Vetohihna

Moottori, vaihteisto, ensiöveto, toisioveto, startti

Valvojat: Pertti, pressa

Raider Japa
Viestit: 9
Liittynyt: 21:46 28.06.2017.

Vetohihna

Viesti Kirjoittaja Raider Japa »

Mikä on 2002 Kingin vetoremmin tiukkuus? Remmin alasuojassa on asteikko josta tiukkuus määritellään mutta miten?
Avatar
jty
Viestit: 494
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Vetohihna

Viesti Kirjoittaja jty »

Kun painat siitä 4.5kg voimalla niin pitäis painua 9-11mm, hankalaa tietty tietää paljonko on 4.5kg, käsivaralta se on ihan reippaasti
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Avatar
-Harikka-
Viestit: 4846
Liittynyt: 09:50 15.11.2002.
Paikkakunta: 'suur'-Salon saaristo merenranta kauppala
Viesti:

Re: Vetohihna

Viesti Kirjoittaja -Harikka- »

Mie sain aikoinaa San Diego Harley Davidson:in huoltopäälliköttäteltä Lisa:lta ohjeen.
Jos Softin hihna kääntyy keskeltä helposti 45°, hihna on liian löysällä :!:
Sitte mentii Miun Evo-Softin vieree, hän väänti hihnaa ja sano ihan pikkusen kireemmälle :idea:

Tällä ohjeela/määritelmällä oon eläny nykysen 2001 Softin 20mm hihnan(ki) kanssa, ei oo vielä toistaseks katkennu :!: :roll:
2001 95cid (small bore) 1557cc kaasari FXSTB.
Emilia ChromeTrain
, 'kevyesti' muokattu & piristetty :wink: 8)
Avatar
hdjokke
Viestit: 1113
Liittynyt: 16:49 17.07.2002.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vetohihna

Viesti Kirjoittaja hdjokke »

Siihenhän on ihan työkalukin. H-D:llä itsellään, ja myös tarvikevalmistajilla näyttää olevan vastaavia.

H-D:n oma:
https://www.harley-davidson.com/us/en/s ... p/40006-85

Hinta Suomessa 57,83 €
https://www.vtwincity.fi/verkkokauppa/f ... 06-85//1/y
Jokke
Anna hyvän kiertää
Vain hieman "paranneltu" 2001 FXSTI
Raider Japa
Viestit: 9
Liittynyt: 21:46 28.06.2017.

Re: Vetohihna

Viesti Kirjoittaja Raider Japa »

Kiitos tähänastisista vastauksista. Mahdotonta arvioida 4,5 kg työntövoimaa vaatii jonkinlaisen vaa'an käyttöä
Avatar
Springer
Viestit: 463
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Vetohihna

Viesti Kirjoittaja Springer »

On noita työkaluja halvemmallakin:
https://www.storm-motor.fi/tyokalut/mot ... ion-gauge/
FXSTS 1991
FLHCS 2022
Avatar
JKKo
Viestit: 1731
Liittynyt: 09:42 07.05.2002.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vetohihna

Viesti Kirjoittaja JKKo »

Ja jossei ole koko setti hihnan suojuksia paikoillaan, tarvitsee vielä pituusmittalaitteen, koska asteikko hihnan kireyden mittaukseen on vakiona moisessa suojuksessa.
'91 883/1200/turbo 2001=>
'09 Street Bob 2009=>
Avatar
Springer
Viestit: 463
Liittynyt: 21:58 07.05.2003.
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Vetohihna

Viesti Kirjoittaja Springer »

Ei se ihan oikeasti niin vaikeata ole ! Jos pystyt kääntämään hihnan noin 45 asteen kulmaan sormivoimalla niin kireys on sopiva. Olen ajellut nyt samalla hihnalla ja rattailla n.190000km enkä vielä aio perääntyä ja turhaan vaihtaa yhtään mitään.
FXSTS 1991
FLHCS 2022
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Vetohihna

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Liittyen hihnan kiristimiin....
Muissa kuin touringeissa takapyörän irroitus ja takaisin laitto ei vaadi hihnan kiristimien löysäystä. Akseli menee suht helposti paikalleen, vaikka hihna on normi kireydessä. Ei tarvitse murehtia linjauksesta.

Touringeissa on epäkeskokiristys, joka kannattaa merkata ennen akselin löysäystä.
Epäkeskot ovat akselilla toisiinsa nähden samassa asennossa, joten linjaus on aina oikein, vain kireyttä säädetään.
moderattori

Romu rauhoittaa!
Raider Japa
Viestit: 9
Liittynyt: 21:46 28.06.2017.

Re: Vetohihna

Viesti Kirjoittaja Raider Japa »

Hihnan kääntö 45° kulmaan on hyvä vinkki. Kiitos
Avatar
jty
Viestit: 494
Liittynyt: 21:43 07.03.2008.
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Vetohihna

Viesti Kirjoittaja jty »

Mä suosittelen ton vehkeen hankkimista. Just hihnaa vaihdoin ja speksin mukaiseen kireyteen saaminen on yllättävän herkkää.
Sanoisin että ainakin kingissä jos hihnan saa 45 asteeseen niin se on liian löysällä. Ja kingissä speksi on vähän löysempi kuin electroissa.
Uusi hihna maksaa yli 400€ ja on ikävä vaihtaa.

Mut jokainen huoltaa tavallaan, mä teen pedantisti huoltomanuaalin mukaan.
2008 FLHRC Road King Classic [muokattu]
Avatar
ranze
Viestit: 873
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vetohihna

Viesti Kirjoittaja ranze »

Pertti kirjoitti: 06:52 21.06.2023.Epäkeskot ovat akselilla toisiinsa nähden samassa asennossa, joten linjaus on aina oikein, vain kireyttä säädetään.
Kyllä ne pappatunturimaiset puolikuut on koneistettu yöllä, pimeässä ja päissään. Röpö tais korjata linjauksen Norsukorvalle, eikä ole ainoa.

http://www.harrika.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=50648
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Avatar
Joe Cool
Viestit: 5900
Liittynyt: 01:26 14.08.2006.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vetohihna

Viesti Kirjoittaja Joe Cool »

ranze kirjoitti: 18:55 21.06.2023.
Kyllä ne pappatunturimaiset puolikuut on koneistettu yöllä, pimeässä ja päissään. Röpö tais korjata linjauksen Norsukorvalle, eikä ole ainoa.

http://www.harrika.fi/juttutupa/viewtopic.php?t=50648
Varmasti huonosti tehtyjä löytyy, mutta kun korvan pyörä oli maankuulusta kolaripelikaupasta hankittu, niin kierossa oli varmaan paljon muutakin, kuin puolikuut :mrgreen: :mrgreen:
Joe Cool Has Left The Building 8) - Joella on vasemmanpuoleinen rakennus :mrgreen:
Pertti
Viestit: 5950
Liittynyt: 21:11 28.09.2004.
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Vetohihna

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Hihnan kääntö saattaa olla toimiva konsti vanhan mallisella leveällä kumi/kudoshihnalla.
Kapeat kevlarremmit ovat sellaisella kireydellä, ettei niitä käännetä millään sormivoimilla, joten mittari tarvitaan tarkkaan viritykseen.

Ettei olisi liian yksinkertaista, servicemanuaali antaa erilaisia mittaustapoja melkein pyöräkohtaisesti. On takapyörä ilmassa...pyörä maassa..... ja sitten vielä painumismillit noin kuuden ja viidentoista väliin.
Se mittaritapin painolukema on ainoa sama kaikissa pyörämalleissa.

Tuolta oman pyörän huolto-ohjeet valmistenumerolla, eikä maksa mitään.
https://serviceinfo.harley-davidson.com ... lookupForm
moderattori

Romu rauhoittaa!
Avatar
ranze
Viestit: 873
Liittynyt: 20:35 12.09.2010.
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vetohihna

Viesti Kirjoittaja ranze »

Joe Cool kirjoitti: 01:48 22.06.2023.Varmasti huonosti tehtyjä löytyy, mutta kun korvan pyörä oli maankuulusta kolaripelikaupasta hankittu, niin kierossa oli varmaan paljon muutakin, kuin puolikuut :mrgreen: :mrgreen:

Mun Kingi oli takuulla kolaroimaton, purin sen useampaankin kertaan "luille" 10 vuoden aikana. Tuo systeemi edellyttää että kaikki on tismalleen keskellä, mikä varmaan toisinaan onnistuu joskus MoCon tunnetun kireillä toleransseilla. Sokeakin voi ampua napakympin. :mrgreen: Mulla ei ollut. Poistin niiden kumiturveloiden aiheuttaman liikevaran konversiokitillä; auttoi vähän. Lopulta vaihdoin ketjulle ja vaihdoin koko takahaarukan jenkki -viripajan parantelemaan versioon.
Se vanhempi kiristin on vaan parempi. Ja ketju on kuningas. 8)

PS ketjukonversio remmille tarkoitetulla haarukalla on huono, koska säätövara ketjulle ei riitä.
FL -53 Wishbone Panhead
ex. 2002 FLHR
Vastaa Viestiin