikuisesti tälläkertaa ei menny tyyli käytännöllisyyden edelleUrpoTJ kirjoitti: ↑21:21 05.03.2024. Minäkin meinasin pistää takavanteeseen kulmaventtiilin kun ei pääse oikein mitenkään takarenkaasta ilmanpainetta tarkistamaan. Joku varoitteli että ei kannata, sivulle kääntyvä varsi rasittaa suurissa pyörimisnopeuksissa ja tärinässä niin paljon että voi osa pitemmässä käytössä murtua. Tuossa kuvassa olevassahan on kyllä hyvin lyhyt nousu vanteesta, se varmastikin vähentää noita voimia.
Enkä tiedä onko ongelma edes todellinen, mutta jäipä itselle laittamatta. Näitähän taitaa olla tehdastekoisissa pyörissä ihan alkuperäisasennuksinakin.
No perkala kiitoksia ! kiva kuulla
Rubert Custom
@rubertcustom
@rubertcustom
Re: FASTer JOHNNIE FXLRST
Nyt pantiin vauhti joniin uudet raiserit jaa vähän tymäkämmät raiserien puslat ! nii ja vaihtu noi kahvat ja tollasiin "shorty" yhden/kahden sormen kahvoihin.
Yllättävän kivuton homma kaikinpuolin taasen, vanhat puslatkin irtos helposti (heh joo onhan ne siellä melkeen vuodenpäivät jo ollutkin ) ja olivat kyllä ihan todella kusiset pehmeät pienet puslanpoikaset
kytkinvaijerissa riittää hyvin mitta kuin myös jarruletkussa (ei säädelty kohilleen vielä kuvassa niinku näkyy että on vähän piukka), kontrollien ja mittariston johdot piisaa periaatteessa just ja just mutta täytyy tankki vielä käyttää irti kun sieltä saa ilmeisesti hiukan lisää mittaa johtoihin mut en kyllä jätä vahingossakaan silleen että "kyllä ne nyt pitäs piisata" mittaan vaan sit suosiolla vaan jatkojohdot väliin
tankoa kun ei hd oo viittiny kokonaan mustata niin jää noi tangon maalaamattomat kohdat näkyviin tuosta klämpin läpitte, siihen aattelin hommata jostain ihan ohkasta tyyliin 1mm hiilikuitulevyä jonka leikkaan muotoon sopivaksi ja saan siihen coveriksi sen.
vakio raiserit on muistaakseni 4" noi on 6" ja 1,5" pullbackiä ja kyllä osu niiiiiin perkalan hyvin kohilleen että ihan nauratti miten paljon ajoasento parani, on just eikä melkeen jos viikon kahden päästä pääsis jo vähän ottaa kilsoja alle
tästäkin hommasta tein tollasen näppärän pikku videopätkän, saa kattoa mut ei ol pakko!
https://www.instagram.com/reel/C4oYb4bI ... c3c3BnaQ==
ja sitte kuvia !
Yllättävän kivuton homma kaikinpuolin taasen, vanhat puslatkin irtos helposti (heh joo onhan ne siellä melkeen vuodenpäivät jo ollutkin ) ja olivat kyllä ihan todella kusiset pehmeät pienet puslanpoikaset
kytkinvaijerissa riittää hyvin mitta kuin myös jarruletkussa (ei säädelty kohilleen vielä kuvassa niinku näkyy että on vähän piukka), kontrollien ja mittariston johdot piisaa periaatteessa just ja just mutta täytyy tankki vielä käyttää irti kun sieltä saa ilmeisesti hiukan lisää mittaa johtoihin mut en kyllä jätä vahingossakaan silleen että "kyllä ne nyt pitäs piisata" mittaan vaan sit suosiolla vaan jatkojohdot väliin
tankoa kun ei hd oo viittiny kokonaan mustata niin jää noi tangon maalaamattomat kohdat näkyviin tuosta klämpin läpitte, siihen aattelin hommata jostain ihan ohkasta tyyliin 1mm hiilikuitulevyä jonka leikkaan muotoon sopivaksi ja saan siihen coveriksi sen.
vakio raiserit on muistaakseni 4" noi on 6" ja 1,5" pullbackiä ja kyllä osu niiiiiin perkalan hyvin kohilleen että ihan nauratti miten paljon ajoasento parani, on just eikä melkeen jos viikon kahden päästä pääsis jo vähän ottaa kilsoja alle
tästäkin hommasta tein tollasen näppärän pikku videopätkän, saa kattoa mut ei ol pakko!
https://www.instagram.com/reel/C4oYb4bI ... c3c3BnaQ==
ja sitte kuvia !
Rubert Custom
@rubertcustom
@rubertcustom
Re: FASTer JOHNNIE FXLRST
Sitte takavalon pohja ja itse takavalo tuli myös vaihdettua.
Pohjana vanhemman softailin pohja joka on muovia (weight reduction! )
joka ei tosiaankaan istu tohon uudenmalliseen lokariin noinvain suoraan vaan vaati hieman modailua, valitettavasti työkalut jotka olivat käytettävissä (pora ja mora) eivät mahdollistaneet kovin kaunista muokkausta (joskaan sillä mitään väliä kun jää valon alle piiloon) jonka takia kuvia modauksesta ei tarvinnut ottaa
mutta periaatteessa vaatii joko lokarin kiinnityksen muokkaamista johon en halunnut lähteä joten toinen vaihtoehto on muokata takavalon pohjaa, johon on tehtävä aukko jotta uudemmanmallisen takavalon pohjan kiinnitysrauta mahtuu tulemaan hieman pohjan sisään (on jostain syystä ulompana ja ihmeellisellä kulmalla lokarissa kiinni tuo rauta.
Loppuhyvin kaikkihyvin pohja istahti paikalleen oikein hienosti ja sitten uusi tollanen
"low profile" takavalo jossa vilkut integroituna pikspoks paikallensa ja ei muutakuin
nauttimaan lopputuloksesta!
On muuten toi orkkis takavalo varmaan 10-15cm pitkä kärsä joka ottaa btw ekana maahan kiinni jos tollasella ottaa tarpeeks kulmaa
Sanoisin että on jonnin verran kliinimpi lookki persiissä nyt kuin ennen
Pohjana vanhemman softailin pohja joka on muovia (weight reduction! )
joka ei tosiaankaan istu tohon uudenmalliseen lokariin noinvain suoraan vaan vaati hieman modailua, valitettavasti työkalut jotka olivat käytettävissä (pora ja mora) eivät mahdollistaneet kovin kaunista muokkausta (joskaan sillä mitään väliä kun jää valon alle piiloon) jonka takia kuvia modauksesta ei tarvinnut ottaa
mutta periaatteessa vaatii joko lokarin kiinnityksen muokkaamista johon en halunnut lähteä joten toinen vaihtoehto on muokata takavalon pohjaa, johon on tehtävä aukko jotta uudemmanmallisen takavalon pohjan kiinnitysrauta mahtuu tulemaan hieman pohjan sisään (on jostain syystä ulompana ja ihmeellisellä kulmalla lokarissa kiinni tuo rauta.
Loppuhyvin kaikkihyvin pohja istahti paikalleen oikein hienosti ja sitten uusi tollanen
"low profile" takavalo jossa vilkut integroituna pikspoks paikallensa ja ei muutakuin
nauttimaan lopputuloksesta!
On muuten toi orkkis takavalo varmaan 10-15cm pitkä kärsä joka ottaa btw ekana maahan kiinni jos tollasella ottaa tarpeeks kulmaa
Sanoisin että on jonnin verran kliinimpi lookki persiissä nyt kuin ennen
Rubert Custom
@rubertcustom
@rubertcustom