Tosi paljon kaksi päällä plut matkatavarat kokonaispainoilla, joiden takia kokonaispaino menee yli 500 kg:n. Vuoristojen ylityksiä, moottoritiellä kiitämistä tuhannen kilsan päivätahtia. Mutta yhtälailla jarruvoiman puute vaivaa yksin ajellessa johtuen varmaan vauhdin määrästä. Etujarrulevyjä on mennyt kuin leipää.
Parhaat jarrut Dynaan - ei tuplia kuitenkaan
Re: Parhaat jarrut Dynaan - ei tuplia kuitenkaan
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Parhaat jarrut Dynaan - ei tuplia kuitenkaan
Omaan Dynaan päivitän tuplajarrut eteen kun vaan vielä löydän sopivan alumiinivanteen mihin saa levyt molemmille puolille. Touringin alaputket on jo 49mm keulalle. Uudemman Touringin Brembot laitan kiinni. Tässä oli taas tilanne muutama viikko sitten Puolassa motarilla kun vedin vasenta kaistaa 140kmh rekkajonoa ohi. Yksi rekka vaan päätti vaihtaa sitä ennen tyhjälle vasemmalle kaistalle. Aika paljon sai taas jarruja testata. Onneksi nyt jonkunlaiset on, mutta paremmat pitää saada.
Sportster XLH '92
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
DYNA FXDBI '06 "Punisher"
Street Glide FLHX 2009
- -Harikka-
- Viestit: 4850
- Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
- Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
- Viesti:
Re: Parhaat jarrut Dynaan - ei tuplia kuitenkaan
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Emilia ChromeTrain, 'kevyesti' muokattu & piristetty
Re: Parhaat jarrut Dynaan - ei tuplia kuitenkaan
Kulumisindikaattori teki työnsä ja mun oli tehtävä jarrupalojen vaihto ennen suurempia remontteja.
Kulumisindikaattori?
Palan selkäpuolen metalli tuli näkyviin kitkapinnan alta.
Havainto. Tommonen satula on ”vinossa” 49mm alaputkessa. Palojen pinnat kuluvat vinoiksi sekä kehän, että säteen suuntaan. En ymmärrä, miksi ne on sillä lailla laitettu - siis kiinnityspisteet. Ei mun pohdinnan kautta tee tuota vaikka keula olisi ”kierteellä, koska ei siinä luupissa, mikä nuo linjaa, ole kuin pyörännapa, akseli ja alaputki. Ja jarrun puolella vielä on se alaputki, jossa on poraus akselille.
Kulumisindikaattori?
Palan selkäpuolen metalli tuli näkyviin kitkapinnan alta.
Havainto. Tommonen satula on ”vinossa” 49mm alaputkessa. Palojen pinnat kuluvat vinoiksi sekä kehän, että säteen suuntaan. En ymmärrä, miksi ne on sillä lailla laitettu - siis kiinnityspisteet. Ei mun pohdinnan kautta tee tuota vaikka keula olisi ”kierteellä, koska ei siinä luupissa, mikä nuo linjaa, ole kuin pyörännapa, akseli ja alaputki. Ja jarrun puolella vielä on se alaputki, jossa on poraus akselille.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
-
- Viestit: 26
- Liittynyt: 11:40 14.09.2022.
Re: Parhaat jarrut Dynaan - ei tuplia kuitenkaan
Morjens,
..tämä on mielenkiintoinen aihe. Joko löytyi sopiva ( mielummin myös edullinen.. ) setti jarrun päivitykseen ?
-Vesa
..tämä on mielenkiintoinen aihe. Joko löytyi sopiva ( mielummin myös edullinen.. ) setti jarrun päivitykseen ?
-Vesa
Re: Parhaat jarrut Dynaan - ei tuplia kuitenkaan
Arlen Nessin isohalkaisijainen laikka plus satulan siirtoadapteri maksavat 380 Kalasataman huoltoliikkeen tarjooman mukaan. Sillä saa jonkun avun.VSorjonen_01 kirjoitti: ↑18:43 12.08.2023. Morjens,
..tämä on mielenkiintoinen aihe. Joko löytyi sopiva ( mielummin myös edullinen.. ) setti jarrun päivitykseen ?
-Vesa
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
'09 Street Bob 2009=>
Re: Parhaat jarrut Dynaan - ei tuplia kuitenkaan
En tiedä onko paras jarrucombo mutta erittäin hyvä ainakin. Kaverin ’06 Dynaan laitettiin eteen Arlen Nessin iso kelluva (olikohan 15”) ja siihen kaveriks PM:n 6mäntänen. Kahva on vakio vielä (olikos tuossa 9/16”), hyllyssä olis Touringin Brembon kahva (15mm), katsotaan laitetaanko ikinä kiinni.
FXBB ’18
FXR ’94
FXR ’94