Vesisade ja ongelmat

Sähköt, elektroniikka, valot, vilkut, hälytin, mittarit (myös mekaaniset)

Valvojat: Pertti, pressa

Avatar
hdjokke
Viestit: 1113
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vesisade ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

hdjokke kirjoitti: 11:15 14.09.2023.
Nyt paikallaan oleva suodatin, jossa tuo vaahtomuovi, ei taida täydellisesti pitää sade- tai muitakaan vesiä ulkona, jos koppana on S&S:n pisara, tai jokin muu S&S-malli. Vaahtomuovihan kastuessaan kerää itseensä vettä.
Eli taisi tuo ylläoleva itseltäni lainaama kommentti olla hieman väärää tietoa. Kiitos korjauksesta Pertti. :D

Kun rullasin S&S:n sivuilla vähän eteenpäin, niin löytyihän sieltä tuokin elementti. Öljytäänkö sitäkin, vai hoitaako vaahtomuovi homman?

Kun olen omaa SE-suodatintani öljyillyt 23 kauden ajan, niin tuli mieleen, että olisiko nykyteknologia jo tuottanut myytäväksi ei-öljyttäviä High Flow -ilmansuodattimia, muitakin, kuin tuo S&S, joka näyttäisi sopivan vain tiettyihin H-D -malleihin?

Voisi meinaan vähän suhteuttaa vuosittain vaihdettavavan suodattimen hintaa pesun ja öljyämisen vaivaan, vaikka harrastukseen kuuluukin.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vesisade ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Öljyämätön high flow filtteri voisi olla kertakäyttöinen paperinen. Lisänä vielä se, että suodattaisikin jotakin.

Heittelin tosi pitkään 2009 mallin pyörän suodattimia menemään ennen kuin luin mulla iänkaiken olleista huoltokirjoista, että se on pestävä, muttei tarvitse öljytä. High flowsta en tiedä. Mimmonen suti on tehtaan omissa 100+++ hp tai kW moottoreissa?

K&N on pestävä, öljyttävä, ei kovin high flow ja niissä on silmin nähden neulan mentäviä reikiä, eli ei mikään tosi suodattava kampe.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
hdjokke
Viestit: 1113
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vesisade ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

No, piti mennä Ameriikan sivuille katsomaan, mitä siellä on.

Ainakin tämä on pestävä, eikä tarvitse öljytä.

https://www.harley-davidson.com/us/en/s ... p/29400222
Liekö S&S:n tai K&N:n tekemä, mene tiedä.
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vesisade ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

hdjokke kirjoitti: 16:22 15.09.2023. Ainakin tämä on pestävä, eikä tarvitse öljytä.

https://www.harley-davidson.com/us/en/s ... p/29400222
Liekö S&S:n tai K&N:n tekemä, mene tiedä.
Harrikan SE-putsareita minulla on kahdessa pyörässä ja niissä lukee ettei öljytä. Niissä kyllä ei myynninedistämismielessä lue, että voi pestä. Mutta kyllä ne pesun kestävät. En tiedä kestävätkö yhtä monta pesua, kuin K&N öljyttävät. Niitäkin on muutamaan pyörään tullut asennettua.

Tällaisen ei öljyä kiitos -putsarin pesin just reissussa hotellin lavuaarissa suihkusaippualla ;) Kuivattelin pyörän vieressä 35 asteessa auringonpaisteessa melkoisen nopeasti. Rupesi vuoristossa helteessä herjailemaan kaasun toimintaa. Putsasin ilmamasaamittaria hieman ja sen liittimetkin rapsuttelin. Sitten pesin sen suodattimen - en ollut koskaan niin törkyistä suodatinta saanut näissä käsiini. Pyörällä oli ajettu 20 000 ml ja varmaan aika alkumatkasta vaihdettu putket ja SE-putsari. Ja sitten vaan kovaa ajoa.

Virheilmoitukset loppuivat siihen niin vuorilla kuin laaksoissa ja hellekin kirpaisi 45 paremmalle puolelle. Mutta ei enää virhevaloja.
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Avatar
hdjokke
Viestit: 1113
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vesisade ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Joe Cool kirjoitti: 22:12 18.09.2023.
Harrikan SE-putsareita minulla on kahdessa pyörässä ja niissä lukee ettei öljytä. Niissä kyllä ei myynninedistämismielessä lue, että voi pestä. Mutta kyllä ne pesun kestävät. En tiedä kestävätkö yhtä monta pesua, kuin K&N öljyttävät. Niitäkin on muutamaan pyörään tullut asennettua.
Juu pestä voi, ja ovat ns. High Flow -suodattimia. Ohjeet pesuun löytyivät täältä:
https://serviceinfo.harley-davidson.com ... cale=en_US

Ei todellakaan löytynyt tieto Suomen Harrikan sivuilta, vaan US of A:n sivuille oli mentävä etsimään tiedonmurusia omaa vanhaa rakkinetta varten. Omaan pyörään sopivan suodattimen osanumero löytyi ylläolevan linkin asennusohjeen osanumeroluettelosta. Osanumeron 29442-99D kun laittoi esim. H-D Helsingin tai V-Twin City:n varaosaselaimeen, niin löytyi tieto, että suodatin on korvattu uudella versiolla, jonka osanumero on 29442-99E.

Onkohan uudessa osassa mitään muuta eroa vanhaan kuin korkeampi hinta, joka muuten on kokonaista 25 euppanderia vanhaa kalliimpi, eli 87,64 €?
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Avatar
hdjokke
Viestit: 1113
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vesisade ja ongelmat

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Joe Cool kirjoitti: 22:12 18.09.2023.
Tällaisen ei öljyä kiitos -putsarin pesin just reissussa hotellin lavuaarissa suihkusaippualla ;) Kuivattelin pyörän vieressä 35 asteessa auringonpaisteessa melkoisen nopeasti. Rupesi vuoristossa helteessä herjailemaan kaasun toimintaa. Putsasin ilmamasaamittaria hieman ja sen liittimetkin rapsuttelin. Sitten pesin sen suodattimen - en ollut koskaan niin törkyistä suodatinta saanut näissä käsiini. Pyörällä oli ajettu 20 000 ml ja varmaan aika alkumatkasta vaihdettu putket ja SE-putsari. Ja sitten vaan kovaa ajoa.

Virheilmoitukset loppuivat siihen niin vuorilla kuin laaksoissa ja hellekin kirpaisi 45 paremmalle puolelle. Mutta ei enää virhevaloja.
Onhan toi kehitys kehittynyt, kun H-D:kään ei enää leviä tielle, vaan syttyy merkkivalo, joka varoittaa…
Saitko muuten vuokraushinnasta osan takaisin tehdyn huoltotyön ansiosta? :)
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Vastaa Viestiin